Vorige week is de monteur al bij ons langsgeweest en heeft alle aansluitingen vervangen en de waarden van het nieuwste Ziggo modem gecontroleerd. Deze zijn goed. Het modem staat in Bridge modus en ik heb een eigen router (TP-Link Archer C9) ertussen met nog 2 Powerline adapters (TP-Link WPA4220 kit) ertussen.
Wij hebben dagelijks last van uitvallend internet. Wat houdt dit in. Ik zie wel gewoon een goed bereik van mijn wifi signaal (wat de router uitzend), maar ik kan even geen pagina's laden van het internet. Ook vallen dan bijv. Skype en Dropbox verbindingen even uit voor een minuut. Heel vervelend, zeker omdat ik na vele topics gelezen te hebben nog steeds geen oplossing hiervoor kan vinden. Daarom ben ik nu op zoek naar de gouden tip.
Zaken die al bekeken zijn:
- De gehele aansluiting van buitenaf t/m de Ziggo modem. Vorige week is nog alles vernieuwd en gecontroleerd door de Ziggo monteur.
- Ziggo modem staat volledig in Bridge modus.
- TP-link router en powerline adapters hebben hetzelfde wifi kanaal. Reeds vele kanalen en instellingen geprobeerd, maar niets hielp. Het wifi signaal stoort dan ook niet, maar het internet valt uit.
- DNS server van Google in gebruik als instelling.
- Ook bekabeld via TP-link powerline adapter valt internet kortstondig weg.
- TP-link volledig weggehaald (alleen Ziggo modem), maar ook dan nog het probleem met wegvallend internet. Alleen moeilijk te reproduceren omdat het internet het soms uren wel goed blijft doen probleemloos. Net las met de TP-link overigens.
- Op het Ziggo modem zie ik wel eens een T3 error melding of range time out, maar volgens de monteur gebeurt dit vaker en is dit niet de oorzaak. De tijden komen ook lang niet altijd overeen met het uitvallen van het internet overigens.
Wie kan mij nog op weg helpen met wat tips om het wegvallende internet verder te analyseren of nog beter, kent iemand dit probleem en heeft hij de gouden tip voor de oplossing. Die is van harte welkom. Alvast hartelijk dank!