kevinanderson

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ERR_CONNECTION_TIMED_OUT bij benaderen website

Hallo,

dit topic komt vaker voor, maar ik heb mijn probleem met de gevonden informatie (nog) niet op kunnen lossen. Hopelijk kan iemand hier mij helpen.

Probleem
Al enige tijd krijg ik bij het benaderen van mijn website www.kevinanderson.nl een time out foutmelding (in chrome: ERR_CONNECTION_TIMED_OUT).

Observaties

  • Het probleem doet zich voor in de browsers Chrome, Edge en Firefox,
  • Ik heb echter geen issues als ik de browser Opera gebruik of als ik mijn laptop via een mobiele hotspot aan 4G data koppel.
  • Wat heb ik al gedaan: cache legen, chrome opnieuw installeren, dns flush, etc. Niets helpt.

Ik vermoed dat er ergens in het modem

Hierbij een tracer log:
1 12 ms 12 ms 4 ms 192.168.178.1
2 * * * Request timed out.
3 38 ms 10 ms 10 ms mnd-rc0001-cr101-ae100-0.core.as9143.net [213.51.175.185]
4 14 ms 10 ms 9 ms asd-rc0001-cr101-be105-2.core.as33915.net [213.51.6.30]
5 14 ms 9 ms 9 ms nl-ams14a-ri1-ae50-0.aorta.net [213.51.64.58]
6 10 ms 14 ms 21 ms be3065.ccr41.ams03.atlas.cogentco.com [130.117.14.1]
7 18 ms 15 ms 33 ms be2755.rcr21.ams08.atlas.cogentco.com [130.117.48.58]
8 15 ms 9 ms 18 ms astralus.demarc.cogentco.com [149.11.38.146]
9 11 ms 12 ms 9 ms 185.187.12.207
10 15 ms 10 ms 24 ms xe-2-0-1-sw-dc01-eg-ag-01.edge.yourholding.net [185.187.12.198]
11 13 ms 47 ms 10 ms fl01.yourholding.net [5.157.87.14]
12 11 ms 9 ms 9 ms server41.firstfind.nl [5.157.84.155]
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes
Hoi kevinanderson , welkom op de Community!

Wat vreselijk balen dat je niet meer je eigen website kunt benaderen. Ik kan mij voorstellen dat dit erg hinderlijk is en ik ben met je gaan meekijken naar hoe dit in elkaar steekt.

Ik ben hier zelf gaan testen of ik www.kevinanderson.nl kan benaderen. De website is voor mij wel te openen en ik heb ook een traceroute gedaan. Ik kom dan op exact dezelfde server uit. Wanneer je dit op je mobiel via 4G, via een mobiele hotspot of Opera test heeft dit allemaal 1 ding met elkaar gemeen, namelijk dat je een ander IP adres krijgt. Het lijkt er dan ook op dat je IP adres geblokkeerd wordt, waardoor je de pagina niet meer kunt openen. Jammer genoeg kunnen wij als Ziggo hier niets voor je aan doen, omdat wij je geen nieuw IP adres kunnen sturen.

Je kunt het beste met de netwerkbeheerder contact opnemen om te controleren of je IP adres geblokkeerd is. In dit topic en deze lees je voorbeelden en oplossingen van mensen die precies ditzelfde probleem hadden.

Ik hoop dat je hiermee uit de voeten komt. Als je nog vragen hebt, stel ze dan gerust!

Bekijk in context

7 Reacties 7
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes
Hoi kevinanderson , welkom op de Community!

Wat vreselijk balen dat je niet meer je eigen website kunt benaderen. Ik kan mij voorstellen dat dit erg hinderlijk is en ik ben met je gaan meekijken naar hoe dit in elkaar steekt.

Ik ben hier zelf gaan testen of ik www.kevinanderson.nl kan benaderen. De website is voor mij wel te openen en ik heb ook een traceroute gedaan. Ik kom dan op exact dezelfde server uit. Wanneer je dit op je mobiel via 4G, via een mobiele hotspot of Opera test heeft dit allemaal 1 ding met elkaar gemeen, namelijk dat je een ander IP adres krijgt. Het lijkt er dan ook op dat je IP adres geblokkeerd wordt, waardoor je de pagina niet meer kunt openen. Jammer genoeg kunnen wij als Ziggo hier niets voor je aan doen, omdat wij je geen nieuw IP adres kunnen sturen.

Je kunt het beste met de netwerkbeheerder contact opnemen om te controleren of je IP adres geblokkeerd is. In dit topic en deze lees je voorbeelden en oplossingen van mensen die precies ditzelfde probleem hadden.

Ik hoop dat je hiermee uit de voeten komt. Als je nog vragen hebt, stel ze dan gerust!
kevinanderson
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Marije Ziggo wrote:
Je kunt het beste met de netwerkbeheerder contact opnemen om te controleren of je IP adres geblokkeerd is.


Hoi Marije, dank voor je reactie. Bedoel je met netwerkbeheerder de hosting partij?
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Marije Ziggo wrote:
of Opera test heeft dit allemaal 1 ding met elkaar gemeen, namelijk dat je een ander IP adres krijgt.


Sinds wanneer zorgt het gebruiken van een andere browser als Opera ervoor dat de Ziggo klant een ander extern IP adres krijgt?
kevinanderson
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ArChie.DVB wist ik ook niet, maar Opera heeft standaard een VPN functionaliteit ingebouwd, zie: https://www.opera.com/nl/features/free-vpn
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
ArChie.DVB wrote:
...Sinds wanneer zorgt het gebruiken van een andere browser als Opera ervoor dat de Ziggo klant een ander extern IP adres krijgt?


Opera heeft een ingebouwde VPN.
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes
kevinanderson Sorry, beetje onduidelijk verwoord misschien. Je moet inderdaad contact opnemen met de hosting partij 🙂

En ArChie.DVB , wat Jan F. aangaf 😉 Opera heeft een ingebouwde VPN. Hierdoor krijg je bij gebruik van die browser een ander IP adres, waardoor hij de website wel kan benaderen.
kevinanderson
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Marije Ziggo het is gelukt. Mijn IP adres staat bij Yourhosting weer op de whitelist.

Uitgelicht topic