Sticky

De snelheidsverhoging van 2 oktober 2017!

Reputatie 3
Afgelopen maandag was het zo ver! De langverwachte snelheidsverhoging. Nu is het logisch dat daar veel vragen door ontstaan en via deze weg wil ik graag zoveel mogelijk vraagtekens wegnemen. Laten we beginnen met de snelheden die flink verhoogd zijn.

150 Mbps/15 Mbps is verhoogd naar 200 Mbps/20 Mbps
200 Mbps/20 Mbps is verhoogd naar 250 Mbps/25 Mbps
300 Mbps/30 Mbps is verhoogd naar 400 Mbps/40 Mbps

Zoals je in het topic kunt lezen zijn er verschillende ervaringen met de nieuwe snelheid. Om de nieuwe snelheid te ontvangen zijn er een aantal stappen nodig. Zorg er alvast voor dat je een internetkabel (cat.5e of hoger) bij de hand hebt en uiteraard een laptop of PC die is uitgerust met een netwerkkaart van 1 Gb.

• Haal het modem van de stroom
  • Wacht 1 minuut
  • Start het modem weer op
  • Plaats de internetkabel in LAN poort 1 van het modem
  • Plaats het uiteinde van de internetkabel rechtstreeks in je laptop of pc (zonder tussenkomt van een router, switch of ander apparaat)
  • Zorg ervoor dat de wifiverbinding is uitgeschakeld en je een LAN verbinding tot stand brengt
  • Ga vervolgens naar: https://www.ziggo.nl/speedtest/ en start de test
EDIT: We onderzoeken momenteel issues met onze eigen speedtest en onze servers op Ookla. Graag voor nu de snelheid ook testen op http://www.dslreports.com/speedtest of via de applicatie van Ookla voor Windows http://www.speedtest.net/apps/windows.
Het blijkt dat de Ubee EVW320 en Cisco 3925 een lagere snelheid dan werkelijk krijgen via onze eigen speedtest. Dat heeft onder andere te maken het gebruik van poort 8080. Advies om dus te testen bij bovenstaande alternatieven.

Zo kun je dus controleren of je de nieuwe snelheid al in huis hebt!

Ben je woonachtig in het voormalig Ziggo gebied en heb je een abonnement van 300 Mbps wat naar 400 Mbps gaat? Heb dan nog even geduld. We zijn jullie natuurlijk niet vergeten en doen ons uiterste best om ook jullie zo snel mogelijk te laten genieten van de snelheidsverhoging! UPDATE (06/10/2017): De verhoging naar 400/40 in voormalig Ziggo gebied is nu ook actief. Zie de tips hierboven om de nieuwe snelheid te ontvangen.

Update 2 (06/10/2017): Er zijn een aantal oud-UPC pakketten waarbij er verdere acties nodig zijn om de snelheid van 150 Mbit/s naar 200 Mbit/s te verhogen. Het gaat hierbij om enkele unieke pakketcombinaties binnen bijvoorbeeld het Alles-in-1 Extra Power pakket. Uiteraard proberen we dat zo gauw mogelijk te implementeren. Heb je nog geen verhoging gehad, en had je die wel moeten hebben? Dan val je onder deze groep. We vragen jullie dan om nog even geduld te hebben, de verhoging komt er zeker nog aan! Zodra er een datum bekend is dan plaatsten we een update in dit topic. Bedankt voor jullie begrip. Twijfel je of je hier binnen valt, laat het dan weten dan kijk ik het voor je na. De fix is uitgerold. Herstart je modem om de nieuwe snelheid op te halen.

Val je in één van de andere groepen maar haal je de snelheid niet? Laat dan even een berichtje achter.

760 Reacties

Zet er gelijk bij dat oude modems zoals het mijne deze hogere snelheid niet halen.Gisteren contact gehad met Webcare en Klantenservice. Modem word omgeruild voor nieuwer type. Dus afwachten of het dan wel lukt. Haal op dit moment 140/20 En gisteren maar 120/20. Terwijl het 200/20 zou moeten zijn
ladybug15 schreef:

Zet er gelijk bij dat oude modems zoals het mijne deze hogere snelheid niet halen.Gisteren contact gehad met Webcare en Klantenservice. Modem word omgeruild voor nieuwer type. Dus afwachten of het dan wel lukt. Haal op dit moment 140/20 En gisteren maar 120/20. Terwijl het 200/20 zou moeten zijn

Misschien kan hier een lijst gemaakt worden van de modems die niet geschikt zijn?
Reputatie 4
Badge +9
Hoewel bij de vorige topics die zonet gesloten zijn, inz de cb modem dat hier een probleem zou zijn , kan ik mededelen dat ik zonet na modem reset, van 150/50 naar 200/20 mbps ben gegaan.

