Beantwoord

downloadsnelheid niet meer boven de 10mbs

  • 22 november 2018
  • 42 Reacties
  • 7114x Bekeken


Toon eerste bericht

42 Reacties

Die 100 Mbps ligt aan een slechte kabel, dat is hier al gesuggereerd.
Maar die snelheid haalt hij niet, want ik kan niet downloaden boven de 10mbps.


Je gaf eerder betere download cijfers.
Dat schept onduidelijkheid.

Zoals gezegd moet je je Internet speed in eerste instantie bekabeld aan de
Ziggo Modem/Router meten. Het mij nog steeds niet helder wat je resultaat is.

Gr Han
Reputatie 7
Badge +35
Staat er iets op je huidige kabel?

Heb je hem zelf gemaakt?

Probeer eens een andere kabel.
Ik ga vanmiddag achter een andere kabel aan. Als ik via internet download of via usenet kom ik niet boven de 10mbs, bij de speedtest haal ik 80mbs.
En het maakt qua snelheid geen verschil of ik via mijn router download of rechtstreeks op de modem ben aangesloten. Ook de andere computer die op de router is aangesloten haalt dezelfde downloadsnelheden., dus het lijkt me geen probleem in de instellingen van de computer te zijn.
@dekuun
Zoals al eerder gezegd: de download van usenet doet er even niet toe.
Er wordt daarbij afgeknepen. Kom daar niet steeds op terug.
Kunnen we later naar kijken.

De 80 Mbps van de speedtest is goed te verklaren uit een slechte kabel die maar 100 Mbps haalt.
Dat is ook allemaal al langs gekomen.

Bv:
Je bedoelt waarschijnlijk dit:
De verbinding tussen PC en Netgear is 1 Gbps.
Die tussen Netgear en ConnectBox levert 100 Mbps

Hang de PC eens aan de kabel tussen Netgear-ConnectBox.
Dan verwacht ik 100 Mbps op de PC.

Of zit het anders?


Nog eens: Zit het dan anders in elkaar?
Graag antwoord op gestelde vragen.
Controleer e.e.a en laat duidelijk weten wat je bevindingen zijn.
Anders wordt hulp erg lastig.

Opnieuw dit.
Probeer eerst een speedtest met een goede kabel tussen PC en Ziggo kastje.
Als dat 250/25 oplevert (dat moet eerst!) dan je Netgear ertussen en weer testen.
Etc etc. Geef de gevonden resultaten duidelijker aan.

Publiceer je Down- Upstream waarden etc van de Connectbox als images mbv een Screenshot.
Anders is er geen touw aan vast te knopen & dat helpt ook niet om een oplosing te vinden.

Gr Han
Nog eens: Zit het dan anders in elkaar?

Nee, ik dacht dat ik dat hierboven al had aangeven: En het maakt qua snelheid geen verschil of ik via mijn router download of rechtstreeks op de modem ben aangesloten

Als ik de pc aan de kabel hang die van de connectbox afkomt, dan is het 100mbps.

Straks zal ik het met een andere kabel proberen.
Ok helder. Doe je best. We zijn benieuwd naar het resultaat.
Gr Han
Met nieuwe kabel 258/26 😀 Maak niet uit of ik rechtstreeks meet of via modem, beide even snel.
Dus toch een rot kabeltje. 😉
Yep, alleen nu opnieuw een kabel doortrekken. Rotklus! Of laten doen, kost denk ik net zo veel....
Yep, alleen nu opnieuw een kabel doortrekken. Rotklus! Of laten doen, kost denk ik net zo veel....

Door een leiding of gewoon een gat in de muur?
He @dekuun
Ben jij ff goed bezig.
Heb je nu nog een probleem?
Behalve dan die kabel trekken, dan.

Misschien is dat niet nodig. Kan alleen een slechte UTP-connector zijn!
Er nieuwe op (laten) zetten kan een oplossing geven.
Probeer dat voor het gemak eerst.
Kan zelfs lukken met een Cat5 kabel (ff goed bekijken; staat er wel ergens op) en zeker als het een Cat5e (of nog beter: Cat6) UTP-kabel is.

Oh ja. Dat usenet download gezeik. Hoe gaat het daar nu mee?
Dit is een apart probleem waar we het apart over kunnen gaan hebben.

Gr Han
Geen problemen meer. Ook in de connectboxinstellingen is de verbindingssnelheid nu 1000mbps ipv de 100 die er stond.
Downloaden via het internet/usenet gaat nu op dubbele snelheid - rond de 20. (zoals het was.) Denk niet dat dat hoger kan/hoeft.

Nog even nadenken over de kabel doortrekken, Ziggo doet het voor 40 euro, als het niet langer dan een half uur duurt....
@hanh , usenet-gezeik = hollandse zuinigheid. ;)

Groet, Gusto
Ach, voor een filmpje soms...maar kijk meer Netflix! Bedankt voor jullie hulp!

Groet, Hendrik
Graag gedaan!

Groet, Gusto
@dekuun
Doe verder wat je het beste lijkt: meteen kabel trekken of eerst Connectors vervangen.
Succes verder,

Han

Misschien is dat niet nodig. Kan alleen een slechte UTP-connector zijn!
Er nieuwe op (laten) zetten kan een oplossing geven.
Probeer dat voor het gemak eerst.
Kan zelfs lukken met een Cat5 kabel (ff goed bekijken; staat er wel ergens op) en zeker als het een Cat5e (of nog beter: Cat6) UTP-kabel is.

Reageer