Tampert2020

Level 4
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Connectbox ruilen voor Ubee UBC1318ZG

Ik heb al tijden problemen met mijn internetverbinding, hoge latency, traag laden, en soms het compleet uitvalllen van het internet voor een paar seconden/minuten.  Na het bespreken van dit probleem met de klantenservice heb ik een nieuwe Connectbox gekregen om te kijken of dit zou helpen. Dit heeft echter niet het gewenste effect gehad. 

Ik zou graag de connectbox nu willen ruilen voor de Ubee modem, omdat ik in de andere topics zag dat dit voor mensen het probleem wat ik ervaar heeft opgelost. Ik heb een Netgear Orbi RBK53 staan, dus ik maak geen gebruik van de WIFI functionaliteit van de connectbox, een modem zonder WIFI is dus geen probleem. De problemen deden zich ook voor toen ik het modem nog niet in bridge mode had staan.

 

De screenshots heb ik bijgevoegd, ik heb het modem vandaag nog gereset, waarmee het lijkt dat alle t3 fouten niet meer in het overzicht staan, deze waren gisteren nog wel aanwezig. 

 

Ik werd door de klantenservice op de chat naar hier doorverwezen omdat jullie de modemwissel makkelijker zouden moeten kunnen aanvragen.


Alvast bedankt voor de hulp 

 

Met pingplotter heb ik geprobeerd een overzicht te geven van de problemen die ik ervaar. 

 

En voor de goede orde nog een foto van de aansluiting. Mochten jullie meer gegevens nodig hebben hoor ik het graag.

58 Reacties 58
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Uw eerste topic, dus : dit is een openbaar Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators ( zij hebben “_Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, mogelijkheden, rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.

Zet uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel ( deze zijn alleen zichtbaar voor Ziggo mods ), aan de hand daarvan kunnen ze uw gegevens en instellingen achterhalen.


Even 2 dingen die me opvallen m.b.t. de foto's. De linker aansluiting op de splitter is niet aangesloten, waardoor er stoorsignalen op de coax kunnen komen. Hebt u daarvoor een afsluiter? Zo ja deze direct plaatsen. Probeert u anders eens allen de coax van de ConnectBox rechtstreeks op het AOP.
 

Het 2 item betreft het kapje van de splitter. Bij oudere/eerdere series ( van die splitter ) is het kapje te hoog, waardoor de connector van de splitter niet diep genoeg in de AOP kan. Wilt u dat kapje verwijderen en dan testen/controleren?

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Ik raad je aan om het volgende kostenloos aan te vragen:

 

POA-01-B splitter.

Modem kabel die op de POA-01-B splitter past.

 

Je kunt deze materialen aanvragen door contact op te nemen met Ziggo.

 

Je kunt ook wachten op een Ziggo moderator:

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, binnen 1-3 werkdagen langskomen in ieder topic.

Zij hebben Ziggo achter hun naam staan.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Heb je toevallig een Mediabox XL die verbonden is met wifi of internet kabel?

 

Heb je toevallig Bosch of Siemens apparaten met wifi?

(Home connect)

Tampert2020
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Zo wat een snelle antwoorden! Het adres staat in mijn profiel. Ik zal even naar de splitter gaan kijken.

 

Tom. wrote:

Heb je toevallig een Mediabox XL die verbonden is met wifi of internet kabel?

 

Heb je toevallig Bosch of Siemens apparaten met wifi?

(Home connect)

Nee, ik kijk TV via CI+ modules, en geen Bosch of Siemens. 

Tampert2020
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Pasi wrote:

Even 2 dingen die me opvallen m.b.t. de foto's. De linker aansluiting op de splitter is niet aangesloten, waardoor er stoorsignalen op de coax kunnen komen. Hebt u daarvoor een afsluiter? Zo ja deze direct plaatsen. Probeert u anders eens allen de coax van de ConnectBox rechtstreeks op het AOP.
 

 

Heb het even 10min geprobeerd, en dit is het resultaat. Het lijkt me dus dat het ergens anders aan moet liggen. 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Hoe heb je het modem rechtstreeks aangesloten?