Gr Rob
Badge +1
Sander,
Een melding van het begin/daadwerkelijke verhoging van de snelheden in het voormalig @Home/Ziggo gebied zou fijn zijn.
Bij voorbaat dank.
Reputatie 3
ladybug15 schreef:

Jammer dat je niet gelijk gebruik kan maken van de nieuwe snelheid! Het type modem wat je in huis hebt is de UBEE EVW320B. Dit modem heeft de maximale downloadsnelheid van 200 Mbps. Waarom je dus nu de snelheid niet haalt, kan meerdere oorzaken hebben. Mijn collega heeft voor jou een nieuw modem besteld. Ik lees hier natuurlijk graag terug wat voor je snelheid je dan haalt zodra je deze hebt aangesloten.
Reputatie 3
robbo schreef:

Hoewel bij de vorige topics die zonet gesloten zijn, inz de cb modem dat hier een probleem zou zijn , kan ik mededelen dat ik zonet na modem reset, van 150/50 naar 200/20 mbps ben gegaan.

Gr Rob

Dat is een goed nieuws, Robbo!
Reputatie 3
Blauwvinger schreef:

Sander,
Een melding van het begin/daadwerkelijke verhoging van de snelheden in het voormalig @Home/Ziggo gebied zou fijn zijn.
Bij voorbaat dank.

Eens! Als ik deze data exact zou weten, had ik je die gelijk gegeven! Het gaat in ieder geval geen weken duren. Als ik iets concreter kan zijn, zal ik het hier plaatsen.
Reputatie 2
Badge +4
Beste Sander, Misschien off-topic maar kun je aangeven of Ziggo dit jaar nog de internetsnelheid van het Alles-in-1 40/4 pakket gaat verhogen?
Reputatie 4
Badge +9
Sander Ziggo schreef:

robbo schreef:

Gr Rob

Dat is een goed nieuws, Robbo!

@Sander ZiggoEn IPv6:)
Dank je wel voor de update, Sander! 😉 .
♥️
Badge +1
Sander Ziggo schreef:

Blauwvinger schreef:

Sander,
Bij voorbaat dank.

Eens! Als ik deze data exact zou weten, had ik je die gelijk gegeven! Het gaat in ieder geval geen weken duren. Als ik iets concreter kan zijn, zal ik het hier plaatsen.

Bedankt.
Scheelt toch weer diverse te vergeefs uitgevoerde handelingen.
Badge
Wordt er in dit topic ook doorgeven wanneer het probleem met vZiggo 400mbps is opgelost? Eventueel met tussentijdse status updates.

Alvast bedankt Sander!
Maakt niet uit dat het wat langer duurt in @home/ziggo gebied voordat de snelheidsverhoging wordt doorgevoerd. Prijsverhogingen worden in dat gebied ook altijd later doorgevoerd, toch??? 😉
al iets bekend over het probleem dat de technicolor modem het nieuwe configuratie bestand niet accepteerd en hoelang dit probleem gaat duren +-?
nu heb ik het probleem dat me modem steeds uitvalt b.v.d
Reputatie 3
BryanBarb schreef:

Wordt er in dit topic ook doorgeven wanneer het probleem met vZiggo 400mbps is opgelost? Eventueel met tussentijdse status updates.

Alvast bedankt Sander!

Zeker! Als er nieuws is zorg ik of een lieftallige collega dat het hier gemeld wordt.
Badge
Sander Ziggo schreef:

Zeker! Als er nieuws is zorg ik of een lieftallige collega dat het hier gemeld wordt.

Mooi, dan ga ik dit topic even volgen. Bedankt!
Ik zit in het Ziggo gebied met postcode 3824. Helaas ben ik een van de gene die nog geen verhoging heeft. ik heb op dit moment 300/30 en de verhoging zou naar 400/40 gaan.

Ik heb een Connect box en daar staat inderdaad nog in de configuratie Maximale snelheid 321000000 bps vandaar dat ik nog niet de 400 ga halen.

Ik hoop dat de storing / probleem zo spoedig mogelijk wordt opgelost.
Reputatie 3
henkyboy schreef:

al iets bekend over het probleem dat de technicolor modem het nieuwe configuratie bestand niet accepteerd en hoelang dit probleem gaat duren +-?
nu heb ik het probleem dat me modem steeds uitvalt b.v.d

Bedankt voor je tijd, @henkyboy! Leuk je even gesproken te hebben. Als je de nieuwe aanpassingen hebt aangebracht en hebt uitgeprobeerd, hoor ik graag van je! Open dan even een nieuw topic.

