Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

De nieuwe Wifibooster

Let op: Deze wifibooster wordt niet meer te koop aangeboden. Kijk op https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster voor het actuele aanbod.

 

 

Alle voordelen van de Wifibooster op een rij:

  • Stabiele verbinding tussen modem en Wifibooster door gebruik van internetkabel
  • Gemakkelijk op goede positie te zetten met de ophangbeugel
  • Ondersteunt zowel 2,4Ghz en 5,0Ghz
  • Goede kwaliteit- & prijsverhouding

 

Voor wie is de Wifibooster via de internetkabel een uitkomst?

Heb jij een plek in huis waar je graag de wifi een boost wil geven en heb je de mogelijkheid de Wifibooster te verbinden met een internetkabel? Dan is dit de ideale oplossing voor jou!

 

En wat mag dat dan gaan kosten?

(Deze wifibooster wordt niet meer te koop aangeboden. Kijk op https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster voor de actuele voorraad.)

 

Netwerknaam

De wifi-netwerken soepel laten overschakelen? Geef dan de Wifibooster dezelfde wifi-netwerknaam en wachtwoord als jouw modem. Voor instructies bekijk dan de bovenstaande video vanaf minuut 03:45.

 

Waar kan de Wifibooster het beste hangen of staan?

In de meest ideale situatie plaats je de Wifibooster op de plek waar je wifi ontvangst het slechts is. Het zal alleen niet altijd mogelijk zijn om een kabel te trekken naar die locatie. Plaats de Wifibooster daarom op een plek die zo dicht mogelijk is bij de slechte wifi ontvangst zit, maar waar je wel redelijk eenvoudig de Wifibooster kan plaatsen. 

 

Technische spec's

  • Met 4 aansluitpunten om extra apparatuur (zoals computers) via een internetkabel aan te sluiten
  • 2x2 voor 2,4GHz (2 ingebouwde antennes voor een betere verbinding)
  • 3x3 voor 5GHz (3 ingebouwde antennes voor een betere verbinding)
  • Geschikt in combinatie met alle Ziggo modem/routers
  • Automatische software update voor nog betere wifi
  • De fabrikant is Compal
  • Het model is AP7465CE

 

Stel hier al je technische vragen!

Omdat de Wifibooster via de internetkabel uitvoerig is getest samen met Community leden, zit je hier natuurlijk goed voor al je technische vragen! Dus schroom niet en stel je vraag in een reactie in dit topic.

Samen weten we meer!

 

59 Reacties 59
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Gaaf zeg is een mooie booster ??

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Een omgekatte Compal. Mooi spul 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Connectbox V3 met turboboost.  Cool man.

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Ziet er goed uit zeg, beter dan die zwarte, die jullie eerst hadden.
Wow, mooi spul !!

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

”...kost eenmalig € 59,-. Liever in bruikleen? Dat kan ook voor € 1,- per maand...”

1 euro per maand is natuurlijk ( bijna ) geen geld !!

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Klopt, 1,- euro is ook ( bijna ) geen geld.
Maar kopen is toch altijd fijner, tenminste, dat is mijn ervaring. 
Daarnaast kan je hem ook nog 30 dagen uitproberen. Dus als je een Wifi probleem hebt is dit een mooie kans om te proberen 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

“De wifi-netwerken soepel laten overschakelen? Geef dan de Wifibooster dezelfde wifi-netwerknaam en wachtwoord als jouw modem.”

Let op: dit werkt niet met alle apparaten die een wifiverbinding willen maken.

Een aantal apparaten springen juist heel moeilijk over met dezelfde wifinetwerknamen van het ene wifipunt naar het andere wifipunt, als je dan juist verschillende namen geeft, dan springen ze wel weer makkelijk over.

Het is even zoeken wat het beste voor je eigen apparatuur werkt.

Ook de Wifibooster op een ander kanaal zetten dan je modem kan je wifi internet verbeteren, dan storen de zenders niet op elkaar, kijk met Wifi Analyzer uit de app stores ook even of je buren niet op hetzelfde kanaal zitten.

Zet zo nodig een rustiger kanaal vast in je Wifibooster.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
EnergieBoy wrote:

..Maar kopen is toch altijd fijner...


Ach, voor de 1 euro per maand kan je ‘m bijna 5 jaar huren, voordat kopen goedkoper is. Huren betekent ook garantie, dus 5 jaar lang geen omkijken naar.

Misschien is er over een paar jaar weer wat nieuws en dan kan je ‘m gewoon weer inleveren.

Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes

Wat voor omgebouwde router is dit precies? Graag wat meer hardware specs aub Ziggo.

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Conforto wrote:

Wat voor omgebouwde router is dit precies? Graag wat meer hardware specs aub Ziggo.

 

Compal AP7465. Gebruiken onze zuiderburen bij Telenet ook al een tijdje als Access Point.

Sander
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Conforto wrote:

Wat voor omgebouwde router is dit precies? Graag wat meer hardware specs aub Ziggo.

Goed punt @Conforto! Bij deze heb ik wat info toegevoegd. Wil je meer weten? Dan lezen we dat graag.

mark.jongsma

Level 4
  • 32Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Is het ook mogelijk om mijn huidige WiFi booster (C7) te vervangen voor het nieuwe model?

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
mark.jongsma wrote:

Is het ook mogelijk om mijn huidige WiFi booster (C7) te vervangen voor het nieuwe model?

Als je deze huurt wel maar als je deze hebt gekocht dan zal dit niet mogelijk zijn. Tenminste, zo gaat dat bij elk bedrijf zo en ik verwacht bij Ziggo niet anders. Gekochte spullen zijn van jezelf en die kan je weer doorverkopen misschien 🙂

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
EnergieBoy wrote:
mark.jongsma wrote:

Is het ook mogelijk om mijn huidige WiFi booster (C7) te vervangen voor het nieuwe model?

Als je deze huurt wel maar als je deze hebt gekocht dan zal dit niet mogelijk zijn. Tenminste, zo gaat dat bij elk bedrijf zo en ik verwacht bij Ziggo niet anders. Gekochte spullen zijn van jezelf en die kan je weer doorverkopen misschien 🙂

Als je nu de c7 huurt, kan je deze opzeggen en een 7465 nieuw huren (of kopen).

C7’s worden nog steeds gebruikt bij Powerpromise overigens. Prima wifiboosters, jarenlang naar tevredenheid gebruik van gemaakt.

-edit- Klanten met een C7 die wegens een defect moet worden omgeruild, krijgen weer een C7

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Beetje extra info maar hetzelfde antwoord 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Mooi ding !! top filmpje !

Gerbie

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is dit een nieuwe wifibooster ? Ik heb 3 weken geleden nog een zwarte gehad! Is deze beter.

grt 

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Gerbie wrote:

Is dit een nieuwe wifibooster ? Ik heb 3 weken geleden nog een zwarte gehad! Is deze beter.

grt 

Beter wil ik niet zeggen, nieuwer wel. 
Als je die zwarte huurt dan kan je hem terug sturen en die nieuwe witte huren. Als je hem hebt gekocht dan heb je pech. Maar pech is het niet, hij doet hetzelfde 🙂

Francois83

Level 11
  • 607Posts
  • 31Oplossingen
  • 201Likes

@Sander Ziggo de nieuwste Wifibooster  is nog niet in de Ziggo winkel ( Utrecht ) te krijgen

ze hebben er ook niet van gehoord dat ze al te huren of te kopen is

ze hebben alleen de oude TP-Link wifi router 

wanneer licht die in de winkels want ik wil heb aanschaffen ( kopen ) als cadeau voor de abo houder 

Uitgelicht topic