Vraag

Connectbox sinds 2 dagen instabiel

  • 28 september 2020
  • 56 reacties
  • 1004 keer bekeken

wij wonen nu nu 1.5 jaar in ons nieuwbouw huis. Heb sinds die tijd ziggo tv/internet.

Dit ging altijd goed tot op een paar dagen geleden. de connect box gooit met name het bekabeld internet eruit. vanmorgen de box gereset, en opnieuw opgestart dan gaat het weer een poosje goed. maar nu wordt het bekabeld internet er weer uitgegooid. 

heb geprobeerd ziggo klanten service te bellen, maar die is praktisch onbereikbaar. 20 min in de wacht, en ben je eindelijk aan de buurt wordt er opgehangen.

heb niks aan het internet systeem veranderd, snap er echt niks van.


56 Reacties

Reputatie 7
Badge +13

Zou je wat foto's kunnen maken van je aop (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels, Modem, Signaal versterker)

(Zit bij veel mensen in de meterkast)

 

 

Om je signaal te kunnen beoordelen:

 

Kun je de up- en downstream waarden en netwerkhistorie van je modem hier posten?

 

Instructies:

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem-29212 

 

 

Reputatie 7
Badge +13

Zou je ook nog de netwerkhistorie kunnen delen?

 

Zou je wat foto's kunnen maken van je aop (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels, Modem, Signaal versterker)

(Zit bij veel mensen in de meterkast)

 

 

Reputatie 7
Badge +13

Volgensmij ging er iets mis met de foto plaatsen🙂

 

Reputatie 7
Badge +13

Dank!

 

ja was iets te snel met uploaden🙈

Reputatie 7
Badge +13

Zou je de volgende instellingen willen toepassen:

 

Zou je het kapje van de poa-01 splitter kunnen halen?
Deze kan voor signaal problemen zorgen.
Start daarna je modem opnieuw op.
(1 minuut van stroom halen)

 

 

kapje ging er iets moeilijker af als in het filmpje, heeft er al die tijd gewoon werkend opgezeten. heb de modem weer opgestart na een minuut vd stroom te hebben gehaald. maar bekabeld werkt het niet. geen dns.

 

Reputatie 7
Badge +13

Kun je ipv6 op uit zetten?

op de tv ipv6 uitgezet. heeft geen effect.

Reputatie 7
Badge +13

Haal de internet kabel van de tv los.

Verbind je tv met het wifi netwerk.

Doe vervolgens je internet kabel er weer in en verbind je tv met bedraad internet.

 

helaas werkt niet. heb boven op de wifi boosters precies hetzelde.... geen ip config

het enige wat werkt, is alles van het stoom halen.

de modem op opnieuw opstarten en dan de wifiboosters tv etc. dan werkt het weer een paar uur.

Reputatie 7
Badge +13

Wat vreemd zeg.…

Lijkt me verstandig als een moderator een blik op je signaal werpt:

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, binnen 1-3 dagen langskomen in ieder topic.

Zij hebben Ziggo achter hun naam staan.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Reputatie 7
Badge +13

Apart zeg…

Ik heb net een bericht gestuurd hierboven🙂

toch bedankt. wacht het wel even af.

Reputatie 7
Badge +13

Is prima!🙂

wel beetje vooruit gang.... als ik alles van het stroom haal en de modem herstart daarna de wifiboosters en de tv plus mediabox, dan doet het internet het weer een paar uur....

Reputatie 5

Hi @Pilotter 

Welkom op de Community!
Er naar dat de internetverbinding ineens zo instabiel is.
Helemaal als dit uit het niets lijkt te komen.

Fijn dat je ondertussen al wel tips van @Tom. hebt gekregen.
Qua signaal en aansluiting zie ik op het eerste oog niet veel bijzonders.
Is de vooruitgang de afgelopen dagen ook merkbaar geweest?

En heb je anders toevallig keukenapparatuur van Bosch, Siemens of Nefit?

Hij is net weer weggevallen door het hele huis. alleen de wifi van de connect box zelf doet het nog. Dus niet bekabeld en de wifi boosters.

 

We hebben geen keuken apparatuur van die merken, of uberhaupt met internet verbonden.

Reageer