Vraag

dns Ziggo om te huilen.

We hadden sinds 1.5 internet problemen. 4 monteurs verder en geen oplossing.
Toen zelf maar eens verder gaan kijken.
Achter de connectbox de oude router, dns
Van Google en hij loopt als een trein.

Ik betaal voor ziggo en niet voor Google.
Zorg of dat het werkt of zorg dat de dns in de connectbox aangepast kan worden.

Contact met ziggo gehad. Kan ik als tegemoetkoming een nieuwe decoder krijgen zonder hardeschijf, we hebben er nu 1 met schijf of een nieuwe ci module. Mocht de andere defect gaan.

Ik wil niets nieuws,ik wil een connectbox die normaal werkt!!
Zolang het werkt is het mooi. Werkt het niet is ziggo ellende waar je voor betaald.

14 Reacties

Reputatie 4
Badge +2
Goedemiddag,

Ik heb de situatie bekeken en is de afgelopen week ook vanuit het netwerk het een en ander gewijzigd omdat er ook een tijd geleden kabelschade is geconstateerd.

Het signaal op je modem ziet er momenteel keurig uit en ik ben dan ook benieuwd hoe alles functioneert als je alleen ons modem, met de standaard instellingen gebruikt. De DNS server van Google of Ziggo mag eigenlijk niet het verschil maken, zoals je zelf ook al aangeeft...

Ik zie je terugkoppeling tegemoet.
Serkan,

De connectbox staat in Bridge, je mag hem wel weer gewoon zetten dan ga ik het uitproberen.
De kabelschade is volgens de 2 monteurs die daarna kwamen niet van invloed.
De kabelschade is ook niet opgegraven door de aanemer.
De Dns mag volgens jou geen verschil maken.
Dan is het wel gek dat het probleem er niet meer is met de eigen router op de dns van Google.
Maar ik probeer het graag weer uit en geef je terugkoppeling. Laat je weten wanneer hij weer normaal staat?
Reputatie 1
Badge
Ik gebruik al jaren OpenDNS (=Cisco). Gevolg: niets gemerkt van de landelijke storingen van Ziggo (vermeld op TV door DDoS aanvallen). Uniformiteit is gevaarlijk (qua computerbeveiliging).
Reputatie 4
Badge +2
@ikke1981,

Ik heb je modem weer in routermode geplaatst en hersteld naar de fabrieksinstellingen. Ben benieuwd naar je ervaringen..
Serkan,

Helaas het probleem is er nog steeds.
Ik heb 3 apparaten op de wifi van de connectbox, die geven nog steeds regelmatig wel wifi maar geen internet.
Schakel ik dan over op de eigen router, is er geen enkel probleem.

Eigenlijk is het toch te gek dat ik voor jullie diensten betaal maar dat jullie het niet eens fatsoenlijk werkend krijgen via jullie eigen apparatuur.
Jullie moeten toch kunnen zien dat de internet regelmatig niet beschikbaar is.
Hebben jullie niet iets wat jullie bij mensen thuis op de connectbox kunnen aansluiten en wat dan 2weken het gedrag registreert ?
Elke keer de monteur lang sturen is geen oplossing, ik blijf niet elke keer thuis.
Als ik het gedrag van mijn nas zelf zie krijg ik elke keer de melding verbinding met internet verbroken.
Reputatie 4
Badge +3
Hallo ikke1981,

Ai... Als ik de modem uitlees zie ik echter goede waarden. Ik heb je geschiedenis doorgenomen, het is zeker geen pretje geweest als ik dat zo lees, maar die problemen die ik daar las horen verleden tijd te zijn. Sinds de reparaties aan het netwerk lijkt het wel stabiel vanuit onze kant. Maar ik wil graag met je kijken waar deze problemen nu vandaan komen.
Ik begrijp uit je bericht dat je de laatste problemen via wifi constateert? Dan wil ik toch graag weten wat een bekabelde verbinding op de modem geeft.

Zou je dit kunnen testen met 1 pc, en de rest allemaal offline kunnen houden (dit om ook alvast alle apparaten uit te sluiten)

Gr,
Ronald,

Ik heb de tv bekabeld getest.
Eerst gewoon achter onze eigen dlink.
Toen achter de connectbox, de dlink afgekoppeld. Eerst een paar keer geen dns, neem conact op met je provider. Later deed hij wel.
Dus eigenlijk is het probleem het zelfde als eerst. Dit was vandaag rond 18.30

Gelijk weer achter de dlink gedaan en deze achter de connectbox en gelijk doet hij het.

Het lijkt nog steeds dat hij iets met de dns niet goed doet. De tv staat op bekabeld en automatisch toewijzen.
Reputatie 4
Badge +3
Dank je, nog steeds vreemd dus.

