dekuun

Level 1
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

downloadsnelheid niet meer boven de 10mbs

Ik kom met downloaden niet meer boven de 10Mbs (speedtest 74Mbs) zowel via internet (steam bv) als usenet. Kwam voorheen veel hoger. Heb een andere usenetclient geprobeerd, helpt niet. Blijft altijd keurig rond de 10.
In taakbeheer zie ik als ik download 80MBs download.

Ik heb een Netgear router (WNDR3700) verbonden met een nieuwe Ziggo modem in de meterkast en de router is bedraad op mijn PC aangesloten, windows 10.
Mijn netwerkinstellingen lijken in orde, er is iig niets aan gewijzigd wat de terugval zou moeten verklaren.

Help...?

Groet, Hendrik
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
dekuun
Topicstarter
Level 1
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Met nieuwe kabel 258/26 :grinning: Maak niet uit of ik rechtstreeks meet of via modem, beide even snel.

Bekijk in context

42 Reacties 42
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Heb je dit met wifi of bedraad?

Staat je modem in bridge?

Om te testen moet je je computer eens rechtstreeks aan het Ziggo modem aansluiten.

Gebruik svp deze speedtest http://www.dslreports.com/speedtest
,deze is de norm tegenwoordig.
dekuun
Topicstarter
Level 1
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
PC is bedraad aangesloten op router.

Staat je modem in bridge? Denk het niet, andere apparaten werken via de wifi van het modem...

Via deze speedtest: DL 76 UL 26

Rechtstreeks aansluiten Ziggo-modem levert weer een keurige 9, 4 Mbs op
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Rechtstreeks aansluiten Ziggo-modem levert weer een keurige 9, 4 Mbs op

Wat is hier keurig aan?
Wat is de snelheid van je abonnement, trouwens?
dekuun
Topicstarter
Level 1
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Wat is hier keurig aan? Sorry, poging tot humor...idee dat iets me afknijpt en mee aan een 'keurige' snelheid houdt...maar is veel te laag voor mijn abonnement: Extra Power 250 Mbps
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ingetrapt. Maakt niet uit. Grap gelukt.
Met kabel rechstreeks aangesloten aan het Ziggo kastje moet je 250/25 meten (ken dit abonnement niet; wel 40/4, 200/20 en 400/40).
Gebruik inderdaad http://www.dslreports.com/speedtest
Het is me niet duidelijk of je al testte rechtstreeks aan het Ziggo kastje. Wat is de uitkomst?
Weet evenmin welke Ziggo Modem/Router je hebt. Welke?
Er is bovendien vaagheid over of het Ziggo kastje wel ofniet in Bridge staat.
Kun je dit controleren?
dekuun
Topicstarter
Level 1
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Via router meet ik 80/25 via die speedtest. Kabel heb ik al een keer rechtstreeks aangesloten, maar dit verbeterde het downloaden (via usenet) niet, bleef onder de 10.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Welke usenet server heb je? Daar wil ook wel eens wat mee zijn.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Wees wat duidelijker. Aangesloten op welke Router?
80/25 kan duiden op een 100Mbps verbinding tussen eigen Router en
het Ziggo kastje. Kan een slechte kabel zijn.

Je hebt mijn vraag niet beantwoord. Welk Ziggo kastje heb je?

Usenet snelheid doet er nu even niet toe.
Gr Han
dekuun
Topicstarter
Level 1
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Zoals hierboven al aangegeven...ik heb een van de nieuwste ziggo-modems
(connectbox: zie afbeelding: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/connect-box/)
in meterkast, bedraad aangesloten op router en die weer op twee computers. Ik ben al een keer van usenetprovider gewisseld, maar dat maakt voor de downloadsnelheid niet uit. Blijft constant rond de 10. Of ik mijn pc rechtstreeks met de modem verbindt in de meterkast of via mijn router maakt qua downloadsnelheid niet uit.
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
dekuun , zoals hanh ook aangeeft, het kan ook een slechte kabel zijn. Test eens met een andere kabel direct op de Ziggo-modem/router?

