iSAN

Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Connectbox moet 1x per dag gereset worden

Ik maak gebruik van een ziggo connectbox. Op de connect box heb ik wifi volledig uitgeschakeld. De connect box is via een kabel verbonden aan mijn Mesh router systeem (ORBI). De router van de meschrouter. De Mesh router staat in Bridge mode. DHCP en portforwarding loopt dus via de connectbox.

Wanneer ik deze configuratie gebruik dan moet ik minimaal een keer per dag de ziggo connect box herstarten. Daarna werk alles (tijdelijk weer).

Wanneer ik mijn mesh router in router mode zet dan heb ik geen enkel probleem. Behalve dan dat het lastig is om devices (NAS) die achter de mesh router zitten te ontsluiten voor internet (of heeft iemand daar tips voor?).

- Werkt internet via een bekabelde (UTP) verbinding wel?
NEE
- Speelt het probleem op alle apparaten of maar op één/enkele?
ALLE
- Speelt het probleem constant of af en toe?
1x per dag (heel soms 2x)
- Werken alle websites niet of slechts één/enkele?
Geen enkel webverkeer
- Heb je naast je Ziggo modem nog andere netwerkapparatuur?
JA, ORBI mesh router
- Heb je een Ziggo Mediabox XL die je ook aan het thuisnetwerk verbonden hebt?
JA, Mediabox next via Wifi
- Kun je inloggen op het Ziggo modem (of op je eigen router)?
JA
- Andere bijzonderheden?
Nee

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit eventueel kan fixen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MMoret

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hoi,
Vandaag mijn Connect box in bridge mode laten zetten en mijn orbi systeem van AP naar Router omgezet. Alles loopt heel soepel, snelheid is goed via wifi en kabel. Ook telefonie werkt gewoon.
Ik hou jullie op de hoogte of er nog resets noodzakelijk zijn!

Groet,
Martijn

Bekijk in context

4 Reacties 4
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Een oplossing zou kunnen zijn het vaste Ip van de Mesh Router als DMZ-host in te stellen in de ConnectBox. Daarme voorkom je dubbele Port Forwards.
Maar waarom Router op Router?
Je kunt de ConnectBox in Bridge laten zetten (is alleen nog Modem) en alles mbv de Mesh Router bestieren.
Easy does it.

Het is wel opmerkelijk dat de ConnectBox over z'n nek gaat als het Mesh systeem in Bridge staat. Zou daar geen tijd meer in gaan steken.
MMoret

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hoi,
Ik heb sinds 1,5 week dezelfde setup en dezelfde problemen. Echter heb ik mijn Orbi als Access Point ingesteld. Ook ik moet dagelijks herstarten.
Wat ik ook merk is dat de webinterface van het modem zeer traag, bekabeld of via wifi, dat maakt niet uit.

Tot voor kort gebruikte ik een Cisco modem van Ziggo zonder enig probleem!

Ik hier contact over gehad met Ziggo en er komt vrijdag een monteur. Ik hou jullie op de hoogte.
iSAN
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Mijn problemen waren opgelost nadat ziggo de router op bridge mode heeft ingesteld.
MMoret

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hoi,
Vandaag mijn Connect box in bridge mode laten zetten en mijn orbi systeem van AP naar Router omgezet. Alles loopt heel soepel, snelheid is goed via wifi en kabel. Ook telefonie werkt gewoon.
Ik hou jullie op de hoogte of er nog resets noodzakelijk zijn!

Groet,
Martijn

Uitgelicht topic