Roy.z

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Download via extern IP relatief traag, hoe komt dit?

Mijn situatie:

  • Een webserver op een computer met dit local ip 192.168.178.15
  • Ik heb een domein gelinked aan mijn ip 94.x.x.x
  • Mijn Router/Modem is geconfigureerd om requests via port 80 naar mijn local ip te sturen 192.168.178.15:80
  • Ik heb een computer genaamd "MijnComputer" geconnect via ethernet (G/bit)
  • Mijn internetabonnement is 250 mbits/s download & 40 mbits/s

Bijvoorbeeld, ik heb een bestand van 10GB op mijn webserver staan, wanneer ik dit bestand download via het lokale ip 192.168.178.15 vanaf "MijnComputer", het bestand download met een G/bit snelheid. Maar wanneer ik hetzelfde bestand download via mijn extern ip adress... komt de snelheid niet verder dan 4,5MB/s (~36mbits/s). Natuurlijk verwacht ik geen Gbit snelheid omdat ons abonnement maar tot 250 mbits/s. Maar toch vind ik het raar hoe hij niet boven de 30 mbits/s komt. Hebben jullie enig idee hoe dit komt?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Extern downloaden betekent voor jouw server dus Uploaden en dan zit je vast aan de max uploadsnelheid en niet de downloadsnelheid.. En met overhead en andere zaken die nog van internet gebruik maken kom je dan inderdaad op 30-40 mbit uit.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Extern downloaden betekent voor jouw server dus Uploaden en dan zit je vast aan de max uploadsnelheid en niet de downloadsnelheid.. En met overhead en andere zaken die nog van internet gebruik maken kom je dan inderdaad op 30-40 mbit uit.
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Upload is niet hoger.
Jouw download is immers een upload voor je server en met 40Mbps is het op.
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Hi Roy.z. Leuk dat je je vraag op onze Community stelt. Wees welkom! Ik hoop dat je zo antwoord op je vraagt hebt gekregen. Kijk eens op dit topic wat je nog meer kunt doen op de Community.

Uitgelicht topic