skinkie

Level 7
  • 175Posts
  • 2Oplossingen
  • 37Likes

Connectbox vs Ubee & IPv6

Een van de meest prachtige zaken van de Ubee modems (buiten de kleur) is de mogelijkheid om zowel een enkel IPv4 adres en een volledig IPv6 subnet te ontvangen. Nu was de Ziggo belofte dat dat die functionaliteit ook naar de Connectbox zou komen. Hoe staat dat er mee?
7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
skinkie In welke regio woon je?
Oud-Ziggo of oud-UPC?
skinkie
Topicstarter
Level 7
  • 175Posts
  • 2Oplossingen
  • 37Likes
Oud-Ziggo.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
skinkie Ik woon in oud-Ziggo en heb net een nieuwe Connect box met Full Dual Stack.
Dus een uniek IPv4 adres met IPv6.
skinkie
Topicstarter
Level 7
  • 175Posts
  • 2Oplossingen
  • 37Likes
Be rt dit staat in de informatiepagina van mijn Connect box en ik zie alleen een IPv4 adres.

Hardware versie : 5.01
Software versie : CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4m2-GA-NOSH
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik heb een Arris en jij hebt een Compal Connect box.
Dan blijkt nog niet iedereen Full Dual Stack te krijgen.
Ik heb geen idee waarom de één het wel krijgt en de ander niet.

Mogelijk zijn er nog meer regio's binnen oud-Ziggo die hier invloed op hebben.
Ik weet wel dat er links en rechts nog wat verschillen liggen, ooit Essent / Casema enz.
skinkie
Topicstarter
Level 7
  • 175Posts
  • 2Oplossingen
  • 37Likes
Op m'n Ubee had ik wel DualStack, maar het nadeel van de Ubee is de NAT timeout van 300/600s. Ik zou nog wel een medewerker van Ziggo willen horen over dit verhaal. Want een nieuw modem waar dit wel allemaal werkt, heeft m'n voorkeur.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Be rt wrote:
Ik heb een Arris en jij hebt een Compal Connect box.
Dan blijkt nog niet iedereen Full Dual Stack te krijgen.
Ik heb geen idee waarom de één het wel krijgt en de ander niet.

Mogelijk zijn er nog meer regio's binnen oud-Ziggo die hier invloed op hebben.
Ik weet wel dat er links en rechts nog wat verschillen liggen, ooit Essent / Casema enz.

Full Dual Stack wordt alleen in fZiggo (voormalig Ziggo gebied) uitgerold.
En volgens de volgende opmerkelijke regel, die Mod Mark Ziggo me ooit uitlegde. Hij vond hem ook wat vreemd.
Je krijgt in fZiggo Full Dual Stack op een ConnectBox die een ander kastje vervangt, en je abonnee bent van voor medo 2017.
Of die regel nog steeds precies zo wordt toegepast, is onduidelijk.
skinkie Ik vermoed dat jij hier aan voldoet. Ik zou hier goed vooraf naar informeren, als je een Connectbox zou willen met Dual Stack.
Bij vervanging van een Ubee met Dual Stack , ligt vervanging door een Connectbox met Dual Stack oveigens nogal voor de hand.

Voor een bestaande Connectbox komt het voor dat iemand, die aan de voorwaarden voldoet, het voor elkaar krijgt daar Dual Stack op te krijgen. Dat is geen standaardprocedure, die elke servicemedewerker kent.
Je moet er dus nogal je best voor doen. Je kunt dit het beste proberen te regelen via de Community. Mark Ziggo of een andere Mod weet hoe dat moet, als het kan.

Al met al: raar en vaag.

Uitgelicht topic