1
Vraag
2
Reageer en help mee
Soenda

Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Connectbox omruilen voor de Ubee UBC1318ZG

heb op meerdere posts gezien dat mensen na het vragen van de Ubee modem en deze ook kregen dat hun latency tijdens het gamen veel minder was. 

Ik heb hier nu al meer dan 2 jaar last van, betaal bijna 70 euro per maand voor het beste pakket en kan bijna nooit normaal gamen op mijn PS4/PC zonder problemen. 

deze problemen ervaar ik nooit als ik speel bij een vriend of iemand anders, alleen thuis. ook met andere ps4's. bekabeld cat 6 met 500 down 40 upload. 

jaartje terug of langer is er al een monteur langs geweest die het kastje heeft vervangen en de "waardes" zagen er natuurlijk prima uit. heeft alleen niks opgelost. ik hoorde iets dat ze een 24 uurs test hier zouden doen om naar de verbinding te kijken maar dit is er ook nooit van gekomen.

zelf weet ik gewoon niet meer wat ik kan doen en zou graag de Ubee modem krijgen ook al is het om een weekje te testen. ik ben er van bewust dat deze geen WiFi heeft.

heb absoluut geen zin om over te stappen naar een andere provider want dit brengt ook problemen met zich mee. 

de PS5 komt binnenkort uit en ik kijk er eigenlijk niet eens zo naar uit omdat ik waarschijnlijk toch de dezelfde problemen zal hebben. hoop dat je mij hierbij kan helpen, ik wacht even af @Mark Ziggo 

 

102 Reacties 102
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@Soenda Ik zou je IPv6 instelling naar Stateful omzetten en je PC / Laptop waarmee je Pingplotter laat lopen even omzetten naar IPv4 via deze manier:

 

De grootste sprong in latency maakt deze pingplotter sessie buiten het netwerk van Ziggo. Niet iets waar je invloed op hebt.

De latency problemen met de Connectbox / Puma chipset zijn na een firmware update van een jaar geleden grotendeels opgelost. Of je een Ubee kan krijgen hangt van coulance af, de Ubee is er normaliter alleen voor zakelijke klanten.

Soenda
Topicstarter
Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Wat doet dit precies en waarom heeft het zin?

 

en ik denk dat er misschien wel een uitzondering gemaakt kan worden voor een klant die er alles aan wil doen om dit probleem op te lossen.. 

 

meerdere posts op deze forum zijn van mensen die na de update van de puma chipset nog steeds problemen hielden. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

ping plotter blijft onder de 40 ms is niet omzettend hoog onder de 30 ms is natuurlijk beter

zou je een foto kunnen maken van het aop (abonnee overname punt) en van de down en upstream waardes van het modem

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@Soenda kun je PingPlotter laten pingen op een host waar het game op draait en wel op het moment dat je de vertraging ervaart?

Horizontale as instellen op 12 uur, vertikaal op 100 ms. 

Op het bovenste plaatje is er sprake van packet-loss op de 4de hop, een router van Ziggo.

Soenda
Topicstarter
Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Henno ik heb eigenlijk geen idee naar welke ps4 server of fifa server ik verbonden word.. of hoe ik dat kan checken

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Heb je hier wat aan?

Soenda
Topicstarter
Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ja en nee want ik weet nog steeds niet of ik naar 1 van die servers verbonden word. Is er een manier voor om te checken naar welke sony server ik verbonden word? 

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Daarvoor weet ik niet genoeg van de PS4, een tool als WireShark kan het wel laten zien, die leest uit de ethernet data waarmee de PS4 verbinding heeft.

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

@Soenda Opvallend is je route naar www.google.com. Het IPv6 adres van hop 15 waar jij verbinding mee krijgt ligt in de USA, California. En dat is gek. Wanneer ik kijk welk IP adres ik terug krijg voor www.google.com dan is dat: 2a00:1450:400e:80b::2004

En dat ligt in Ierland, een stuk dichter bij huis. Dat doet mij vermoeden dat je niet de standaard Ziggo DNS servers gebruikt, klopt dat?
Grote partijen geven vaak verschillende Ip-adressen terug, afhankelijk van je locatie, zodat je de snelste krijgt. Gaming hosters doen dit ook.

Het is raar dat je maar liefst 25 hops nodig hebt om www.google.com te bereiken.

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Goed gezien, ik vond het al vreemd. Een PingPlotter geeft hier op hop 9 al www.google.com; 216.58.211.100 (IPv4 voorkeur boven IPv6).