Groet, Gusto
dekuun
Topicstarter
Level 1
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ga ik morgen proberen, eerst eentje kopen maar. Ligt denk ik niet a.d. pc, want andere computer haalt dezelfde score in de speedtest
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
Met die andere P.C. ook getest direct op de Ziggo-modem/router?

Groet, Gusto
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Voordat je een kabel koopt kun je eerst nog even inloggen in je modem en de up en downstream waarden hier plaatsen:
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

Als je een andere kabel koopt, koop dan wel een goede kwaliteit.
dekuun
Topicstarter
Level 1
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal
Frequentie (Hz)
Power (dBmV)
SNR (dB)
Modulatie
Kanaalnummer
1
306750000
6
38
256qam
1
2
314750000
6
38
256qam
2
3
322750000
7
38
256qam
3
4
330750000
7
38
256qam
4
5
338750000
7
38
256qam
5
6
346750000
8
38
256qam
6
7
354750000
7
38
256qam
7
8
362750000
7
38
256qam
8
9
370750000
7
38
256qam
9
10
378750000
7
38
256qam
10
11
386750000
7
38
256qam
11
12
394750000
6
38
256qam
12
13
402750000
6
38
256qam
13
14
410750000
6
38
256qam
14
15
418750000
6
38
256qam
15
16
426750000
6
38
256qam
16
17
434750000
6
38
256qam
17
18
442750000
6
38
256qam
18
19
450750000
7
38
256qam
19
20
458750000
6
38
256qam
20

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal
Locked Status
RxMER (dB)
Pre RS Errors
Post RS Errors
1
Goed (Locked)
38.605
113067548428
6135
2
Goed (Locked)
38.983
113066305351
6175
3
Goed (Locked)
38.983
113066305111
5491
4
Goed (Locked)
38.983
113066309974
4452
5
Goed (Locked)
38.983
113066307120
3557
6
Goed (Locked)
38.605
113066309169
3458
7
Goed (Locked)
38.605
113066307737
4585
8
Goed (Locked)
38.605
113066310157
4745
9
Goed (Locked)
38.605
113066319425
5244
10
Goed (Locked)
38.983
113066315723
5119
11
Goed (Locked)
38.983
113066323401
4873
12
Goed (Locked)
38.605
113066324542
5177
13
Goed (Locked)
38.605
113066325357
5315
14
Goed (Locked)
38.605
113066313939
5926
15
Goed (Locked)
38.605
113066325099
5444
16
Goed (Locked)
38.605
113066318701
5072
17
Goed (Locked)
38.605
113066333462
5222
18
Goed (Locked)
38.605
113066320347
5090
19
Goed (Locked)
38.605
112278186055
45689
20
Goed (Locked)
38.605
113066304413
5174
dekuun
Topicstarter
Level 1
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal
Frequentie (Hz)
Power (dBmV)
Symbol Rate (ksps)
Modulatie
Kanaalnummer
1
44000000
45
5.120
64qam
3
2
28600000
43
2.560
64qam
6
3
31800000
43
2.560
64qam
5
4
37100000
44
5.120
64qam
4
5
57800000
46
5.120
64qam
1
6
50900000
45
5.120
64qam
2

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal
Kanaal soort
T1 Timeouts
T2 Timeouts
T3 Timeouts
T4 Timeouts
1
2.0
0
0
41
0
2
2.0
0
0
44
0
3
2.0
0
0
61
0
4
2.0
0
0
55
0
5
2.0
0
0
39
0
6
2.0
0
0
36
0
dekuun
Topicstarter
Level 1
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Zijn ze leesbaar zo?
dekuun
Topicstarter
Level 1
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Bij verbonden apparaten vind ik dat mijn pc met de snelheid van 100mbps verbonden is met de router. (via ethernet) Hoort dat?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Nee, daar hoort 1000 te staan.
Staat er iets op je huidige kabel?

Het lijkt erop dat er veel T3 errors zijn.

Kun je hier ook een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters erop?
dekuun
Topicstarter
Level 1
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Uitgelicht topic