Theotje

Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Een andere gebruiker is op dit moment ingelogd op de Connect Box.

Na te willen inloggen kreeg ik de melding, Let op, een andere gebruiker is op dit moment ingelogd op de Connect Box. na de modem van de stroom voor 5 minuten te hebben gezet kon ik er weer in. enkele uren later weer de zelfde melding?

Ben de enige die kan inloggen op de Connectbox (Arris) Wat kan de reden zijn dat ik deze melding krijg? heb dit nog nooit eerder gehad.

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Copitano, is dat het geval als je inlog met de Chrome Browser?

Na een week testen met de Browsers Firefox en Edge kan ik met hartenlust in en uit loggen en krijg ik de melding niet, denk dus dat de Chrome Browser Versie 83.0.4103.116 het probleem veroorzaakt en niet de Connectbox. Zou fijn zijn als mede forum leden dat zou willen testen.

Bekijk in context

Keegan Meijer

Level 1
  • 1Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Deze reactie heeft mij onwijs geholpen om het probleem op te lossen.

 

Voor Safari 14.0.3 op Mac OS Big Sur 11.2.1 zijn er ook dit soort issues.

Safari heeft blijkbaar ook issues met synchroniseren, als je bij safari tegen dit soort problematiek aanloopt dan moet je de volgende stappen volgen:

- Clear je Safari cache

- Verwijderen je wachtwoorden in Keychain (die staan namelijk weer ergens anders opgeslagen dan bij chrome)

 

Klaar is kees!

Bekijk in context

81 Reacties 81
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Weet u zeker dat u uitgelogd na de eerste sessie? Soms is het afsluiten van een browservenster niet genoeg om uit te loggen. Welke browser gebruikt u?

Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Had mij via Chrome aangemeld. Optie afmelden ook gedaan. Toen ik er weer in kon nadat ik de Connectbox even van de stroom had gehaald heb ik mij netjes uitgelogd. Maar nu dus weer die melding en kan er dus weer niet in.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Kunt u het probleem ook in een andere browser reproduceren?

Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Nu met Firefox proberen in te loggen, zelfde melding.

Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Edge, ook 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@Theotje Als in Chrome niet goed uitgelogd wordt kan het natuurlijk zo zijn dat in een andere browser niet ingelogd kan worden. Heeft u al Edge of Firefox geprobeerd na een herstart van uw computer en modem, zonder eerst in te loggen via Chrome? Als het dan wel lukt ligt het probleem waarschijnlijk in Chrome, anders mogelijk in Windows 10. Op mijn iMac kan ik het probleem niet reproduceren. Daar wordt ik automatisch uitgelogd na afsluiten van de browser.

Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Gisteravond voor het slapen gaan alsnog weer de Connectbox uit en aan gedaan, vanmorgen kon ik er weer in via Chrome. Heb mij weer afgemeld en Chrome afgesloten. Ik ga vanavond via de Chrome browser weer inloggen, krijg ik weer de melding herstart ik de modem en mijn laptop en ga via de Firefox browser inloggen. word vervolgd.

Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Ben er uit denk ik. Met Firefox en Edge had ik geen problemen en kon ik na afmelden mij weer aan melden. Daarna weer met Chrome ingelogd en na afmelden en weer te willen in te loggen op de modem weer de melding. Heb toen mijn wachtwoord van mijn gmail account veranderd en vervolgens mij laten uitloggen van alle apparaten o.a mobiel, tablet etc die nog ingelogd waren met mijn gmail account. Ik weet dus niet wat de redenen is maar denk dat bijv op mijn mobiel Chrome mijn inlog van de modem vast houd. Kan dat een synchronisatie issue zijn? ?terwijl ik op mijn laptop inlog met de Chrome browser. Iemand een idee? Jan f alvast bedankt met de tips om te achterhalen wat de oorzaak kon zijn.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @Theotje  en welkom op de Community,

Goed dat je via dit kanaal contact met ons opneemt! Ik begrijp dat je de melding krijgt dat er al een andere gebruiker ingelogd zou zijn op de router interface van het modem, terwijl jij de enige bent. 
Ik zie dat @Jan F.  je al goed tips gegeven heeft om dit probleem op te lossen. Dit probleem wordt namelijk vaak veroorzaakt doordat gebruikersgegevens (gebruikersnaam, wachtwoord etc.) opgeslagen wordt in je browser. 
Hierdoor kan het dus voorkomen dat de eerdere inlogsessie niet goed afgesloten wordt. 

