Bateman

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Connectbox installatie lukt niet

Ik heb een Arris TG2492LG-ZG modem gekregen om mijn oude Ubee modem te vervangen. Kabels uit de Ubee gehaald, de coax in de Arris gestoken en de modem aan gezet. Het onderste lampje kleurt eerst wit, daarna groen. Het WiFi lampje brandt groen, de 2 pijltjes knipperen en dit blijft zo, ook na 60 minuten wachten. In de instructies staat dat je de modem moet resetten, dus stroom eraf gehaald voor 5 minuten, opnieuw aangesloten, zelfde resultaat.

Coax kabel gecontroleerd, ook nog even op de Ubee modem en die deed het al snel weer goed, dus de Arris weer geprobeerd, weer de eindeloos knipperende pijltjes....

Inmiddels ben ik 4,5 uur verder en er is niets veranderd, de Arris modem heb ik er nu weer afgehaald en 10 minuten later heb ik via de oude Ubee modem met dezelfde kabels gewoon weer internet.

Wat kan ik nog doen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Bateman, welkom hier!

Ai, dat is een valse start zo te lezen. Het goede nieuws is dat het niet aan jou lag, jij hebt alles goed gedaan in deze situatie. Er waren wat activatieproblemen. Zou je nu alles nog eens opnieuw willen installeren? De nieuwe apparatuur staat in het systeem, dus de installatie moet nu direct doorlopen.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Er is al een tijdje probleem met de activatie van modems.
Enige wat je al hebt geprobeerdis je oude modem aansluiten.

Morgen zal een moderator dit topic in komen voor hulp en als je postcode en huisnummer neerzet in je profiel ( niet te zien voor klanten alleen voor moderator en jezelf ) dan kunnen ze je morgen helpen met de activatie.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Het kan een dag of drie duren voor de registratie erdoor is, mochten er dan nog problemen zijn, dan kan een Ziggo moderator er nog een schop tegen geven voor de activatie.

Je oude modem blijft werken tot je nieuwe geactiveerd is.
Hier hetzelfde euvel gehad.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Leuke woordspeling Be rt Schop tegen geven ?
Bateman
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de reacties, komt er vanzelf een mod of moet ik dit topic melden misschien?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Er komen vanzelf mods voorbij, maar alleen op werkdagen.
Als het zondag nog niet werkt, dan hier even melden.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Bateman, welkom hier!

Ai, dat is een valse start zo te lezen. Het goede nieuws is dat het niet aan jou lag, jij hebt alles goed gedaan in deze situatie. Er waren wat activatieproblemen. Zou je nu alles nog eens opnieuw willen installeren? De nieuwe apparatuur staat in het systeem, dus de installatie moet nu direct doorlopen.
Bateman
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja, opnieuw aangesloten na je bericht en nu werkt het!

Komend weekend de nextbox ook maar eens aansluiten dan, mocht ik daar tegen problemen aanlopen dan meld ik mij weer in het juiste forum. 😉
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Mooi zo! Het begin is er in ieder geval 🙂 Ik hoor graag weer van je dit weekend wat betreft de Next.

Uitgelicht topic