wadawada

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Connectbox restart (2-4 x per dag), ook na vervanging en nieuwe bekabeling

Hallo,

 

Mijn modem restart nog steeds (helaas) na vervanging door monteur. Vorige modem restartte ongeveer 10 x per dag (en wegvallende verbinding ongeveer 30 - 40 x), nu “slechts” 2 - 4 keer herstart, en 5 - 20 keer korte verbinding verlies. Wat zijn nog opties om te proberen ?

Apparatuur:

Compal Connectbox, met bedraad iMacs en SONOS op kabel, Ubiquiti AP AC-Pro

37 Reacties 37
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Je hebt 28 dagen garantie op de door de monteur uitgevoerde werkzaamheden. Dus……..

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @wadawada

Welkom op de Community! 

Jammer om te lezen dat het bezoek van de monteur toch niet alle problemen heeft verholpen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Je geeft in je bericht aan dat het modem herstart. Is het daadwerkelijk het modem dat zichzelf herstart of valt de verbinding weg? 
Wat zie je op deze momenten bijvoorbeeld gebeuren met de lampjes op het modem? 

wadawada
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Niks is zeker in deze wereld, maar als ik inlog op de modem, zie je dat de verbinding eerst wegvalt (geen uplink, geen telefonie), dan valt de modem weg (opnieuw inloggen) en dan komt langzaamaan alles weer terug (eerst de verbinding met internet, en dan weer uiteindelijk telefonie). Dus: uit, groene leds voor knipperend netwerk, wifi, en dan telefonie. Uiteindelijk weer wit onderin.

Lampjes doorlopen de hele riedel van een reset, lang geleden dat ik ze zag maar ik kan uiteraard een filmpje maken (ik heb de SONOS aanstaan op radio, wegvallen van de radio is eerste indicatie meestal).

Ik heb eerder pingtesten gedaan, daaruit bleek enkele malen per dag een grote reset (4 - 8 minuten geen verbinding) en vele malen per dag korte verbindingsproblemen (enkele seconden).

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292... 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

wadawada
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De groene kabel was drie weken geleden vervangen (was eerst verkeerde, witte kabel
maar had vergelijkbare demping in de waarden)

De netwerk historie lijkt veel info te missen, vorige modem liet elke keer critical errors zien in lijn met de herstarten, deze zijn nu bijna volledig weg (als ik inlog en zie dat de verbinding weg is, zie screenshot van eerder op de dag dan staat daar niet altijd een critical error in, deze wel dus).

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Ik zie 2 dingen foutgaan.

DFS detected, dat wil zeggen dat je Wifi 5 GHz op een kanaal staat wat op een radar frequentie staat, dan gat het modem over op een ander kanaal op 5 GHz.

Info over DFS: http://www.multicap.be/technologie/dynamic-frequency-selection-dfs

Zet je kanaal 5 GHz vast op een kanaal van 36 tot 48.

Daarnaast zie ik veel post errors en een wit kapje op de splitter wat mogelijk deze problemen kan veroorzaken als dit te ver over de splitter zit, hierdoor kan mogelijk de splitter niet diep genoeg in de wandcontactdoos.

Haal het witte kapje er eens af, mogelijk kan de splitter dan dieper in de wandcontactdoos, waardoor een betere verbinding ontstaat.

wadawada
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wifi staat uit… Dat krijg ik veel als melding, en ik ging ervan uit dat het het externe ziggo wifi moest zijn. Monteur meldde dat dit niet kon als wifi uitstaat. Ik gebruik de Ziggo wifi niet, de radar detectie melding blijft echter wel komen. Veel netwerken rondom, en wellicht een garageopener of alarm in de buurt.

Kapje bovenop staat ver van de connectors af, heb de grote plaat eraf gehaald (hierdoor
is er nu ruimte tussen de kap en de connector)

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Ik leg je probleem bij een Ziggo moderator neer, zij kunnen nu de volgende nidige actie adviseren.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Welke grote plaat heb je eraf gehaald?

wadawada
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De plastic afdekplaat, tussen de plastic kap (rode kader). Daaronder zit de metalen afdekking, waardoor de plug erop dichter bij de aansluiting zit (vastgeschroefd)

 

wadawada
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vandaag net weer een restart, vandaar de logfiles. grappig om te zien dat er gisteren weer een radar detection was… #Ziggo iets meer controle over de modem was fijn geweest...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Heb je het witte kapje ook van de splitter afgehaald?

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Nou, als ik de cijfertjes zie…..
Ik herhaal de eerste suggestie in dit Topic nog maar eens.

hanh wrote:

Je hebt 28 dagen garantie op de door de monteur uitgevoerde werkzaamheden. Dus……..

Meer keer spontane restarts per dag, zeggen mij al genoeg over de kwaliteit van een verbinding waar recent nog aan gewerkt is door een Monteur.

Het onderzoekje dat volgde, bevestigt dat er goed naar de verbinding met Ziggo zal moeten worden gekeken..

 

wadawada
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

maak ik een call aan, maar de stapjes naar monteur vindt ik elke keer weer ontmoedigend, zeker als mijn modem herstart en de telefoonlijn eruit knalt na 20 minuten in de wachtrij… 

 

Thnx, M

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Be rt wrote:

Heb je het witte kapje ook van de splitter afgehaald?


Je kunt ook de chat gebruiken @wadawada 

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm of rechts onderin van de pagina hieronder, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten met de pagina in beeld.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@-all

Nog ff een correctie van mezelf. Er was een kans dat mijn eerste conclusie, te vroeg was.
Dat onderzoekje was dus helemaal ok. Ik was wat lui en dacht: als dat nog kan, stuur eerst nog maar eens monteur binnen de garantietermijn.

wadawada
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Witte kap zit er nog op, maar als ik het goed begrijp zorgt de schroef voor een zekere verbinding. Zoals je kunt zien, is door het verwijderen van de witte plaat extra ruimte ontstaan (en kan de connector dus niet verder meer op de aansluiting).

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

OK duidelijk, dan wordt het afwachten wat de monteur mogelijk kan vinden.

Veel succes gewenst.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @wadawada 

Ik zie dat je samen met @Be rt en @hanh op onderzoek uit bent gegaan! Goed dat er een monteur naar komt kijken. Laat je hier nog weten wat de uitkomst is?

Uitgelicht topic