De modem kabel die nu in de splitter zit past namelijk niet in de hoofdaansluiting.

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@Tampert2020 mijn inzichten:

  • De downstream zit tegen de max aan, zit er geen versterker tussen de AOP en het modem?
  • Je zult uitval / vertraging ervaren bij die rode balken in PingPlotter. Dat is namelijk Packet-Loss. Aangezien je alleen het onderste scherm van PingPlotter laat zien kunnen we niet zien op welke “hop” dit plaatsvind. Kun je een volledig scherm posten met de trace er in? Kun je de horizontale tijdindeling op 12 uur zetten?
  • Vallen de packet-loss momenten samen met de T3 en T4 meldingen in het modem?

De T3 en T4 meldingen krijg je ook bij een ander modem als er corruptie op de Docsis datastroom plaats vind en het ranging-proces van het modem wordt onderbroken. De Connectbox is er wel gevoeliger voor. Je kunt dit iets verbeteren door in de firewall van de CB de detecties uit te zetten, dus niet de firewall uit, maar de detecties.

Tampert2020
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Het gaat toch om de afsluiter? Vwb het direct aansluiten op het AOP, wat voor kabel heb ik hier voor nodig?

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Hieronder mijn plaatje, had PP toevallig lopen, ook een Connectbox.

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

De kabel + de POA-01-B splitter die ik je vroeg aan te vragen.

 

Die kabel past rechtstreeks in de hoofdaansluiting?

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Staat je modem momenteel in bridge?

Tampert2020
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Henno Bedankt voor je antwoord! 

Is dit de juiste afbeelding die je wilt hebben? 

 

Er zit geen versterker tussen de AOP en het modem, wel op de TV coax. Vwb de samenhang tussen de T3 en de Packetloss komt er niet voor elke spike een t3 fout. Of bedoel je wat anders?

Tom. wrote:

Staat je modem momenteel in bridge?

ja

 

Ik heb deze set nog liggen: https://www.kabelshop.nl/Hirschmann-Coax-aansluitset-Ziggo-Hirschmann-SET-4114-695020495-SET4114S-i8... Zou ik hiermee direct van het AOP op de Connectbox kunnen aansluiten?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Tampert2020 wrote:

@Henno Bedankt voor je antwoord! 

Is dit de juiste afbeelding die je wilt hebben? 

 

Er zit geen versterker tussen de AOP en het modem, wel op de TV coax. Vwb de samenhang tussen de T3 en de Packetloss komt er niet voor elke spike een t3 fout. Of bedoel je wat anders?

Tom. wrote:

Staat je modem momenteel in bridge?

ja

 

Ik heb deze set nog liggen: https://www.kabelshop.nl/Hirschmann-Coax-aansluitset-Ziggo-Hirschmann-SET-4114-695020495-SET4114S-i8... Zou ik hiermee direct van het AOP op de Connectbox kunnen aansluiten?

dat is mogelijk

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Haal je modem 1 minuut van stroom zodra je het modem rechtstreeks op de hoofdaansluiting hebt aangesloten.

Tampert2020
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dit is het beeld na het direct aansluiten van de connectbox op het AOP. Het rode vlak is het opnieuw aansluiten/opstarten van de Modem. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Tampert2020 wrote:

Dit is het beeld na het direct aansluiten van de connectbox op het AOP. Het rode vlak is het opnieuw aansluiten/opstarten van de Modem. 

heel soms heb je een hoge piek 

staat je modem in bridge mode?

en heb je de Netgear Orbi RBK53  in acces point of router mode

Tampert2020
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Modem staat in bridge mode, en de Orbi in Router mode.

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@Tampert2020 heb je de Pingplotter metingen gedaan met een pc of laptop welke met een UTP kabel is aangesloten?

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

“Vwb de samenhang tussen de T3 en de Packetloss komt er niet voor elke spike een t3 fout. Of bedoel je wat anders?”  

Tijdens een T3 kan een modem geen data versturen nog ontvangen. Dan zie je dus een rode balk.

Een hoge ping kan door overbelasting komen of doordat een router het ping pakketje minder prio geeft.

Uitgelicht topic