Succes!
Reputatie 3
TaSchaatjuh schreef:

Dank je wel voor de update, Sander! 😉 .
♥️

😊 We hopen snel met goed nieuws te komen!
Jammer dat het andere topic gesloten is, ik zie ook helemaal geen reden om dat te doen eigenlijk. Maar goed, zal wel aan mij liggen.

Hoe staat het met de problemen die veel mensen hebben? De problemen met de Connect Boxen? Zoals ik al eerder vermeld heb, willen deze bij veel mensen blijkbaar niet de juiste nieuwe config file downloaden, waardoor het verkrijgen van de nieuwe snelheid onmogelijk is.
Reputatie 3
Benny54 schreef:

Maakt niet uit dat het wat langer duurt in @home/ziggo gebied voordat de snelheidsverhoging wordt doorgevoerd. Prijsverhogingen worden in dat gebied ook altijd later doorgevoerd, toch??? 😉

Ik snap je punt:😞! Geloof me, we doen echt ons best om het zo snel mogelijk in orde te maken. Zodat ook jij met 400 Mbps over de Community kan vliegen🛩!
Reputatie 4
Badge +5
Peterh schreef:

ladybug15 schreef:

Misschien kan hier een lijst gemaakt worden van de modems die niet geschikt zijn?

Tenzij het modems zijn uit het jaar Kruik (DOCSIS 2) zouden alle modems geschikt moeten zijn.
Docsis 3.0 specs geven een max van 1.2 Gb downstream en 200 Mbit upstream. Ziggo hoeft alleen maar te zorgen dat er genoeg kanalen zijn voor channel bonding
Reputatie 3
HooijmansNL schreef:

Jammer dat het andere topic gesloten is, ik zie ook helemaal geen reden om dat te doen eigenlijk. Maar goed, zal wel aan mij liggen.

Hoe staat het met de problemen die veel mensen hebben? De problemen met de Connect Boxen? Zoals ik al eerder vermeld heb, willen deze bij veel mensen blijkbaar niet de juiste nieuwe config file downloaden, waardoor het verkrijgen van de nieuwe snelheid onmogelijk is.

Hallo @HooijmansNL,

Er valt voor beide opties natuurlijk wat te zeggen. Omdat er meerdere topics ontstaan met dezelfde of verkeerde info, kiezen we er voor om de relevante info op 1 plek te houden. Bovendien is dit een stuk overzichtelijker en makkelijker bij te houden. Vandaar de keuze. Als door het sluiten van bepaalde topics vragen verloren gaan, laat het dan weten. Dan regelen we dat alsnog!

Wat betreft de opmerking dat veel mensen met de Ziggo Connect Box de nieuwe config file niet kunnen downloaden kan ik het volgende zeggen. Het probleem is niet gerelateerd aan het type modem maar aan de updategroep. De groep waar je zelf helaas ook onder valt. Ongeacht het type modem krijgen de mensen in voormalig Ziggo gebied met een abonnement van 300 Mbps momenteel de snelheidsverhoging niet binnen.

Mocht je toch iets anders bedoelen en ik het bericht verkeerd geïnterpreteerd hebben, dan hoor ik het graag!
goede dag hier met berrie
alles gedaan wat ik moest doen heb nog 150 -15 ook speedtest ziggo gedaan
misschien nog oude modem arris model tm702b

150 Mbps/15 Mbps is verhoogd naar 200 Mbps/20 Mbps
maar ik heb nog gewoon 150mbps/15 mbps
Haal het modem van de stroom
Wacht 1 minuut
Start het modem weer op
Plaats de internetkabel in LAN poort 1 van het modem
Plaats het uiteinde van de internetkabel rechtstreeks in je laptop of pc
@Sander ZiggoIk heb toch echt van Ziggo zelf vernomen dat de connect boxen de boosdoener zijn, aangezien het (wat ook weer bevestigd werd via de telefoon) via de cisco modems allemaal veel makkelijker ging... Dus wat is het nu? En waarom ligt het nu dan ineens aan de update groep?
Ik lees hier en daar dat het om (corrigeer mij als ik het verkeerd heb) normaal, oud/nog steeds Ziggo gebied gaat, en niet om nieuw Ziggo gebied (oud UPC). Waarom gaat dit dan verkeerd bij de groepen van Ziggo zelf? Die Ziggo altijd al heeft gehad? En niet bij de groepen die Ziggo overgenomen heeft?

Ik word nu van het kastje naar de muur gestuurd, en ik word hier toch wel een beetje moe van.
De ene zegt dit, de andere zegt dat...

Reageer

Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics