Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes

De snelheidsverhoging van 2 oktober 2017!

Afgelopen maandag was het zo ver! De langverwachte snelheidsverhoging. Nu is het logisch dat daar veel vragen door ontstaan en via deze weg wil ik graag zoveel mogelijk vraagtekens wegnemen. Laten we beginnen met de snelheden die flink verhoogd zijn.

150 Mbps/15 Mbps is verhoogd naar 200 Mbps/20 Mbps
200 Mbps/20 Mbps is verhoogd naar 250 Mbps/25 Mbps
300 Mbps/30 Mbps is verhoogd naar 400 Mbps/40 Mbps

Zoals je in het topic kunt lezen zijn er verschillende ervaringen met de nieuwe snelheid. Om de nieuwe snelheid te ontvangen zijn er een aantal stappen nodig. Zorg er alvast voor dat je een internetkabel (cat.5e of hoger) bij de hand hebt en uiteraard een laptop of PC die is uitgerust met een netwerkkaart van 1 Gb.


  • Haal het modem van de stroom
  • Wacht 1 minuut
  • Start het modem weer op
  • Plaats de internetkabel in LAN poort 1 van het modem
  • Plaats het uiteinde van de internetkabel rechtstreeks in je laptop of pc (zonder tussenkomt van een router, switch of ander apparaat)
  • Zorg ervoor dat de wifiverbinding is uitgeschakeld en je een LAN verbinding tot stand brengt
  • Ga vervolgens naar: https://www.ziggo.nl/speedtest/ en start de test
Update: We hebben de speedtest aangepast zodat poort 8080 niet meer wordt gebruikt. Ookla onderzoekt momenteel nog lagere uitslagen bij het gebruik van Chrome. Gebruik je dus Chrome probeer dan een andere browser zoals Firefox of Microsoft Edge.

Zo kun je dus controleren of je de nieuwe snelheid al in huis hebt!

Ben je woonachtig in het voormalig Ziggo gebied en heb je een abonnement van 300 Mbps wat naar 400 Mbps gaat? Heb dan nog even geduld. We zijn jullie natuurlijk niet vergeten en doen ons uiterste best om ook jullie zo snel mogelijk te laten genieten van de snelheidsverhoging! UPDATE (06/10/2017): De verhoging naar 400/40 in voormalig Ziggo gebied is nu ook actief. Zie de tips hierboven om de nieuwe snelheid te ontvangen.

Update 2 (06/10/2017): Er zijn een aantal oud-UPC pakketten waarbij er verdere acties nodig zijn om de snelheid van 150 Mbit/s naar 200 Mbit/s te verhogen. Het gaat hierbij om enkele unieke pakketcombinaties binnen bijvoorbeeld het Alles-in-1 Extra Power pakket. Uiteraard proberen we dat zo gauw mogelijk te implementeren. Heb je nog geen verhoging gehad, en had je die wel moeten hebben? Dan val je onder deze groep. We vragen jullie dan om nog even geduld te hebben, de verhoging komt er zeker nog aan! Zodra er een datum bekend is dan plaatsten we een update in dit topic. Bedankt voor jullie begrip. Twijfel je of je hier binnen valt, laat het dan weten dan kijk ik het voor je na. De fix is uitgerold. Herstart je modem om de nieuwe snelheid op te halen.

Val je in één van de andere groepen maar haal je de snelheid niet? Laat dan even een berichtje achter.
1.046 Reacties 1.046
ladybug15

Level 6
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes
Zet er gelijk bij dat oude modems zoals het mijne deze hogere snelheid niet halen.Gisteren contact gehad met Webcare en Klantenservice. Modem word omgeruild voor nieuwer type. Dus afwachten of het dan wel lukt. Haal op dit moment 140/20 En gisteren maar 120/20. Terwijl het 200/20 zou moeten zijn
Peterh

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
ladybug15 wrote:
Zet er gelijk bij dat oude modems zoals het mijne deze hogere snelheid niet halen.Gisteren contact gehad met Webcare en Klantenservice. Modem word omgeruild voor nieuwer type. Dus afwachten of het dan wel lukt. Haal op dit moment 140/20 En gisteren maar 120/20. Terwijl het 200/20 zou moeten zijn


Misschien kan hier een lijst gemaakt worden van de modems die niet geschikt zijn?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17422Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Hoewel bij de vorige topics die zonet gesloten zijn, inz de cb modem dat hier een probleem zou zijn , kan ik mededelen dat ik zonet na modem reset, van 150/50 naar 200/20 mbps ben gegaan.

Gr Rob
Blauwvinger

Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes
Sander,
Een melding van het begin/daadwerkelijke verhoging van de snelheden in het voormalig @Home/Ziggo gebied zou fijn zijn.
Bij voorbaat dank.
Sander
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes
ladybug15 wrote:
Zet er gelijk bij dat oude modems zoals het mijne deze hogere snelheid niet halen.Gisteren contact gehad met Webcare en Klantenservice. Modem word omgeruild voor nieuwer type. Dus afwachten of het dan wel lukt. Haal op dit moment 140/20 En gisteren maar 120/20. Terwijl het 200/20 zou moeten zijn


Jammer dat je niet gelijk gebruik kan maken van de nieuwe snelheid! Het type modem wat je in huis hebt is de UBEE EVW320B. Dit modem heeft de maximale downloadsnelheid van 200 Mbps. Waarom je dus nu de snelheid niet haalt, kan meerdere oorzaken hebben. Mijn collega heeft voor jou een nieuw modem besteld. Ik lees hier natuurlijk graag terug wat voor je snelheid je dan haalt zodra je deze hebt aangesloten.
Sander
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes
robbo wrote:
Hoewel bij de vorige topics die zonet gesloten zijn, inz de cb modem dat hier een probleem zou zijn , kan ik mededelen dat ik zonet na modem reset, van 150/50 naar 200/20 mbps ben gegaan.

Gr Rob


Dat is een goed nieuws, Robbo!
Sander
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes
Blauwvinger wrote:
Sander,
Een melding van het begin/daadwerkelijke verhoging van de snelheden in het voormalig @Home/Ziggo gebied zou fijn zijn.
Bij voorbaat dank.


Eens! Als ik deze data exact zou weten, had ik je die gelijk gegeven! Het gaat in ieder geval geen weken duren. Als ik iets concreter kan zijn, zal ik het hier plaatsen.
rick70

Level 10
  • 448Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes
Beste Sander, Misschien off-topic maar kun je aangeven of Ziggo dit jaar nog de internetsnelheid van het Alles-in-1 40/4 pakket gaat verhogen?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17422Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Sander Ziggo wrote:
robbo wrote:
Hoewel bij de vorige topics die zonet gesloten zijn, inz de cb modem dat hier een probleem zou zijn , kan ik mededelen dat ik zonet na modem reset, van 150/50 naar 200/20 mbps ben gegaan.

Gr Rob


Dat is een goed nieuws, Robbo!


Sander ZiggoEn IPv6:)
TaSchaatjuh

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je wel voor de update, Sander! 😉 .
Blauwvinger

Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes
Sander Ziggo wrote:
Blauwvinger wrote:
Sander,
Een melding van het begin/daadwerkelijke verhoging van de snelheden in het voormalig @Home/Ziggo gebied zou fijn zijn.
Bij voorbaat dank.


Eens! Als ik deze data exact zou weten, had ik je die gelijk gegeven! Het gaat in ieder geval geen weken duren. Als ik iets concreter kan zijn, zal ik het hier plaatsen.


Bedankt.
Scheelt toch weer diverse te vergeefs uitgevoerde handelingen.
BryanBarb

Level 1
  • 43Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
Wordt er in dit topic ook doorgeven wanneer het probleem met vZiggo 400mbps is opgelost? Eventueel met tussentijdse status updates.

Alvast bedankt Sander!
Benny54

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Maakt niet uit dat het wat langer duurt in @home/ziggo gebied voordat de snelheidsverhoging wordt doorgevoerd. Prijsverhogingen worden in dat gebied ook altijd later doorgevoerd, toch??? :wink:
henkyboy

Level 5
  • 53Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes
al iets bekend over het probleem dat de technicolor modem het nieuwe configuratie bestand niet accepteerd en hoelang dit probleem gaat duren +-?
nu heb ik het probleem dat me modem steeds uitvalt b.v.d
Sander
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes
BryanBarb wrote:
Wordt er in dit topic ook doorgeven wanneer het probleem met vZiggo 400mbps is opgelost? Eventueel met tussentijdse status updates.

Alvast bedankt Sander!


Zeker! Als er nieuws is zorg ik of een lieftallige collega dat het hier gemeld wordt.
BryanBarb

Level 1
  • 43Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
Sander Ziggo wrote:
Zeker! Als er nieuws is zorg ik of een lieftallige collega dat het hier gemeld wordt.


Mooi, dan ga ik dit topic even volgen. Bedankt!
william1906

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik zit in het Ziggo gebied met postcode 3824. Helaas ben ik een van de gene die nog geen verhoging heeft. ik heb op dit moment 300/30 en de verhoging zou naar 400/40 gaan.

Ik heb een Connect box en daar staat inderdaad nog in de configuratie Maximale snelheid 321000000 bps vandaar dat ik nog niet de 400 ga halen.

Ik hoop dat de storing / probleem zo spoedig mogelijk wordt opgelost.
Sander
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes
henkyboy wrote:
al iets bekend over het probleem dat de technicolor modem het nieuwe configuratie bestand niet accepteerd en hoelang dit probleem gaat duren +-?
nu heb ik het probleem dat me modem steeds uitvalt b.v.d


Bedankt voor je tijd, @henkyboy! Leuk je even gesproken te hebben. Als je de nieuwe aanpassingen hebt aangebracht en hebt uitgeprobeerd, hoor ik graag van je! Open dan even een nieuw topic.

Succes!
Sander
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes
TaSchaatjuh wrote:
Dank je wel voor de update, Sander! 😉 .


:blush: We hopen snel met goed nieuws te komen!

Uitgelicht topic