Beantwoord

Downloadsnelheid niet juist

• 21 juni 2019
  • 52 Reacties
  • 3732x Bekeken

Reputatie 1
Badge
Onze download snelheid komt niet hoger dan 300
wat doen we hieraan?

icon

Best beantwoord door Serkan Ziggo 26 juni 2019, 17:20

De monteur is gisteren langsgekomen en heeft een probleem in het interne coax netwerk gevonden die voor signaalproblemen in het retoursignaal veroorzaakte.

Jullie hebben de coaxkabel net na monteursbezoek verwijderd en sindsdien is er geen enkele ruis in het retoursignaal. Dus het is nu de vraag of de T4 time-outs hierdoor werden veroorzaakt.

Ik heb met de contractant van de verbinding van @marcosieben gesproken en hij vindt stabiliteit veel belangrijker dan de snelheid. Ik kan op dit moment aangeven dat de stabiliteit goed is!

Daarnaast betreft het een internetbedrijf met meerdere medewerkers. Er is veel dataverbruik op het netwerk aanwezig en een eerlijk moment om een speedtest te doen is bijna niet aanwezig. (Eventueel 's nachts)

Ook gebruikt men een eigen router, waarin bepaalde instellingen staan om bepaald dataverkeer voorrang te geven.

Een speedtest in het vervolg zal dan ook altijd rechtstreeks op het modem plaats moeten vinden voor een eerlijke meting.

@marcosieben
Ik heb met de contractant afgesproken dat ik je alleen verder mag ondersteunen na akkoord van hem of zijn bevoegde, die hij aan mij heeft doorgegeven.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

52 Reacties

Reputatie 7
Probeer het eens met deze Speedtest aangeraden door Ziggo Moderators

Hoe voer je de speedtest uit, bedraad, wifi?

Iets meer informatie kan gewenst zijn.
Reputatie 1
Badge
Probeer het eens met deze Speedtest aangeraden door Ziggo Moderators

Hoe voer je de speedtest uit, bedraad, wifi?

Iets meer informatie kan gewenst zijn.

Dat maakt geen verschil kijk maar.

Reputatie 7
En hoe voer je de test uit, bedraad of via Wifi
Reputatie 1
Badge
En hoe voer je de test uit, bedraad of via Wifi
Bedraad natuurlijk
Reputatie 7
Badge +26

Bedraad natuurlijk

Rechtstreeks op de modem of zit er nog andere apparatuur tussen? Zo ja, beschrijf uw installatie.
Reputatie 1
Badge

Bedraad natuurlijk
Rechtstreeks op de modem of zit er nog andere apparatuur tussen? Zo ja, beschrijf uw installatie.

Nee er zit een synology router tussen maar heb indd ook rechstreek op modem geprobeerd maar kom niet veel hoger uit.
Reputatie 1
Badge
Iemand enig idee waar het mis kan gaan? Misschien utp kabel tussen modem en router?
Reputatie 7
Kan je foto van de AOP plaatsen de aansluiting waar Ziggo binnen komt, woonkamer om Meterkast.

Wat voor Modem
gebruik je
Reputatie 1
Badge
Ik gebruik de connectbox en zal morgen een foto van de AOP maken.
Reputatie 7
Oke top, dan zie ik de foto’s tegemoet😊
Reputatie 1
Badge
Volgens mij ligt het niet aan het modem. zie screenshots

Reputatie 7
Er ontbreken nog een aantal schermprints, namelijk de RS errors van de downstreams en de netwerk historie.
Reputatie 7
Badge +24
@marcosieben Zet ook eens in de instellingen van je netwerkkaart de "snelheid en duplex " op automatisch. ipv bv 1gb etc. Als dit nog niet gebeurt is. Dit kan ook vaak de oplossing bieden inzake juiste snelheid.
Reputatie 1
Badge
Er ontbreken nog een aantal schermprints, namelijk de RS errors van de downstreams en de netwerk historie.
Zal hier eens na zoeken of heeft iemand idee waar dit zit?
Reputatie 7
Badge +17
Daar, waar je de andere ook vandaan hebt. Alleen op een ander tabblad klikken.
Reputatie 1
Badge
@marcosieben Zet ook eens in de instellingen van je netwerkkaart de "snelheid en duplex " op automatisch. ipv bv 1gb etc. Als dit nog niet gebeurt is. Dit kan ook vaak de oplossing bieden inzake juiste snelheid.
Dit veranderd hier niks staat op automatisch.
Reputatie 1
Badge

Ik hoop dit de goede zijn.
Reputatie 7
Badge +17
Wat je ook nog kunt doen, is bij de netwerk status, klikken op
adapter opties wijzigen > alle adapters
Daarna je snelheid nog eens meten.

De screen print van de netwerkstatus geeft de waarden van een dag geleden aan. Dus nog even naar boven scrollen en een nieuwe print plaatsten.
Reputatie 7
Badge +24
@marcosieben Ik ga even van uit dat je Windows 10 hebt.

Laat eens een analyse uitvoeren in het menu "Problemen oplossen". Selecteer daar "Internet verbindingen" , en doorloop het programma. Wie weet....

Verder wellicht overheen gelezen, Maar ik zie nergens dat je het modem al een gereset hebt. Doe dat even als dat nog niet gebeurt is. In 1e instantie even uit/aan zetten. ( 3 a 5 minuten uit laten staan. Mocht dit ook niet lukken een reset via reset knopje.

Verder kan Ziggo wellicht je modem even uitlezen op afstand. dit kan via de helpdesk, of even geduld hebben, of dat een van de moderators deze topic doorleest. bv @Mark Ziggo of @Serkan Ziggo

Edit: schakel ook eens je netwerkkaart eens uit, en aan. En zorg ook dat deze UP TO DATE is! (drivers updaten)
Reputatie 7
Hoewel je maar een klein stukje van de netwerk historie laat zien is daar in ieder geval uit te halen dat jouw modem nogal signaalproblemen heeft als regelmatig een deel van de upstreams (TCS fail) wegvalt en er ook sprake is van T4 Timeouts. Werk voor Ziggo.
Reputatie 7
Heb je trouwens een 600/50 Zakelijk MAX abonnement?

Zo ja, dan zou ik als ik jouw was een Ubee UBC1318ZG modem vragen aan Ziggo. Dat werkt beter dan zo'n buggy Connectbox.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/zonder-wifi/ubee-ubc1318zg/
Reputatie 7

Bedraad natuurlijkRechtstreeks op de modem of zit er nog andere apparatuur tussen? Zo ja, beschrijf uw installatie.
Nee er zit een synology router tussen maar heb indd ook rechstreek op modem geprobeerd maar kom niet veel hoger uit.

Het signaal op je modem is in orde (ook al spreken sommigen dit tegen) en de capaciteit in het netwerk is in orde. Op dit moment is er ook slechts 7% van de verbinding in de wijk in gebruik en je moet de snelheid dan ook met gemak kunnen halen.

Je bent zelf nu ook data aan het verbruiken. Ben je hier van op de hoogte en stop je alle netwerk verbruikende programma's ook voordat je een speedtest uitvoert?

• Kun je de speedtest ook i.c.m. andere browsers uitvoeren en is de snelheid dan ook nog steeds hetzelfde?
  • Wil je eens testen om de computer in de veilige modus (met netwerkmogelijkheden) starten en dezelfde speedtests opnieuw uitvoeren?
  • Heb je de snelheid op dezelfde computer in het verleden wel behaald?
  • Kun je een bestandje downloaden via http://download.xs4all.nl/test/ en wat is de downloadsnelheid in MB/s?
Reputatie 7
Badge +26
Iemand enig idee waar het mis kan gaan? Misschien utp kabel tussen modem en router?

Ik verwacht niet dat een UTP kabel het probleem is. Dan zou de snelheid meoten terugvallen tot minder dan 100 Mbps. Kanshebbers voor mij zijn de netwerkconfiguratie of het meetinstrument zelf. Met welk apparaat meet u de snelheid; is dat soms beperkt tot 300 Mbps?

Bedraad natuurlijkRechtstreeks op de modem of zit er nog andere apparatuur tussen? Zo ja, beschrijf uw installatie.
Het signaal op je modem is in orde (ook al spreken sommigen dit tegen) en de capaciteit in het netwerk is in orde. Op dit moment is er ook slechts 7% van de verbinding in de wijk in gebruik en je moet de snelheid dan ook met gemak kunnen halen.

Je bent zelf nu ook data aan het verbruiken. Ben je hier van op de hoogte en stop je alle netwerk verbruikende programma's ook voordat je een speedtest uitvoert?

• Kun je de speedtest ook i.c.m. andere browsers uitvoeren en is de snelheid dan ook nog steeds hetzelfde?
  • Wil je eens testen om de computer in de veilige modus (met netwerkmogelijkheden) starten en dezelfde speedtests opnieuw uitvoeren?
  • Kun je een bestandje downloaden via http://download.xs4all.nl/test/ en wat is de downloadsnelheid in MB/s?

@Serkan Ziggo Wat vind je van de “TCS fail on all upstream Channels” en “ TCS partial service meldingen in zijn logs? Dat zijn wel issues die je niet zomaar kunt negeren lijkt me.
Reputatie 1
Badge

ik heb het altijd gehaald ik heb ook de test al op 2 aparaten gedaan.
Het is mij bekend we data verbruiken maar ik ga ervan uit dit niet zoveel is dat ons internet zover wegvalt?