DNS:

89.101.251.229 en 89.101.251.228

 

Soenda
Topicstarter
Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

ik heb niks veranderd kwa DNS servers en die opties dus dat snap ik niet.. ik heb gewoon 1 van de standaard opties van pingplotter gedaan en dat was google.

 

 

 deze ping spike was net tijdens het gamen.

 

hoe kan ik het beste zo'n pingplotter test doen terwijl ik op mijn ps4 zit, welke instellingen etc? dit is voor mij best wel lastig omdat ik er niet veel vanaf weet dus ik waardeer alle hulp.

 

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

ls je rechts-klikt het onderste venster kun je de tijdschaal op 12 uur zetten.

Op wat voor systeem draait PingPlotter? Windows?

Hoe ziet de verbonden apparaten in de Connectbox er uit?

Heb je IPv6 op het modem in stateful of stateless staan?

Wat voor verbinding heeft de PS4 (124) How to find your Ps4's IP address - YouTube  ?

De reden dat ik er om vraag is om te checken hoe de PS4 naar de gameservers gaat, via IPv4 of IPv6.

 

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Je hebt nu wel een Ierland adres te pakken geloof ik. Merkwaardig, maar OK.

Zit ik nu naar een moment van downloaden te kijken? Je ping springt opeens omhoog, en dan opeens weer omlaag. Wat was je op dat moment aan het doen?

Soenda
Topicstarter
Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@efok  op de PS4..

 

@Henno dus als ik op de connectbox inlog via de PC, even ipv6 instellingen checken? En ja windows  

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@Soenda “Heb je IPv6 op het modem in stateful of stateless staan?” ?

In Windows kun je de voorkeur van Windows aanpassen naar IPv4, filmpje staat hierboven aan het begin, zien je dan dezelfde pieken?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

 

Soenda wrote:

heb op meerdere posts gezien dat mensen na het vragen van de Ubee modem en deze ook kregen dat hun latency tijdens het gamen veel minder was. 

Ik heb hier nu al meer dan 2 jaar last van, betaal bijna 70 euro per maand voor het beste pakket en kan bijna nooit normaal gamen op mijn PS4/PC zonder problemen. 

deze problemen ervaar ik nooit als ik speel bij een vriend of iemand anders, alleen thuis. ook met andere ps4's. bekabeld cat 6 met 500 down 40 upload. 

jaartje terug of langer is er al een monteur langs geweest die het kastje heeft vervangen en de "waardes" zagen er natuurlijk prima uit. heeft alleen niks opgelost. ik hoorde iets dat ze een 24 uurs test hier zouden doen om naar de verbinding te kijken maar dit is er ook nooit van gekomen.

zelf weet ik gewoon niet meer wat ik kan doen en zou graag de Ubee modem krijgen ook al is het om een weekje te testen. ik ben er van bewust dat deze geen WiFi heeft.

heb absoluut geen zin om over te stappen naar een andere provider want dit brengt ook problemen met zich mee. 

de PS5 komt binnenkort uit en ik kijk er eigenlijk niet eens zo naar uit omdat ik waarschijnlijk toch de dezelfde problemen zal hebben. hoop dat je mij hierbij kan helpen, ik wacht even af @Mark Ziggo 

 

 

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/hoge-latency-variation-en-package-loss-64190

zo heel hoog is niet er zijn gevallen waar de ping constant boven de 100ms is 

Soenda
Topicstarter
Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Henno weet er te weinig van af om dingen in mijn laptop te gaan veranderen dus dat wil ik niet doen.

 

toch zou ik erg graag zo'n Ubee modem proberen want ik zie dat dit het probleem heeft opgelost voor veel mensen. hopelijk kan iemand van Ziggo mij hier bij helpen

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
Soenda wrote:

@Henno weet er te weinig van af om dingen in mijn laptop te gaan veranderen dus dat wil ik niet doen.

 

toch zou ik erg graag zo'n Ubee modem proberen want ik zie dat dit het probleem heeft opgelost voor veel mensen. hopelijk kan iemand van Ziggo mij hier bij helpen

daarvoor zou je even op een moderator moeten wachten

maar houd er wel rekening mee dat je dan voor wifi zowel beneden als boven zelf iets moet regelen en dat als die in bridge mode staat maar een router kan woorden aangesloten beste is dan een gaming router bij de ubee zetten en boven een acces point

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic