Gimmix

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Contact met DDS mailbox via Ziggo netwerk

Hallo,

Sinds kort ervaar ik problemen met het benaderen van mijn DDS mailbox. Zowel via POP als IMAP krijg ik foutmeldingen via het Ziggo netwerk (thuis), als ik mijn Macbook via mijn mobiel met internet verbindt, dan werkt het meteen. Als ik via de Connect Box een ping doe naar imap.dds.nl of pop.dds.nl, dan krijg ik geen contact.

Mailaccount verwijderen en opnieuw configureren helpt niet, modem reset ook niet.

Wie kan me verder helpen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Gimmix
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Was net de instellingen aan het checken en zie dat de accounts ineens weer werken. Heel vreemd, heb geen enkele wijziging gedaan!
Voor POP/IMAP heb ik ingesteld:
Inkomend: pop.dds.nl of imap.dds.nl, beide geen TLS
Uitgaand: smtp.dds.nl, poort 587, Gebruik TLS/SSL, met wachtwoord

Mijn probleem is inmiddels verdwenen, maar de oplossing is mij nu onbekend..

Bekijk in context

8 Reacties 8
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes
Ik heb zelf ook een Macbook Air en ervaar dit niet, maar ik zal EnergieBoy vragen of hij dit topic wil oppakken, die is de Apple expert op de Community.
Gimmix
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Dank voor je reactie!
Ter aanvulling, bij gebruik POP mailbox geeft mijn Mac de volgende foutmelding:

"De server heeft een fout geretourneerd: Mail kan geen verbinding maken met de server 'pop.dds.nl' via SSL en de standaardpoorten. Controleer of de server SSL ondersteunt en of de accountinstellingen juist zijn."

Zoals al aangegeven, met ongewijzigde instellingen werkt dit wel als ik via mijn mobiel (Vodafone) verbinding maak.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes
Ik heb de hulp gevraagd en hem op de hoogte gesteld, dus hij zal je vraag als ie online is beantwoorden. Gelukkig is hij ook een Vodafone kenner, dat komt helemaal goed, denk ik zo
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi Gimmix
Heb je iets aan deze info?

https://support.apple.com/nl-nl/guide/mail/mlhlp1072/mac


Ik denk namelijk dat je even moet vragen aan de provider waar je mail loopt. Kijk eens of je hier wat mee kan. Weet dat het via Je mobiel wel werkt maar er kan een blokkade zijn met je mailserver. Anders zou een moderator mee moeten kijken maar zou eerst eens vragen aan de mailserver provider.
Gimmix
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik gebruik de instellingen zoals DDS voorschrijft, dus ik verwacht daar geen issues. Het werkt ook gewoon via mobiel of via wifi netwerk op mijn werk. Ik verdenk daarom het Ziggo modem van een verkeerde instelling, danwel het Ziggo netwerk.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Ik ga je vraag toch gelijk even doorzetten naar een moderator. Misschien dat die je kan helpen met je router. Momentje geduld, dan komt er vanzelf iemand langs van Ziggo om te helpen.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi Gimmix, de aanbevolen instellingen voor DDS vind ik hier. Alleen geven ze verschillende mogelijke combinaties dus ik weet nog niet wat jij precies ingesteld hebt.

Kun je jouw gebruikte instellingen met ons delen?

Protocol: POP3 / IMAP
Inkomende mailserver:
Inkomende poort:
Beveiliging: Geen, SSL/TLS, STARTTLS, anders

Uitgaande mailserver:
Uitgaande poort:
Aanmelden voor verzenden: Aan/uit
Beveiliging: Geen, SSL/TLS, STARTTLS, anders
Gimmix
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Was net de instellingen aan het checken en zie dat de accounts ineens weer werken. Heel vreemd, heb geen enkele wijziging gedaan!
Voor POP/IMAP heb ik ingesteld:
Inkomend: pop.dds.nl of imap.dds.nl, beide geen TLS
Uitgaand: smtp.dds.nl, poort 587, Gebruik TLS/SSL, met wachtwoord

Mijn probleem is inmiddels verdwenen, maar de oplossing is mij nu onbekend..

Uitgelicht topic