1
Vraag
2
Reacties
Foursa1989

Level 3
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Connectbox verplaatsen kabel verlengen

Hallo,

Bij het bouwen van het huis waar ik nu woon, was er geen rekening gehouden met het aanleggen van de groene coax kabel
Deze zit namelijk rechtsachter aan de tuin kant in de muur verwerkt.
Nu zit daar ook de POA 01-Upc splitter met een Connectbox die met een 1,5/2 meter lange kabel zit aan gesloten.

Mijn vraag is, kan de kabel die de splitter met de cb verbind, verlengd worden? zo ja wat is de max lengte?

Ik wil die cb ergens anders plaatsen in huis, ben me bewust wat dat allemaal met het netwerk doet.
Vandaar ook dat ik de cb wil verplaatsen.

Zoals het er nu naar uitziet is de enige oplossing het laten verleggen van de groene coax kabel….
En daar zit ik eigenlijk niet op te wachten.

Alvast bedankt.

Mark

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Foursa1989 wrote:

Hallo,

Bij het bouwen van het huis waar ik nu woon, was er geen rekening gehouden met het aanleggen van de groene coax kabel
Deze zit namelijk rechtsachter aan de tuin kant in de muur verwerkt.
Nu zit daar ook de POA 01-Upc splitter met een Connectbox die met een 1,5/2 meter lange kabel zit aan gesloten.

Mijn vraag is, kan de kabel die de splitter met de cb verbind, verlengd worden? zo ja wat is de max lengte?

Ik wil die cb ergens anders plaatsen in huis, ben me bewust wat dat allemaal met het netwerk doet.
Vandaar ook dat ik de cb wil verplaatsen.

Zoals het er nu naar uitziet is de enige oplossing het laten verleggen van de groene coax kabel….
En daar zit ik eigenlijk niet op te wachten.

Alvast bedankt.

Mark

 

Hoi,

Normaal gesproken kan de vanaf de AOP  (splitter ) wel een meter of 5 verlengen maar gebruik dan wel de goede kabel Ziggo gecertificeerd en goede connectoren te kopen op https://www.allekabels.nl/tv_en_video_kabel/coax_kabel.html  ik heb er geen aandelen hoor 😉 

Bekijk in context

12 Reacties 12
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Je kunt het beste een switch aanschaffen en deze met een UTP-kabel van voldoende lengte aansluiten op de CB.

Het gebruiken van een langere coax-aansluitkabel voor het modem wordt afgeraden.

Foursa1989
Topicstarter
Level 3
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Ik heb een switch, 8 poorts maar het gaat erom dat de wifi centraler komt te staan zodat k op zolder ook voldoende wifi heb. Daarbij staat de cb nu vlakbij een radiatoe... nu kan dat wel maar in de zomer kan k er op bbq'en... haha

 

Wat betreft de wifi op zolder is een booster voldoende, maar das bijzaak...

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Voor optimale WiFi is het beter om niet met ‘boosters’ en verwante apparatuur te werken. In plaats daarvan kun je beter voor mesh WiFi kiezen. Hiermee kun je de CB op elke gewenste locatie plaatsen (mits op max. 1,5 m. van het AOP) aangezien je WiFi hiervan dan niet meer nodig hebt.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Foursa1989 wrote:

Hallo,

Bij het bouwen van het huis waar ik nu woon, was er geen rekening gehouden met het aanleggen van de groene coax kabel
Deze zit namelijk rechtsachter aan de tuin kant in de muur verwerkt.
Nu zit daar ook de POA 01-Upc splitter met een Connectbox die met een 1,5/2 meter lange kabel zit aan gesloten.

Mijn vraag is, kan de kabel die de splitter met de cb verbind, verlengd worden? zo ja wat is de max lengte?

Ik wil die cb ergens anders plaatsen in huis, ben me bewust wat dat allemaal met het netwerk doet.
Vandaar ook dat ik de cb wil verplaatsen.

Zoals het er nu naar uitziet is de enige oplossing het laten verleggen van de groene coax kabel….
En daar zit ik eigenlijk niet op te wachten.

Alvast bedankt.

Mark

 

Hoi,

Normaal gesproken kan de vanaf de AOP  (splitter ) wel een meter of 5 verlengen maar gebruik dan wel de goede kabel Ziggo gecertificeerd en goede connectoren te kopen op https://www.allekabels.nl/tv_en_video_kabel/coax_kabel.html  ik heb er geen aandelen hoor 😉 

Foursa1989
Topicstarter
Level 3
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes
tobiastheebe wrote:

Voor optimale WiFi is het beter om niet met ‘boosters’ en verwante apparatuur te werken. In plaats daarvan kun je beter voor mesh WiFi kiezen. Hiermee kun je de CB op elke gewenste locatie plaatsen (mits op max. 1,5 m. van het AOP) aangezien je WiFi hiervan dan niet meer nodig hebt.

