suma

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

CONNEXT BOX LED BLIJFT GROEN

 mijn connect box maakt geen verbinding, het middelste led lampje blijft knipperen en ede rest blijft groen; 3 dagen geleden deed deze connect box het nog 

20 Reacties 20
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Er is geen verbinding met het internet. Neem contact op met de helpdesk.

suma
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sturen ze dan een monteur of kunnen ze op afstand iets ‘aanzetten’ denkt U?

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
suma wrote:

Sturen ze dan een monteur of kunnen ze op afstand iets ‘aanzetten’ denkt U?

Dan kan in ieder geval onderzocht worden wat er aan de hand is. Er kan een storing zijn op uw adres, maar ook kan er iets fout zitten in het systeem van Ziggo. Een monteur sturen ze op dit moment niet zomaar. Wat u zelf nog zou kunnen doen, is een reset naar fabrieksinstellingen door de switch in het gaatje aan de achterkant in te drukken met een pen of een ander puntig voorwerp. Als dan de lampjes gaan knipperen, de switch loslaten en wachten tot de modem opnieuw is opgestart.

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@suma 

Sluit het modem eens rechtstreeks aan op het AOP (de officiële wandcontactdoos van ZIggo) zonder gebruik te maken van de splitter en start het modem opnieuw op. Werkt het dan wel?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

suma
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
  • resetten gedaan: resultaat hetzelfde. 
  • ziggo wil mijn modem uitlezen maar ziet mijn modem niet online 
  • is dat de AOP? (zie foto)

     

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als dat de eerste plaats is waar Ziggo je huis binnenkomt, dan is dit het AOP.

Als er een andere plaats is waar Ziggo je huis binnenkomt, dan is dat het AOP.

Heb je het modem al een keer geprobeerd zonder splitter ertussen?

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
suma wrote:
  •  
  • ziggo wil mijn modem uitlezen maar ziet mijn modem niet online 
  •  

Dat is niet zo verrassend want uw modem is niet online. Wat heeft de helpdesk als vervolgactie aangegeven?

 

suma
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Be rt 

Heb je het modem al een keer geprobeerd zonder splitter ertussen?

Nee, hoe doe ik dat?

 

@Jan F. 

Ziggo geeft aan dat er pas na een week een monteur kan komen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
suma wrote:

@Be rt 

Heb je het modem al een keer geprobeerd zonder splitter ertussen?

Nee, hoe doe ik dat?

Is dit de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?

Door de splitter uit de wandcontactdoos te halen en dan de kabel die naar je modem gaat in de wandcontactdoos te stoppen.

Werkt het modem dan wel, is de splitter defect en ka Ziggo je een andere sturen.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hoi @suma , welkom hier op de Community. 

 

Wat ontzettend vervelend dat het modem maar een groene gloed blijft geven. Je hebt al door dat het modem vanuit het Ziggo netwerk geen verbinding krijgt, dus dit moeten we uit zien te vogelen. 

 

Je hebt hier een aantal mensen getroffen die je daar graag bij willen helpen. @Be rt heeft je als laatste nog gevraagd of de aansluiting op de foto de eerste aansluiting van Ziggo is. Als je de eerste aansluiting hebt gevonden (AOP) dan is de tip van @DennyW een hele goede. Wil je dat uitproberen en hier een terugkoppeling geven?Hiermee komen we dichter bij de oplossing en des te sneller is je probleem opgelost 😄

suma
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Marije Ziggo

  • De foto op de aansluiting is de eerste aansluiting van Ziggo. Dit  weet ik omdat mijn ex-huisgenoot tot voor kort een contract bij jullie had. Destijds was de monteur gekomen om de Connect Box te installeren en deze vertelde dat dit het AOP is. Nu kreeg ik kort geleden een nieuwe box (want nieuw contract) en deze heeft een aantal dagen gewerkt, tot nu dus. 
  • Ja, het modem is rechtstreeks aangesloten ZONDER SPLITTER en het modem is conform instructie op opnieuw opgestart. NEE, dan werkt het ook niet. 
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@suma 

Heb je al gecontroleerd of de coax-kabel wel goed aangedrukt is achterop het modem? Ik weet niet of het een F-connecort is met een wartel(-tje) of een quick-connect-plug is (die je moet aandrukken).

Verder vertelde je dat je onlangs een nieuw modem hebt gekregen. Is dit wel het nieuw toegestuurde modem? Als Ziggo een ander modem stuurt, wordt inderdaad na enkele dagen het oude modem buiten werking gesteld.

Voorts wil het wel eens helpen een onwillig modem een z.g. fabrieksreset te geven. Druk (terwijl het modem aanstaat) het b.v. cocktailprikkertje of paperclip het kleine reset knopje (in heet gaatje achterop het modem) gedurende 20a 30 sec in. Het modem hoort dan te herstarten. Het kan dan wel even duren voordat het modem on line komt, dus wacht even een kwartiertje af.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @suma . Hoe gaat het nu? 🙂 

suma
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hey @Lycke Ziggo en @DennyW ,

Hieronder de stavaza:

  • Heb je al gecontroleerd of de coax-kabel wel goed aangedrukt is achterop het modem? Ja, deze er zelfs afgehaald en weer opnieuw goed aangedrukt. Het is een quick-connect-plug.
  • Verder vertelde je dat je onlangs een nieuw modem hebt gekregen. Is dit wel het nieuw toegestuurde modem? Als Ziggo een ander modem stuurt, wordt inderdaad na enkele dagen het oude modem buiten werking gesteld. Ja, het oude modem was al teruggestuurd alvorens ik het nieuwe modem kreeg. Dit nieuwe modem werkte enkele dagen prima. Op de foto is dus het nieuw toegestuurde modem zichtbaar met nieuwe kabel. 
  • Voorts wil het wel eens helpen een onwillig modem een z.g. fabrieksreset te geven. Ook dit is (tevergeefs) gedaan, met hulp van de instructie zoals op de website en met hulp van een medewerker van de Klantenservice. Beide keren bleef het modem met de groene lichten zichtbaar. 
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @suma . Bedankt voor je reactie! Ik zie dat er voor overmorgen een monteur ingepland staat. Top! Hou je ons op de hoogte van hoe het gaat? 🙂 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hm. Ik keek nog even verder op je klantnummer en zag dat ik je modem gewoon kon uitlezen. Staat online met een uptime van 12 uren. Werkt het internet nu? Heb je iets veranderd in de situatie?

suma
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Lycke Ziggo dat klopt dat je het modem “gewoon” uit kon lezen, want ineens deed de WiFi het weer, terwijl ik niets heb veranderd in de situatie, ik had het al opgegeven en had de connectbox gewoon in de hoek staan. 

We zijn nu iets meer dan een week verder, en wederom viel vanmiddag ineens de internetverbinding weg. 

Na alles wat ik hierboven aan tips heb meegekregen, ten uitvoer heb gebracht, zie ik wederom groene lichten op de connectbox: GEEN INTERNET/WIFI.

 

 

suma
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Lycke Ziggo Inmiddels doet de box het - uit het niets - weer

Uitgelicht topic