Bas198612

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Connectbox herstart geregeld (soms enkele keren per avond)

Allereerst, bedankt voor het meelezen en meedenken!

Situatie
Zoals de titel al beschrijft herstart mijn connectbox geregeld. Ik ben sinds 1 maand een nieuwe Ziggo gebruiker.

Wanneer klachten

  • Als het gebeurd is het opvallend vaak aan het begin van de avond ± 18:00-21:00.
  • Overdag loopt het vaak als een zonnetje.
  • Als de connectbox herstart, duurt het soms 15 minuten voordat ik weer online ben. Het zou kunnen dat hij dan vaker herstart?

Aansluiting
De aansluiting kom via de woonkamer binnen op een UPC woonkamersplitter (MPC-03). Hier heb ik het modem en de TV rechtstreeks op aangesloten.



Router status
De downstream-kanalen geven veel errors op een aantal kanalen.



Eigen onderzoek
Na wat Googlen ben ik op de volgende vraag op de Ziggo Community tegengekomen wat veel lijkt op mijn huidige situatie: Connectbox blijft zichzelf herstarten

Heb ik met hetzelfde probleem te maken? Kan ik hiervoor een monteur langs laten komen of kan het toch aan mijn kant liggen?

Als ik nog meer informatie kan verschaffen doe ik dit graag.

Alvast bedankt!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Bas198612 Dan is het nu wel de tijd om een Ziggo monteur te vragen, die gratis een hedendaagse afgeschermde AOP met een hedendaagse afgeschermde splitter aan komt sluiten.

Nu zie ik in je modem waarden een berg storing door instraling van 4G of andere instraling die het modem over de rooie laat gaan.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Dit is een oude AOP die zeker vervangen moet worden, maar ik maak me zorgen omdat de kabel zonder Contactdoos los uit de muur komt en je hier waarschijnlijk zelf voor opdraait.

Is dit het enige punt waar alles binnen komt.

Ik laat het ook even aan Be rt zien misschien heeft hij nog wat tips.
Bas198612
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dave- allereerst, bedankt voor je reactie.

Is dit het enige punt waar alles binnen komt.


Voor zover ik kan zien wel helaas. In de meterkast is geen contactdoos of groene kabel te zien in ieder geval.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Ik heb Bert al even benaderd ik ben nog voorzichtig met monteur en meteen dingen regelen. Bert is ervaren Super Expert die wat meer info kan geven. Liever extra zekerheid ?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Bas198612 Dan is het nu wel de tijd om een Ziggo monteur te vragen, die gratis een hedendaagse afgeschermde AOP met een hedendaagse afgeschermde splitter aan komt sluiten.

Nu zie ik in je modem waarden een berg storing door instraling van 4G of andere instraling die het modem over de rooie laat gaan.
Bas198612
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt en Dave- bedankt voor jullie input! Ik heb een afspraak met een monteur gemaakt via Ziggo Chat. Kon het probleem niet heel goed overbrengen, maar 4g instraling storing was genoeg informatie. Is het belangrijk dat de monteur op de hoogte is van de situatie? Of heeft elke monteur wel een afgeschermde AOP bij zich?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Elke monteur heeft zoveel spullen bij zich in zijn wagen, om een hele dag, van alles en nog wat bij alle bezoeken aan te sluiten en te vervangen.
Van AOP's - splitters - kabels - stekkers - versterkers tot en met van alles en nog wat voor TV en internet en Wifi enz. Bas198612

Laat SVP even weten hoe het verdere verloop is?
Wij zijn altijd benieuwd naar hoe zaken zijn opgelost.
Veel succes gewenst.:relaxed:
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Dank je Bas198612 voor je bericht en hopelijk wordt het snel opgelost en kan je genieten van je product.

Be rt ook weer dank voor je backup ik ben nog wat voorzichtig met de monteur en liever een extra oogje erbij ???
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Heb Bas198612 . Hoe gaat het nu? 🙂
Bas198612
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lycke Ziggo, Be rt, Dave- een monteur van Ziggo is zojuist langsgekomen en heeft de AOP vervangen. Duurde even om een afspraak in te plannen omdat ik alleen in de avonduren thuis kon zijn. Verder goed en snel geholpen!

Monteur bevestigde dat dit het probleem was. Ga er van uit dat met de nieuwe AOP alles goed verloopt. Speedtest zag er ook al een stuk constanter uit.

Bedankt allemaal!
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Laat de netwerk status nu ook zien dat er sprake is van verbetering?
Bas198612
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ArChie.DVB dit is de huidige netwerk status:

Wel nog een aantal errors te zien, al heeft de connectbox zich sindsdien niet meer herstart.

ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Als je naar de gebruikte downstream frequenties kijkt, dan valt op dat het frequentieplan is gewijzigd t.o.v. je initiële meldingen. Ziggo lijkt nu ook in jouw regio de voor 4G interferentie gevoelige niet meer te gebruiken waardoor je veel minder last hebt van een verstoord signaal. Dat is echter niet iets dat een monteur heeft veranderd als gevolg van het vervangen van het AOP. Sterker nog, er is nog steeds sprake van een deels verstoord signaal dat de monteur ook had constateren door even naar de modem status te kijken voor hij/zij wegging.

Uitgelicht topic