1
Vraag
2
Reacties
Xinthia

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Draadloos internet in nieuw huis

Goedemiddag,

Op dit moment hebben wij een modem, mediabox en een klein kastje voor (ik denk) digitale tv. Geen idee of deze ook van Ziggo is... Als dit standaard in een starterspakket zit zal dat wel het geval zijn. Dit staat allemaal met elkaar in verbinding door middel van kabels. Het internet gaat ook nog via de kabel.

Nu gaan wij verhuizen en zit de kabel/tv aansluiting aan de andere kant van de kamer dan dat de tv komt te staan. Zover ik weet hoeven wij geloof ik niet een kabel naar de nieuwe locatie te brengen. Maar wat moeten wij aanschaffen en is het internet even snel (aangezien het dan draadloos is).

Ik hoor het graag!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Wifi is wel snel maar dat is wel afhankelijk van veel factoren. wat zit er allemaal in de buurt aan netwerken, obstakels enz enz.
Thuis totaal geen obstakels en wifi is bij dus praktisch net zo snel als bekabeld.

Teun

Bekijk in context

6 Reacties 6
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Wifi is wel snel maar dat is wel afhankelijk van veel factoren. wat zit er allemaal in de buurt aan netwerken, obstakels enz enz.
Thuis totaal geen obstakels en wifi is bij dus praktisch net zo snel als bekabeld.

Teun
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Xinthia wrote:
......... Zover ik weet hoeven wij geloof ik niet een kabel naar de nieuwe locatie te brengen. ....


Xinthia
Voor het aansluiten van een TV en mediabox heeft u altijd een coaxkabel nodig. Die zult u toch op een of ander manier naar de nieuwe locatie moeten brengen. En wat staat er op dat kleine kastje?
cameraatje

Level 6
  • 106Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
Teun
Teun, dat is interessant "wifi is bij dus praktisch net zo snel als bekabeld". Hoe krijg je dat voor elkaar? Is dat gewoon met een Ziggo modem/router of gebruik je daar iets anders voor? Ik heb namelijk ook geen obstakels, afstand tussen desktop en router 12 mtr, gelijkvloers en ik mag blij zijn als ik van de geleverde 500 Mbps ongeveer 150 Mbps wifi-snelheid overhoud!
Kun je hier iets meer over zeggen:question: TNX!
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Heb een Connectbox als modem, die NIET in de meterkast zit, maar erbuiten. Geen extra router of iets dergelijks. Teun
Verwijderd account
Niet van toepassing
cameraatje

Voor optimale wifi kun je het beste handmatig de kanalen te veranderen van 2,4 en 5.0 ghz. Zou zeggen probeer is wat uit. Bij mij staat de 2,4 ghz uit en gebruik alleen de 5.0 ghz kanaal 48 volle bak. Wil je de 2,4 ghz ook gebruiken was bij mij kanaal 13 het beste. Let wel in elke huissituatie is het weer anders afhankelijk wat er in jouw buurt staat.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
moet je apparaat wel 5 GHz ondersteunen! Teun
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic