Beantwoord

Downloadsnelheid via Steam erg laag

• 3 november 2018
  • 30 Reacties
  • 3983x Bekeken

als ik dingen via steam of google ofzo wil downloaden, gaat de downloadshelheid eerst omhoog naar ongeveer 1mbps en na een paar seconden zakt het naar rond de 400kbps. ik heb een computer met ethernetkabel en windows 10.
icon

Best beantwoord door lyingchristiaan 25 november 2018, 16:21

ik ging wat dieper in het systeem beheer en zag daar dat steam bepaalde threads nodig had en wachtte tot die threads beschikbaar waren. Nadat ik een zooitje troep had beeindigt, werd ik begroet met een constante 3.5 MBps downloadsnelheid. ik had 1 van de 2 threads beschikbaar gesteld en ik denk dat nadat ik de andere heb afgesloten, dat dan alles het wer goed doet

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

30 Reacties

Reputatie 2
Badge +2
Met wat meer informatie zouden we misschien kunnen helpen...

Hebben andere apparaten ook deze lage snelheden?
Is deze computer rechtstreeks aangesloten? ( Dus modem /ethernetkabel/ computer).
of zit er nog andere apparatuur tussen... ( Zoals losse router / Powerline adapters etc.)

En wat zeggen de speedtesten? speedtest.ziggo.nl / speedtest.net
eerst had ik gewoon 20mbps maar het is al een paar weken zo en ik heb van alles geprobeerd zonder succes
Met wat meer informatie zouden we misschien kunnen helpen...

Hebben andere apparaten ook deze lage snelheden?
Is deze computer rechtstreeks aangesloten? ( Dus modem /ethernetkabel/ computer).
of zit er nog andere apparatuur tussen... ( Zoals losse router / Powerline adapters etc.)

En wat zeggen de speedtesten? speedtest.ziggo.nl / speedtest.net
de speedtest zegt 80mbps downloadsnelheid. mijn computer zit met een ethernetkabel verbonden aan een wifibooster via stopcontact
speedtest zegt 1.97mbps, andere apparaten hebben ook lage snelheid, computer zit met kabel verbonden aan wifibooster via stopcontact
Reputatie 7
Badge +26
Gebruik deze test, wordt als betrouwbaar gezien.

http://www.dslreports.com/speedtest
Gebruik deze test, wordt als betrouwbaar gezien.

deze speedtest zegt 19.02mbps
Reputatie 2
Badge +2
En de andere apparaten zijn die via de wifi booster of direct met modem verbonden.

Ik verdenk de wifibooster via stopcontact anders van het probleem.
Dus indien mogelijk uitsluiten of de wifi booster het probleem kan zijn.
En de andere apparaten zijn die via de wifi booster of direct met modem verbonden.

Ik verdenk de wifibooster via stopcontact anders van het probleem.
Dus indien mogelijk uitsluiten of de wifi booster het probleem kan zijn.

dit heb ik al gedaan door een nieuwe wifibooster te kopen. had al contact gezocht met ziggo zelf. de man die me holp zei dat hij bijna zeker wist dat het niet aan ziggo lag.
Een Internet speedtest moet je uitvoeren met een testsysteem rechtstreeks verbonden met een UTP-kabel aan je Ziggo/Modem Router.
Gebruik deze test:
Dat is hier de referentietest.
Moet om en nabij de snelheid van je abonnement opleveren.
Wat is de uitkomst en wat is de snelheid van je abonnement?

Wat je nu aan het meten bent kan een slechte prestatie van je Powerline Adaptor zijn.

Gr Han
toen ik de speedtest op mijn laptop deed terwijl hij was verbonden met een kabel aan de modem, begon de speedtest op 43mbps en eindigde op 36mbps. verder was de uploadsnelheid laag en kwam er aan het einde een error dat de wifi wegviel.
Nog eens: wat is de snelheid van je abonnement?
Wat was die uploadsnelheid?
Gebruikte je de DSL-reports test?
Iets meer helderheid, graag.

Ook dit:
kwam er aan het einde een error dat de wifi wegviel.

Je testte toch bekabeld?

Gr Han
Nog eens: wat is de snelheid van je abonnement?
Wat was die uploadsnelheid?
Gebruikte je de DSL-reports test?
Iets meer helderheid, graag.

Gr Han

abbonement is 400mbps (ik weet het verschil tussen bits en bytes)
uploadsnelheid ongeveer 120kbps
ja ik gebruikte de DSL-reports test
Ik voegde nog dit toe aan mijn eerdere reaktie:

kwam er aan het einde een error dat de wifi wegviel.

Je testte toch bekabeld? Dan krijg je die fout niet.

Zet de Wireless Adaptor uit en doe het nog maar eens.
Of gebruik een testsysteem waarin geen Wireless adaptor zit.

Gr Han
hij was bekabeld en die fout kwam evengoed bij het uploaden.
...............
Badge +11
bedoel je bekabeld, als via die powerline adapter? Je moet het testen via rechtstreekse een UTP kabel, echt.

Heb je dan nog slechte waarden, dan zien we graag hier de up- en dowstreamwaarden van je modem, om te kijken hoe de verbinding van het modem met Ziggo is.
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212/index1.html

...............

toen ik dit deed, bleef de downloadsnelheid hetzelfde en ging de uploadsnelheid naar 1.8mbps
Dit is voor een 400/40 abonnement dramatisch slecht.
Volg het advies van efok.
Ik ben benieuwd.

Gr Han
Deze resultaten kreeg ik toen mijn laptop met kabel was verbonden met mijn connect box.
Die waarden gaan over het kabelModem. De manier waarop je ze bekijkt maakt niet uit.

Ze zien er goed uit. Wat was de Uptime van de ConnectBox?

Ik zoek het nu even in de network adaptor van je testsysteem.
Wat is het voor systeem?
Is het mogelijk de speed te testen met een ander systeem?

Wat denk jij @efok ?
Ik dacht dat er max 20 Downstream kanalen zijn, maar kan vergeten zijn of niet opgemerkt hebben dat 24 ook voorkomt. Het is tenslotte 3 maal 8.😉

Gr Han
met een ander systeem gaat niet lukken, ik weet niet wat je bedoelt met uptime of wat voor systeem het is. behalve dat mijn laptop windows 10 heeft.
Reputatie 7
Heb je zelf iets meer dan een uur geleden het modem een reset gegeven? Plaats ook eens de DOCSIS log van het modem. En voor de zekerheid: snelheidstesten alleen uitvoeren met netwerkkabel direct aangesloten op het modem. Geen powerline adapters, Wifi of andere verbindingen gebruiken.
met een ander systeem gaat niet lukken, ik weet niet wat je bedoelt met uptime of wat voor systeem het is. behalve dat mijn laptop windows 10 heeft.

Ok. Uptime staat wel ergens op de Status Page van de ConnectBox. Dat is de tijd sinds de laatste reset. Als dat kort geleden is, dan kunnen de cijfers over errors geflatteerd zijn.

Volg de suggestie van Archie.

Gr Han
ik had inderdaad zelf de modem even geherstart ivm een nieuwe wifibooster. de laatste paar speedtests waren met kabel rechtstreeks de connect box in. ik weet niet waar ik de DOCSIS log kan vinden.
Op dezelfde pagina waar je de Up/Downstream waardes vandaan haalde.
Tab 'Netwerk historie'.
Dit is uit mijn hoofd; heb zelf geen ConnectBox.