jeroen87

Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Connectbox restart een aantal keer per dag

Hallo,

Al een paar dagen restart mijn modem uit zichzelf. Nu heb ik onderstaande de loggegevens alvast maar gekopieerd.
Uiteraard het volgende gedaan:
2x soft reset door stroom van de modem te halen
1x Factory reset en modem opnieuw configureren
Helaas blijft het probleem.

Nu heb ik wel wat andere draadje gevonden hier op het forum, maar helaas zonder succes om een oplossing te vinden. Ik hoop dat misschien iemand een idee heeft.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jeroen87
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Het viel uiteindelijk mee. Er zat een las op ongeveer 9 meter vanaf mijn aansluiting buiten het huis. Deze bleek de boosdoener en is nu vervangen. Toch bedankt voor de info!

Bekijk in context

9 Reacties 9
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Jeroen,

Balen dat je zo'n slechte internet verbinding hebt! Maar gelukkig heb je al meteen veel informatie gegeven, zodat er een hoop duidelijk is! 🙂

Onder andere is de upstream is te hoog, dat betekent dat het modem veel moeite heeft om Ziggo te bereiken. Je hebt dus last van een signaalprobleem.

Kun je een foto posten van het AOP? Dat is de plek waar Ziggo je huis binnenkomt (meterkast of woonkamer).
Staat op die plek ook het modem of staat die ergens anders?

Groet,
Evert
jeroen87
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Evert

Dat is nog eens een snelle reactie 🙂
De modem staat direct naast de AOP, zie onderstaand ook de foto van de AOP zoals gevraagd.

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Top, dan staat je modem in ieder geval op de juiste plek (als hier Ziggo binnenkomt natuurlijk)
Je hebt niet een soortgelijk punt in de meterkast zitten? (check check dubbelcheck 😉 )

Verder ben ik wel benieuwd waarom je deze splitter gebruikt? 1 uitgang wordt niet gebruikt, of heb je die nu tijdelijk even niet in gebruik?
Als je die standaard niet gebruikt, kun je beter een splitter gebruiken die 2 uitgangen heeft in plaats van 3, bijvoorbeeld een POA 01 UPC. Heb je die misschien nog ergens liggen?

En hoe zien de up- en downstreamwaardes eruit als je het modem direct op de muuraansluiting aansluit? Dus die splitter er even tussenuit.
Je hebt dan even geen tv, maar het is even als test.
jeroen87
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Het is inderdaad de hoofdaansluiting, heb geen andere punten (100% zeker dat dit het AOP is).

Deze splitter is geinstalleerd 2 jaar terug door een ziggo monteur, heb helaas geen andere liggen. De TV kabel gaat richting mijn interactieve mediabox (TV) en dan een kabeltje richting de modem (data).
De datakabel van de modem kan niet direct in de muur helaas (is een normale coax aansluiting en vandaar ook denk de splitter).
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ah, ik had even te snel gekeken inderdaad.
Dan zou ik voor de zekerheid aan Ziggo vragen of ze even een nieuwe splitter (POA-01) willen opsturen inclusief kabel. De chat is 24/7 open, je krijgt het chatvenster vanzelf te zien op deze pagina 🙂

Ze kunnen ook een monteur sturen, maar ik zou eerst even zeker weten dat het niet aan de kabeltjes en splitter ligt. Want als er dan toch een monteur moet komen, weet je zeker dat je die niet hoeft te betalen, omdat de storing dan in het netwerk van Ziggo veroorzaakt wordt. Daarnaast, je moet waarschijnlijk langer op een monteur wachten dan op de splitter en kabels.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Ik zou Ziggo even bellen en vragen om een nieuwe splitter. Deze is inderdaad niet meer goed omdat hij de signalen opsplitst in frequentie en ook een hogere demping geeft.
Nieuwe splitters geven op iedere uitgang alle frequenties door.
jeroen87
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Evert en Nick999 super bedankt voor de reactie, ik ga het proberen. Zal de uitkomsten hier nog posten.
jeroen87
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Het viel uiteindelijk mee. Er zat een las op ongeveer 9 meter vanaf mijn aansluiting buiten het huis. Deze bleek de boosdoener en is nu vervangen. Toch bedankt voor de info!
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Top, mooi dat het opgelost is! 🙂

Weer veel plezier en een fijne avond verder! :sunglasses:

Uitgelicht topic