Beantwoord

DS waardes aan hoge kant nieuwbouwwoning

• 8 juli 2019
  • 8 Reacties
  • 173x Bekeken

Afgelopen week verhuisd naar een nieuwbouw appartement en de oude EVW321B modem meegenomen. Nu haal ik de onderstaande DS en US waarden. Ik vind de DS power waarden wat aan de hoge kant al ziet het geheel er volgens mij wel netjes uit. Wat is jullie mening hierover?

icon

Best beantwoord door Be rt 8 juli 2019, 22:26

Her staat 13 dBmV op de AOP en met een splitter ertussen -3 dB maximaal 10 dBmV op het modem, en dat geeft geen problemen en wordt als binnen de normen gezien door een storingsmonteur.

11 is de trigger om er iets aan te gaan doen, maar de huidige modems kunnen ook 12-14 aan, heb ik gemerkt toen de boel hier echt een te hoog signaal kreeg.

Met 46 meter coax kabel en 4 mediaboxen heb ik toen een tijd zonder versterker storingsloos gekeken en geïnternet.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

8 Reacties

DS is ok. Mag max tegen de 50 aan liggen.
Reputatie 7
Badge +16
Je hebt niet toevallig een versterker aangesloten of is dit gelijk het signaal op de AOP?
Gelijk op de AOP. Het lijkt mij vrij hoog afgesteld, zeker voor nieuwbouw.
Reputatie 7
Badge +35
Her staat 13 dBmV op de AOP en met een splitter ertussen -3 dB maximaal 10 dBmV op het modem, en dat geeft geen problemen en wordt als binnen de normen gezien door een storingsmonteur.

11 is de trigger om er iets aan te gaan doen, maar de huidige modems kunnen ook 12-14 aan, heb ik gemerkt toen de boel hier echt een te hoog signaal kreeg.

Met 46 meter coax kabel en 4 mediaboxen heb ik toen een tijd zonder versterker storingsloos gekeken en geïnternet.
Reputatie 6
Badge +17
DS en US Received Power mag tussen de -10 en +10 zitten, zonder problemen. Zoals Bert al aangeeft is het nog 'binnen de marge' 🙂
Reputatie 4
Hey @Tommm . Welkom hier!

Je bent hier zeker aan het juiste adres met je vragen en daar heb je een paar mooie reacties op gekregen.
Is het zo voor je duidelijk en kun je met deze antwoorden uit de voeten? 🙂
@Marije Ziggo Bedankt,

De antwoorden zijn duidelijk. Dank je wel. 🙂
Reputatie 4
Hartstikke fijn! Bedankt voor je terugkoppeling.

Ik wens je verder heel erg veel plezier in je nieuwe woning en hoop dat je lekker kunt settelen 👍🏼