Als dit zich probleem blijft voordoen, raad ik aan het wachtwoord om in te loggen op de GUI van het Connectboxmodem aan te passen. Wis vervolgens de cookies-, internethistorie en formulierdata uit je browser. Probeer dan nog eens in en uit te loggen.
 

Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Hoi Paul, wachtwoord veranderd om in te loggen op de GUI van het Connectbox modem heb ik ook inmiddels gedaan.Kan nu weer uit en in uitloggen met Chrome zonder de melding dat er een andere gebruiker ingelogd is op de Connectbox   Weet nu wat te doen staat als het nog eens voor komt. Bedankt voor alle tips omtrent het probleem

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goed om te lezen dat het inmiddels is opgelost met de tips die hier gegeven zijn. Als we verder nog iets voor je kunnen doen, weet je ons je hier te vinden. 

Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Helaas, weer de melding in de Chrome browser dat een andere gebruiker is ingelogd op de Connectbox. Heb alles gedaan o.a. de cookies-, internethistorie en formulierdata verwijdert met CCleaner. En in de Chrome Browser ook alles netjes opgeruimd. Begrijp er niets meer van. Ga alleen nog maar de modem in via Firefox of de Edge Browser. Hoop dat ik daar niet na een tijd ook de melding krijgt. Connecbox steeds maar opnieuw opstarten gaat vervelend worden.

Copitano

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Let OP!

Een andere gebruiker is op dit moment ingelogd op de Connect Box

Deze hele irritante melding krijg ik ook regelmatig. Zelfs al ik netjes ingelogd ben wordt bij een actie, bijvoorbeeld ververs, ineens het inlogscherm getoond en voilà het is weer eens zover. Er zijn dan twee oplossingen:

Geduldig wachten tot je er na een kwartier à een half uur weer in mag

of

Het modem resetten

Is volgens mij gewoon een dikke vette bug in de firmware van de connectbox. Als die zo nodig uit zichzelf wil uitloggen, laat het dan netjes gebeuren. 

Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Copitano, is dat het geval als je inlog met de Chrome Browser?

Na een week testen met de Browsers Firefox en Edge kan ik met hartenlust in en uit loggen en krijg ik de melding niet, denk dus dat de Chrome Browser Versie 83.0.4103.116 het probleem veroorzaakt en niet de Connectbox. Zou fijn zijn als mede forum leden dat zou willen testen.

Copitano

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nee, nieuwste stable van Edge.

Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Update, Na alleen maar de Firefox browser te gebruiken om in te loggen helaas dus ook weer de melding '’ Een andere gebruiker is op dit moment ingelogd op de Connectbox '’ Dus toch niet specifiek een Chrome dingetje. Wil dit toch wel opgelost hebben omdat ik (zie meerdere topics van mij) regelmatig in de modem wil kijken. Weet niet of ik dit hier moet plaatsen maar kort samengevat heb ik het probleem dat de Wifibooster TP Link regelmatig spontaan uitvalt, een tablet die alleen via het gastnetwerk werkt, oplopende ruis in mijn downstream en dit probleem.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik hoef gelukkig niet vaak in teloggen maar ik herken dit probleem wel.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Hmm, dat is een vreemde zaak @Theotje

Van de Chrome Browser gebruikt je versie 83.0.4103.116 ? Dit is correct? Bij welke versie van Firefox ervaar je dit? 
En @RoWi. kun jij ook aangeven in welke browser en versie je dit ervaart? 

Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Hallo Gianna,

Waarschijnlijk in de loop van tijd is de Chrome Browser geupdate.

Google Chrome is up-to-date
Versie 84.0.4147.89 (Officiële build) (64-bits)

Firefox  78.0.2 (64-bits) Up to date

Edge Versie 83.0.478.64  Up-to-date

Laat het wel weten of het met de nieuwe Chrome update verholpen is.

Test het ook met de andere 2 browsers.

Uitgelicht topic