Vraag

Downloadsnelheid laag

• 18 oktober 2020
  • 4 reacties
  • 99 keer bekeken

Goedemorgen, 

Ik heb vorige week mijn Internet +TV Start abonnement gewijzigd in Internet + TV Complete. Hierbij zou ik dus 250 Mbit/s download moeten hebben maar dit haal ik niet (ik heb nu maximaal 60 Mbit/s gehaald met een cat 5e kabel). De 25 Mbit/s upload haal ik wel. Wat kan hier de oorzaak van zijn? 

Daarnaast hebben we al langer probleempjes met onze telefoons op het Wifi Netwerk. Meerdere keren per dag wil hij onderdelen niet laden terwijl er wel Wifi verbinding is. Mogelijk dat dit komt door het schakelen van 2,4 naar 5Mhz? Of kan dit nog een andere oorzaak hebben? 

Informatie: 

Modem: Technicolor TC7210

Deze Speedtest is via Wifi, met bekabeld (cat 5e) ben ik gisteren tot maximaal 60Mbit/s gekomen. ​​​​​

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +12

Heb je al een keer geprobeerd om het modem terug te zetten naar fabrieksinstellingen?

Dit doet je door 15 seconden het resetknopje op de achterkant ingedrukt te houden met bijvoorbeeld een spelt of cocktail prikker.

Volgensmij is de linker kabel op je splitter kapot.

Volgensmij is er 'n stukje van de plug af.

Ik raad je aan om een nieuwe poa-01 splitter met Passende modem kabel aan te vragen.

Mogelijk is dit het probleem dat je zo'n lage snelheid haalt.

Je hoofdaansluiting is verouderd.

Dat zou het probleem ook mogelijk kunnen zijn.

Of je modem is defect.

Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb de kabel van de splitter naar de modem vervangen door een nieuwe kabel (zat blijkbaar nog in de doos van Ziggo die ik 4 jaar geleden heb gekregen) en ik heb de modem terug gezet naar de fabrieksinstellingen. 

Ik heb nu met kabel het onderstaande, dat is dus prima. 

Met Wifi heb ik vlak naast de modem nog steeds 50-60 Mbit/s downloadsnelheid. Is dit normaal of zou dit nog beter kunnen/moeten zijn? 

Reputatie 5

Top dat je bekabeld de juiste snelheid binnenhaalt @WanTaim. Een uitstekende tip van @Tom.. Welkom op de Community! 

Nu de wifi nog. Heb je zelf al iets geprobeerd om het te verbeteren? Lees in ieder geval dit topic eens op je gemak door. Je vindt er de nodige tips om je wifi in huis te optimaliseren. Als er nog wat is, laat het ons weten. 

Reputatie 7
Badge +12

Ik raad je aan om het volgende te doen:

Haal je modem 1 minuut van stroom.

Binnen 10 minuten word het 5ghz netwerk zichtbaar.

Verbind alle 5ghz geschikte apparaten met het 5ghz netwerk.

Zou je nu opnieuw een speedtest willen uitvoeren vanaf het 5ghz netwerk?

http://speedtest.ziggo.nl 

Reageer