Het gaat er niet om dat ik meer wifi wil, de wifi sterkte van de cb is voldoende.

Op het moment omdat de cb aan de raamkant van de tuin staat heeft de tuin voldoende wifi... maar op de zolder alleen aan de achter zijde.

Het gaat er juist om dat die cb daar weggaat.

Ronihd wrote:
Foursa1989 wrote:

Hallo,
 

...…

 

En daar zit ik eigenlijk niet op te wachten.

Alvast bedankt.

Mark

 

Hoi,

Normaal gesproken kan de vanaf de AOP  (splitter ) wel een meter of 5 verlengen maar gebruik dan wel de goede kabel Ziggo gecertificeerd en goede connectoren te kopen op https://www.allekabels.nl/tv_en_video_kabel/coax_kabel.html  ik heb er geen aandelen hoor 😉 

 

Haha.

Van hirschmann heb ik 20 meter coax kabel, daar kan wel een meter of 5 vanaf…

Kan t op zn minst proberen...

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
Foursa1989 wrote:
tobiastheebe wrote:

Voor optimale WiFi is het beter om niet met ‘boosters’ en verwante apparatuur te werken. In plaats daarvan kun je beter voor mesh WiFi kiezen. Hiermee kun je de CB op elke gewenste locatie plaatsen (mits op max. 1,5 m. van het AOP) aangezien je WiFi hiervan dan niet meer nodig hebt.

Het gaat er niet om dat ik meer wifi wil, de wifi sterkte van de cb is voldoende.

Op het moment omdat de cb aan de raamkant van de tuin staat heeft de tuin voldoende wifi... maar op de zolder alleen aan de achter zijde.

Het gaat er juist om dat die cb daar weggaat.

Ronihd wrote:
Foursa1989 wrote:

Hallo,
 

...…

 

En daar zit ik eigenlijk niet op te wachten.

Alvast bedankt.

Mark

 

Hoi,

Normaal gesproken kan de vanaf de AOP  (splitter ) wel een meter of 5 verlengen maar gebruik dan wel de goede kabel Ziggo gecertificeerd en goede connectoren te kopen op https://www.allekabels.nl/tv_en_video_kabel/coax_kabel.html  ik heb er geen aandelen hoor 😉 

 

Haha.

Van hirschmann heb ik 20 meter coax kabel, daar kan wel een meter of 5 vanaf…

Kan t op zn minst proberen...

zoals @Ronihd  ook al aangeef het kan prima werken maar is afhankelijk van hoe de kwaliteit van de kabels is gezien dat niet iedereen goeie kwaliteit kabels zou gebruiken of niet goed monteer is de aanbevolen lengte voor de kabel tussen het modem en het aop 1,5 meter 

een langere afstand kan prima werken maar in geval van storing kunnen ze daar moeilijk over doen waardoor je alsnog het modem bij het aop moet aansluiten

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
anoniemforum wrote:
Foursa1989 wrote:

 

len lengte voor de kabel tussen het modem en het aop 1,5 meter 

een langere afstand kan prima werken maar in geval van storing kunnen ze daar moeilijk over doen waardoor je alsnog het modem bij het aop moet aansluiten

 

Je kan het heel makkelijk zelf controleren door middel van de signaalwaarden in het modem in de gaten te houden.

 

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van...

 

Downstream:
Goed: -7 dBmV tot +7 dBmV 
Voldoende: -8 tot -10 dBmV tot +8 tot +10 dBmV
Onvoldoende: -11 dBmV tot +11 dBmV
Slecht: -15 dBmV en hoger tot +15 dBmV en hoger

Upstream signaal waarden zijn +35 dBmV to +49 dBmV.

SNR: 33 dB of hoger.

 

Verleng de kabel en check ! 

 

Foursa1989
Topicstarter
Level 3
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Ik ga het proberen, zal wel ff duren…
Maar wanneer ik het weet, zal ik het hier iig vermelden!

bedankt!

 

Erik-Rik

Level 11
  • 479Posts
  • 11Oplossingen
  • 23Likes

Mijn Connectbox zit in de meterkast zo goed als naast waar de groene kabel Ziggo binnenkomt. Heb van Ziggo 2 Wifiboosters genomen waar ook een router zit voor 4 aansluitingen met een UTP kabel als je wilt en heb nu overal in mijn huis een goede verbinding met Wifi en als je wilt bekabelt huur is €1,00 per Wifibooster per maand en werken dat het doet geweldig, geen klachten misschien ook iets voor jou…. Foursa 1989.

Foursa1989
Topicstarter
Level 3
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes
Erik-Rik wrote:

Mijn Connectbox zit in de meterkast zo goed als naast waar de groene kabel Ziggo binnenkomt. Heb van Ziggo 2 Wifiboosters genomen waar ook een router zit voor 4 aansluitingen met een UTP kabel als je wilt en heb nu overal in mijn huis een goede verbinding met Wifi en als je wilt bekabelt huur is €1,00 per Wifibooster per maand en werken dat het doet geweldig, geen klachten misschien ook iets voor jou…. Foursa 1989.

Bedankt voor het meedenken, echter is het zo dat het bij mij niet om meer wifi gaat.
De grootte van het netwerk is voor mij prima.
Echter moet het centrum van het netwerk, centraler bij mij in huis komen te staan.
Maar zoals vermeld besloten er een aantal oelewappers in 1981 bij de bouw van dit huis, om het AOP ( lees groene Coax kabel) dus niet in de groepenkast, maar bij de achter gevel in het huis te brengen.
Wat dus eigenlijk betekent dat ik de aansluiting moet laten verplaatsen naar de meterkast (+-300+ kosten) of wat er al eerder gezegd is…
Experimenteren met de bekabeling en kijken wat het signaal doet… 
Door de kabel te verlengen kan ik hem centraler plaatsen in huis, zodat de Wifi beter verdeeld is.

Dus mijn vraag vervolgens is dus of ik de kabel kan verlengen vanaf het AOP.
En die is deels beantwoord.

Erik-Rik

Level 11
  • 479Posts
  • 11Oplossingen
  • 23Likes
Foursa1989 wrote:
Erik-Rik wrote:

Mijn Connectbox zit in de meterkast zo goed als naast waar de groene kabel Ziggo binnenkomt. Heb van Ziggo 2 Wifiboosters genomen waar ook een router zit voor 4 aansluitingen met een UTP kabel als je wilt en heb nu overal in mijn huis een goede verbinding met Wifi en als je wilt bekabelt huur is €1,00 per Wifibooster per maand en werken dat het doet geweldig, geen klachten misschien ook iets voor jou…. Foursa 1989.

Bedankt voor het meedenken, echter is het zo dat het bij mij niet om meer wifi gaat.
De grootte van het netwerk is voor mij prima.
Echter moet het centrum van het netwerk, centraler bij mij in huis komen te staan.
Maar zoals vermeld besloten er een aantal oelewappers in 1981 bij de bouw van dit huis, om het AOP ( lees groene Coax kabel) dus niet in de groepenkast, maar bij de achter gevel in het huis te brengen.
Wat dus eigenlijk betekent dat ik de aansluiting moet laten verplaatsen naar de meterkast (+-300+ kosten) of wat er al eerder gezegd is…
Experimenteren met de bekabeling en kijken wat het signaal doet… 
Door de kabel te verlengen kan ik hem centraler plaatsen in huis, zodat de Wifi beter verdeeld is.

Dus mijn vraag vervolgens is dus of ik de kabel kan verlengen vanaf het AOP.
En die is deels beantwoord.

Ik denk het wel tot op een bepaalde lengte en dat er dan signaalverlies gaat plaats vinden 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
Foursa1989 wrote:
Erik-Rik wrote:

Mijn Connectbox zit in de meterkast zo goed als naast waar de groene kabel Ziggo binnenkomt. Heb van Ziggo 2 Wifiboosters genomen waar ook een router zit voor 4 aansluitingen met een UTP kabel als je wilt en heb nu overal in mijn huis een goede verbinding met Wifi en als je wilt bekabelt huur is €1,00 per Wifibooster per maand en werken dat het doet geweldig, geen klachten misschien ook iets voor jou…. Foursa 1989.

Bedankt voor het meedenken, echter is het zo dat het bij mij niet om meer wifi gaat.
De grootte van het netwerk is voor mij prima.
Echter moet het centrum van het netwerk, centraler bij mij in huis komen te staan.
Maar zoals vermeld besloten er een aantal oelewappers in 1981 bij de bouw van dit huis, om het AOP ( lees groene Coax kabel) dus niet in de groepenkast, maar bij de achter gevel in het huis te brengen.
Wat dus eigenlijk betekent dat ik de aansluiting moet laten verplaatsen naar de meterkast (+-300+ kosten) of wat er al eerder gezegd is…
Experimenteren met de bekabeling en kijken wat het signaal doet… 
Door de kabel te verlengen kan ik hem centraler plaatsen in huis, zodat de Wifi beter verdeeld is.

Dus mijn vraag vervolgens is dus of ik de kabel kan verlengen vanaf het AOP.
En die is deels beantwoord.

aop in de woonkamer was tot eind jaren tachtig begin jaren negentig gebruikelijk vanaf eind jaren tachtig begin jaren negentig is het gebruikelijk dat in nieuwbouw woningen  de hoofdaansluiting het aop in de meterkast zit 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic