Ik maak gebruik van een ziggo connectbox. Op de connect box heb ik wifi volledig uitgeschakeld. De connect box is via een kabel verbonden aan mijn Mesh router systeem (ORBI). De router van de meschrouter. De Mesh router staat in Bridge mode. DHCP en portforwarding loopt dus via de connectbox.
Wanneer ik deze configuratie gebruik dan moet ik minimaal een keer per dag de ziggo connect box herstarten. Daarna werk alles (tijdelijk weer).
Wanneer ik mijn mesh router in router mode zet dan heb ik geen enkel probleem. Behalve dan dat het lastig is om devices (NAS) die achter de mesh router zitten te ontsluiten voor internet (of heeft iemand daar tips voor?).
- Werkt internet via een bekabelde (UTP) verbinding wel?
NEE
- Speelt het probleem op alle apparaten of maar op één/enkele?
ALLE
- Speelt het probleem constant of af en toe?
1x per dag (heel soms 2x)
- Werken alle websites niet of slechts één/enkele?
Geen enkel webverkeer
- Heb je naast je Ziggo modem nog andere netwerkapparatuur?
JA, ORBI mesh router
- Heb je een Ziggo Mediabox XL die je ook aan het thuisnetwerk verbonden hebt?
JA, Mediabox next via Wifi
- Kun je inloggen
op het Ziggo modem (of op je eigen router)?
JA
- Andere bijzonderheden?
Nee
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit eventueel kan fixen?