MartH

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Disconnect tijdens het gamen en op discord

Beste Ziggo community, ik heb sinds een paar dagen problemen met mijn internet verbinding. Mijn internet verbinding lijkt weg te vallen voor een korte periode. Dit gebeurt niet iedere x seconden maar eens in de zoveel tijd. Wanneer dit gebeurd blijft (bijv. tijdens het gamen) alles stil staan en dan een paar seconde later gaat het weer verder. Ook op voice prgramma's als discord zie ik dat ik connectie verlies.

Ik heb een test gedaan op "dslreports" (http://www.dslreports.com/speedtest/41792476) en hier lijkt het dat dit komt door "bufferbloat". Ik vroeg me af wat ik hieraan kan doen? Ik heb namelijk al wat verder gekeken en gevonden dat mijn upload snelheid limiteren zou kunnen helpen (upload snelheid verlagen met bijv. 5%). Helaas kan dit niet met het wifi modem dat ik gebruik (Technicolor TC7210).

Ik heb al mijn drivers up to date, mijn router een aantal keren opnieuw opgestart en ook een keer gereset, maar niks hiervan hielp. Het is ook niet vanwege netwerk drukte want ik ben niks aan het downloaden en gebruik deze connectie in mijn eentje. Op rustige momenten heb ik bekeken of het probleem er dan nog steeds is, zoals om 2 uur 's nachts maar ook dan is het probleem er nog.

Ook heb ik al contact opgenomen met ziggo zelf maar zij wisten (via FB messenger) voor de rest niet wat ze ermee moesten doen.

Graag zou ik wat hulp/advies willen krijgen om te kijken wat ik hiermee zou kunnen doen en hoe ik het het beste op kan lossen.

Nog even wat informatie die handig kan zijn:
De problemen zijn op de PC
Bekabelde directe verbinding met het modem
Modem is een Technicolor TC7210
Probleem is voornamelijk merkbaar tijdens gamen vanwege het constant "online" zijn.
23 Reacties 23
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Mart,

Kun je screenshots posten van de up- en downstream waardes?
Waar je deze kunt vinden, wordt hier uitgelegd.

Groet,
Evert
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Je upload hoort 20 Mbit/s te zijn, maar je speedtest laat zien dat het maar 2 Mbit is.
De Technicolor is over het algemeen een prima en stabiel modem.
MartH
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Momenteel ben ik op mijn werk, als ik vanavond thuis kom zoek ik deze direct op!
MartH
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Oke, ik ben net thuis en heb mijn up- en downstream waardes opgezocht. Hopelijk kunnen jullie hier iets mee 🙂



Alvast super bedankt voor jullie hulp btw!
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Dit ziet er goed uit.
Kun je ook een foto posten van het AOP? Dat is de plek waar Ziggo je huis binnenkomt.
MartH
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedoeld u daar dit mee Evert?

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Dit bedoel ik inderdaad 🙂
De connector van je tv aansluiting moet vervangen worden. Deze is van jaren geleden en houdt geen straling tegen. Misschien zorgt deze ook voor je internet problemen.

Mocht je die connector op korte tijd niet kunnen vervangen, haal dan die kabel er eens uit, verbindt het modem dan direct met het AOP door deze verdeler eraf te draaien (iets tegen de klok in draaien en dan naar jezelf toe trekken) en kijk dan of je internet nog steeds wegvalt.
MartH
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Okay, ik heb nu mijn modem direct met het AOP verbonden maar het internet valt nog steeds af en toe weg zoals het eerst was. Een nieuwe connector voor mijn tv ga ik dan sws eentje halen als deze zo verouderd is 🙂

Zijn er nog andere dingen die mijn probleem zouden kunnen veroorzaken?
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
I-Evert-I wrote:
Mocht je die connector op korte tijd niet kunnen vervangen, haal dan die kabel er eens uit, verbindt het modem dan direct met het AOP door deze verdeler eraf te draaien (iets tegen de klok in draaien en dan naar jezelf toe trekken) en kijk dan of je internet nog steeds wegvalt.


Dan heeft MartH hopelijk nog wel een rood/groen-kabel (van F-connector naar IEC) liggen 😉
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Als je zo nog steeds geen goed internet hebt, is of het signaal niet goed of is er iets in je modem niet in orde.

Kun je in het modem de logs vinden? Wie weet staat daar nog bruikbare informatie in.
Ik heb alleen zelf geen Technicolor, dus ik weet niet precies waar je die kunt vinden.

AlexHelpt Goeie aanvulling! :thumbsup_tone3:Was ik vergeten erbij te zetten... :sleeping:
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
MartH Geen idee wat (en of) de FB-medewerker in je modem e.e.a. heeft uitgelezen, wellicht was het een momentopname. Laat een medewerker eens naar de signalen van de laatste week/maand kijken voor een beter beeld. Misschien vinden ze nog andere rare dingen. Ze kunnen ook evt een nieuwe coaxkabel sturen, maar anders lijkt me het in het modem of AOP te zitten.
MartH
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik denk dat je deze bedoeld. Ik kan hier geen raad uit hahaha, maar een vriend van mij zei dat het goed aan het modem kan liggen.



En nog even een vraag tussendoor, zoals een Efok ook al zei, is mijn upload snelheid veel trager dan wat hij hoort te zijn. Zou een van jullie hier de reden van weten?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Zo te zien ligt het niet aan het modem, maar aan het signaal vanwege de foutmeldingen die hier te zien zijn.

Je kunt het modem even terug zetten naar fabrieksinstellingen door het resetknopje achterop het modem 10-15 seconden in te drukken met iets als een satéprikker om te kijken of dat soelaas gaat bieden. Waarschijnlijk niet, maar misschien wel 😉

Ps, gaan deze logs nog verder door? Want op deze screenshot is de laatste melding om half 11 vanmorgen. Als dit daadwerkelijk de laatste melding is, dan zou je internet nu beter moeten werken dan vanmorgen.
MartH
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het modem gereset heb ik als 1 van de eerste dingen geprobeerd, dit hielp alleen niets behalve dat ik mijn netwerk weer opnieuw moest benoemen etc 😛

De logs gaan niet verder door, maar ik heb vanmiddag toen ik poste dat ik mijn modem direct had aangesloten op het AOP nog problemen gehad. Ik heb het toen dus aangesloten zoals je had gezegd en een game gespeeld, dit ging allemaal prima tot ongeveer 15 minuten in het potje en toen was ik weer disconnected. Hiervan staat alleen niks in de logs (dit was rond 13:15
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Helder. Wie weet kan een moderator diep in je modem en signaal graven om wat boven tafel te krijgen 🙂
ArieKanarie

Level 9
  • 324Posts
  • 15Oplossingen
  • 154Likes
EDIT: Ik was te lang aan typen, dus het volgende is misschien wat achterhaald door de geplaatste modem-logs 🙂

De bufferbloat score is voor nu niet relevant. Je verbinding is dusdanig onstabiel (te zien aan idle bufferbloat grafiekje) dat die score onjuist berekend wordt. Het geeft verder alleen aan (simpel gezegd) hoeveel "lag" je hebt in je game als tegelijk een grote download of upload draait.

Ter aanvulling van alle goede suggesties die al gegeven zijn, kun je nog proberen om met Pingplotter inzichtelijk te maken waar de problemen ontstaan. Er is namelijk nog niet uitgesloten dat de problemen ontstaan in je lokale netwerkverbinding/bekabeling.
MartH
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Oke, ik heb pingplotter een tijdje laten lopen op verschillende servers en dit zijn de resultaten (ik heb mijn eigen ip van de eerste hop weggehaald):

Google server:



Mijn discord voice channel server (hier zijn geen problemen geweest maar ik heb wel slechte connectie gehad op discord zelf dus dat is ook een beetje gek...)



Een Europese Battlefield server



Volgens mij is alles hierbij in orde als ik de uitleg goed begreep? Misschien dat jullie nog iets kunnen spotten? Of iets wat ik anders moet doen in dit programma om betere resultaten te krijgen?
ArieKanarie

Level 9
  • 324Posts
  • 15Oplossingen
  • 154Likes
Je pingplotter resultaten zien er op zich prima uit, zonder packet loss. De piekjes in je ping vind ik wel wat raar, dat zou je alleen verwachten op een ConnectBox of als je verbinding flink in gebruik was tijdens de pingplotter test. Ze zijn niet super hoog en verklaren dus wat mij betreft niet de problemen die beschreven had.

Ik zou de pingplotter laten draaien tot je de problemen ervaart in een spel.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Pingplotter is in orde, maar wat je uit je modem laat zien niet. De technicolor breekt de log regels helaas af in het scherm, maar die terugkerende sync timing failure met een failed to acquire QAM lijkt mij zeker niet goed, ben benieuwd wat ArChie.DVB hier van vindt. Hij zit goed in de docsis techniek.

Uitgelicht topic