Ik zie nu 1 hickup in je upstream van de afgelopen uren, ik heb daarom even de afgelopen maand bekeken. Daarin zie ik een stabilisatie in het signaal na de laatste monteur.
Alleen die hickup kan in ieder geval niet voor de problemen zorgen die je beschrijft.

Zou je alleen een pc/laptop bekabeld achter de Connect box kunnen aansluiten en de rest af kunnen koppelen.
Ik heb namelijk nog het idee dat iets in het netwerk de box beïnvloed.

Alvast bedankt,

Gr,
Ronald.

Onze tv gaf weer bedraad geen dns melding.
Ik heb alles afgekoppeld en de laptop bedraad aangesloten, zelfde melding.
Na reset van de router was het weg.
Het is niet altijd. Ik kan slecht de laptop bedraad asngesloten laten, hij staat dan in de hal, werkt niet echt makkelijk he.

Het netwerk beïnvloeden begrijp ik, alleen moet je me dan even uitleggen waarom onze dlink het ook heeft met de dns op automatisch toekennen en met ander handmatig niet.

Een andere modem dan een connectbox is dat nog een idee?
Er ligt hier nog ergens een ubee, dan kun je het uit proberen met de ziggo dns en mocht dat problemen opleveren dan daar een andere dns ingeven, bij de ubee was dat mogelijk toch?
Reputatie 4
Badge +3
Echt heel raar, de connectbox zou juist de betere moeten zijn. Ik begrijp ook dat je die laptop daar niet wil laten :P
De Ubee is eigenlijk weer een stap terug, maar we moeten een kant op. Zou je eerst nog kunnen proberen de DNS van de laptop eens op de Google of OpenDNS te zetten?
Dan ben ik benieuwd of het probleem blijft, dan is er namelijk een signaal issue, of het weg is, en dan kunnen we verder met de DNS.

OpenDNS
Google DNS

Gr,
Reputatie 2
Badge
@ikke1981

Ronald Ziggo schreef:

OpenDNS
Google DNS

De IPv4 adressen van deze server (en wat andere te gebruiken servers) zijn:

GoogleDNS
8.8.8.8
8.8.4.4

OpenDNS
208.67.222.222
208.67.220.220

Level3
4.2.2.1
4.2.2.2

Norton
199.85.126.10
199.85.127.10

Comodo
8.26.56.26
8.20.247.20

DNS.WATCH
84.200.69.80
84.200.70.40
Ronald,

Ik heb het getest en helaas moet ik je gelijk geven😥 .
Vanaf vrijdag heeft alles gewoon achter de connectbox gezeten met de ziggo instellingen.
internet op de laptop en telefoon gaven regelmatig de melding wel verbinding met wifi maar geen internet.
Ook de Tv die bekabeld achter de router zit gaf dit geen probleem ( die geeft de melding geen DNS).

Ik heb toen zondag alles naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4 gezet.
Helaas komt de melding op de laptops nog steeds.

Zie jij nog storingen in het modem, heb jij nog ideeën voor oplossingen?
Reputatie 2
Badge
Na invullen van een ander DNS dient je er wel op toe te zien dat de PC ook daadwerkelijk gebuikt maakt van deze nieuwe verbindingsgegevens. In de regel is het herstarten van de PC afdoende op dit te forceren, maar Windows wil soms wel eens extra geholpen worden; van af Windows 7 is het snel opstarten ingevoerd. Voor dit snelle opstarten wordt een truckje gebruikt. De PC sluit niet volledig af maar wordt in een soort veredelde slaapstand gebracht. Bij een herstart wordt dan de oude situatie ingelezen.
Dus even checken of het nieuwe DNS ook daad werkelijk gebruikt wordt. Dit kan b.v. in een DOS-box:

Druk de Windowstoets in en houd deze ingedrukt en druk dan even op de letter “R”. Het schermpje uitvoeren verschijnt.

Type of plak de volgende opdracht in het venstertje en klik op OK.

cmd /k ipconfig /all
Reputatie 4
Badge +3
Bedankt voor de test Ikke1981, dan zijn we in ieder geval een stap verder :)
DennyW heeft wel een goed punt, heb je dit kunnen proberen? dan weten we echt zeker dat het niet aan de DNS ligt.
Zou je ook naast de Google DNS een andere kunnen testen? Welke maakt niet uit, maar dan hebben we iets beter uitgesloten.

Het vervolg is dan wel weer een monteur langs sturen. Er moet nog ergens iets niet goed zitten. Eventueel kan je nog testen (indien mogelijk) met een laptop van een kennis, door die in zijn eentje op de modem aan te sluiten.

Gr,

Reageer

Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics