Beantwoord

Connectbox heeft na installatie een wifi / netwerk fout

Na installatie van onze nieuwe Connectbox, bekeek ik de status van de box in het Netwerk diagnose programma. Daar staat het Wifi-signaal in het rood en daarachter staat Netwerk (fout). Wij hebben wel wifi en alle apparaten zijn verbonden. Wat is er fout?

m.vr.gr. fam Schrekker
icon

Best beantwoord door eruseler 14 november 2018, 14:39

Opgelost!

Het probleem onstaat doordat de WiFi hotspot functie aan staat. Deze uitschakelen in “mijn Ziggo” modem opnieuw opstarten en het probleem is weg

Bekijk origineel

48 Reacties

Reputatie 7
Badge +25
Hallo @schre792 ,
Haal de modem eens van de stroom, haal de coax los van de modem, wacht minimaal 30 seconden, sluit dan de coax weer aan, dan de stroom er weer op.
Voor op het modem komen een voor een de lampjes knipperend, dan stil groen tevoorschijn,
wifi, internet en (eventueel) telefoon.
Als alle lampjes constant groen branden, gaan deze na ongeveer een minuut weer uit en brandt alleen het witte aan/uitlampje op het modem.
Als je dan weer inlogt in het modem en je klikt op de tab 'netwerk diagnose' wat zie je dan?
Hallo Anne dat dacht ik eigenlijk ook maar denk dat het misschien een bug is ofzo als het cache is hoort het naar mijn weten niet terug te komen na een reboot , en zeker niet na een hard reset

maar ach zoiets had ik ook het werkt wel (ook al is het raar) en vandaar dat ik het allemaal deelde op dit topic ook al heb ik het voor mijn gevoel gehijacked (maar dat was zeker niet de bedoeling)

Ik dacht van hey zelfde probleem en laat ik het hier ook maar delen eventueel voor meer mensen die hetzelfde probleem hebben. want ik neem aan dat dat de functie van dit forum ook is .

Ziggo klantenservice kon mij op afstand niet verder helpen en eventueel zou ik een andere box kunnen aanvragen maar ik gun het wat tijd en over een tijdje misschien een andere pc en dan ga ik meteen het hele netwerk ook opnieuw doen misschien gaat het dan wel weg .

dus als de tijd daar is en het is verdwenen zal ik hier ook meteen melding van maken op het forum . toch wil ik bij deze iedereen bedanken voor het meedenken .
Reputatie 7
Badge +25
@Anne H Ziggo Ik heb dit nog nooit gezien bij mij...
@schelie-nelie Ik was behoorlijk druk de afgelopen dagen, gelukkig kwam Anne erbij :)
Een nieuw modem kan altijd nog inderdaad, ik ben benieuwd hoe het ter zijner tijd afloopt.
Succes alvast met alle veranderingen! 💪🏼

Ps, je hebt het topic zeker niet gekaapt, anders had Anne wel je berichten verplaatst 😉 juist top dat je het deelt! 👍🏼
ik dacht dat ik wifi hot spots uit had staan maar ga het binnenkort ook proberen
Hallo ik heb hetzelfde probleem en de connectbox gereset d.m.v. reset knopje en tevens alles ingesteld (ook zoals NN) maar bij mij keert het probleem terug kan het geen ander iets zijn mischien een sofware fout in de box of iets anders ?

Wat ook raar is hij blijkt de 2.4 en de 5ghz uit te schakelen maar toch heeft iedereen wifi hier in huis en werkt gewoon maar in de box staan ze als uit geschakeld

Voor de reset knipperde het wifi lampje wel steeds na de reset niet maar nog steeds hetzelfde verhaal

Alle lampjes zijn nu dus uit en we hebben wifi maar nog steeds fout

en natuurlijk probeer ik niet deze thread te hijacken maar ik dacht van hey ik heb hetzelfde probleem als deze meneer of mevrouw dus leek me handig om erbij te posten omdat ik geprobeerd heb de antwoorden toe te passen maar werkte dus niet voor mij

ik voeg wat screenshots erbij (altijd handig)

oke dit is nu het geval ik heb het dus weer gehad en nu heb ik gewoon eens (voor de verandering) weer ingelogd en een gewoon herstart gedaan en nu is het weer allemaal weg en goed dus ik kijk het maar weer een dagje aan en kijken of de gewone herstart via inlog dus mischien heeft geholpen

ik houd jullie ervan op de hoogte
Nou mensen een dag later en wifi staat weer op fout en weer stat alles op uitgeschakeld en toch heeft iedereen wifi …

ik snap er niets meer van en ik denk dat ik het lekker ga laten zitten
Reputatie 7
Hallo schelie-nelie, als alles werkt is er niks ergs aan de hand. Uiteindelijk kijk je naar een website die instellingen vanuit de modem laat zien. Misschien is het legen van de cache al voldoende om het goed weer te geven.

Herkennen mensen die meelezen deze problemen met de weergave van de Connectbox wifi instellingen?
same sh*t here

nieuwe connectbox gekregen en geinstalleerd, ... zelfde verhaal
alle overige randappartuur (mediabox, wifibooster) uit het netwerk gehaald, enige verschil is dat nu de verbinding nu langer blijft staan
Reputatie 7
Hallo eruseler, welkom op onze Community.

Heb jij exact hetzelfde? Dus dat je in de modem je wifi verbinding in het rood ziet staan, maar alles werkt verder wel goed? Andere netwerk apparatuur uit je netwerk halen heeft geen invloed begrijp ik, dank voor die test!
Als dit om een bug in de modem gaat zou ik verwachten dat het hier vol stroomt met reacties.. met die reacties onder de arm ga ik dan onze developers hier naar laten kijken. Tot die tijd hoop ik dat we hier met zijn allen meer over de oorzaak kunnen ontdekken.
Inderdaad de status op rood maar ook verder in het menu als “uitgeschakeld”

Daarnaast lijkt het op het moment dat wel netwerkapparatuur aangesloten is (oa WiFi booster utp met zelfde ssid) er geen verbinding wordt gemaakt met de connect box (Speedtest ernstig traag)

Opgelost!

Het probleem onstaat doordat de WiFi hotspot functie aan staat. Deze uitschakelen in “mijn Ziggo” modem opnieuw opstarten en het probleem is weg
Hallo schelie-nelie, als alles werkt is er niks ergs aan de hand. Uiteindelijk kijk je naar een website die instellingen vanuit de modem laat zien. Misschien is het legen van de cache al voldoende om het goed weer te geven.

Herkennen mensen die meelezen deze problemen met de weergave van de Connectbox wifi instellingen?

Hoi Anne, ik herken de problemen over de connectbox die Schelie-Nelie heeft beschreven. Wij hebben echt letterlijk hetzelfde probleem. Ook wij kunnen thuis gewoon draadloos internetten op onze telefoons en ipads en ook op de bekabelde pc, maar als ik een speedtest doe dan zie ik wel dat de snelheid niet zo hoog is. We hebben toevallig vandaag de connectbox wel 10 x gereset, stekker eruit, wachten, maar ook het knopje ingedrukt voor de harde reset. Steeds daarna gekeken naar de instellingen van de connectbox en elke weer weer hetzelfde bericht. Draadloos uitgeschakeld en geen 2.4 en 5 ghz verbinding. Ook staat er dan controleer modem en internet. Zoals gezegd, we kunnen desondanks wel internetten en netflix e.d. kijken op tv. Ik kan me wel herinneren dat we voorheen, enkele maanden terug, ook de ssid 5ghz netwerk konden zien als verbindingsmogelijkheid. Dat zien we dus nergens meer staan op onze telefoon en ipads. Heb je iets aan deze info?
Is

Is bovenstaande m.b.t. de WIFI hotspot nu de oplossing? Ik heb exact het zelfde probleem vanaf het begin, zo'n twee jaar geleden en 5 modems verder....
@JWS27 Werkt die oplossing voor jou dan niet?
@hanh Ik heb gisteren WIFI hotspot uitgezet. Ik in de afgelopen maanden/jaren de modem ontelbare keren herstart waarbij steeds wisselend het probleem na een uur maar ook soms na 2 dagen weer terug kwam. Alles is uitgeprobeerd. Herstarts met alle aangesloten apparaten een keer losgekoppeld. Ik heb 5 monteurs over de vloer gehad die geen oplossing hadden hiervoor. Een daarvan wist zelfs te vertellen dat het aan mijn zonnepanelen ligt die ik op het dak heb of aan de TOON-thermostaat. Ik heb een logfile met ontelbare T4 meldingen. Als dit de oplossing is dan zou dat super zijn! Het is handig dan dat ze dit in het handboek soldaat zetten zodat er bij de medewerkers gelijk een belletje gaat rinkelen!
Reputatie 7
Voor mij is dit verband ook helemaal nieuw! Achteraf wel een logische; de Wifispots settings in Mijn Ziggo hebben direct invloed op de interne settings van de modem. Dat is een onderdeel die altijd invloed kan hebben op willekeurige wifi issues. Slim! @eruseler hoe ben je hier achter gekomen? En belangrijker heeft dit ook invloed op de speedtest via het extra wifi punt (als het goed is niet)?

@JWS27 @schelie-nelie @schre792 kunnen jullie onderstaande bevestigen:
  • Na het uitzetten van Wifispots in Mijn Ziggo is het wifi icoon weer groen?
  • Klopt het dat wifi prestaties (goed of slecht) niet veranderd zijn met het groene icoon?
@Anne H Ziggo Vanaf gisteravond, na herstart en het uitzetten van de Wifi hotspot blijven alle instellingen tot nu toe goed! Voor de herstart nog twee T4 meldingen ontvangen. Ik ben benieuwd of dit nu ook achterwege blijft.
Reputatie 7
@Anne H Ziggo Vanaf gisteravond, na herstart en het uitzetten van de Wifi hotspot blijven alle instellingen tot nu toe goed! Voor de herstart nog twee T4 meldingen ontvangen. Ik ben benieuwd of dit nu ook achterwege blijft.Dankjewel! Ik verwacht niet dat die melding achterwege blijft. T3 en T4 meldingen gaan over de datalaag tussen de modem en wijkcentrale. Dit staat los van wifi en moet je meer in signaalkwaliteit - en dus coaxaansluiting - zoeken. Als je weer last krijgt dan lezen we graag een melding in een nieuw topic.
Hierbij wil ik wat informatie vanuit een ander perspectief toevoegen.
Over de zinnigheid valt nog niet veel te zeggen, maar dit is het verhaal.

Onze directe (niet in de materie geïnteresseerde) buren hebben na het overlijden van de daar aanwezige EVW321B sinds een aantal maanden een connectbox. Zeer waarschijnlijk met standaard settings behalve de wachtwoorden.
Dat ding zou net als zijn voorganger, zo goed als altijd zichtbaar moeten zijn in een log van de omgevingsscan van de bij ons in gebruik zijnde accespoints. Dat is niet zo.
Op het moment dat ik dit tik zien de AP's wel de normale signalen van andere Ziggo en KPN WiFi zenders en 3 dagen geleden (30 april) voor het laatst die van onze directe buren. Op dat moment was de signaalkwaliteit 89% en de signaalsterkte -54dBm op de 2.4 Mhz.

Onze buren gebruiken alleen draadloze apparatuur en claimen geen problemen te hebben met de verbinding, ze komen nooit aan de instellingen van hun apparaten als het eenmaal werkt.
Ik heb de zelfde problemen met een net geinsttaleerde connectbox
heb ziggo spots uitgeschakeld
en moet maar even afwachten of het correct blijft.
2 mei 2019
Ik heb hetzelfde probleem ook al maanden, zelfs na het toezenden van een nieuwe connectbox blijft het wifi logo op rood staan met de vermelding "fout" terwijl hier ook alle draadloze apparaten gewoon draadloos zijn verbonden en werken. Ik kreeg het nieuwe modem opgestuurd omdat 5g in het oude niet goed meer werkte en dat probleem is opgelost met de komst van de nieuwe connect box terwijl het wifi logo wel rood blijft.
Ik denk dat als de moderator verbaast is dat het niet volloopt met meldingen hij zich moet realiseren dat veel mensen niet "in" hun modem gaan kijken als alles werkt!
Ik heb het ook telefonisch aangekaart en daar werd geadviseerd het in de gaten te houden maar als alles gewoon werkt het waarschijnlijk een bug in de software van het modem is.
Voor de goede orde: Het probleem was niet aanwezig toen ik mijn eerste nieuwe connect box ontving, dus mijn conclusie is dat de hardware geen probleem oplevert maar de software na een update de foutmelding genereert zonder dat de werking van het modem daadwerkelijk wordt verstoord.
Ik heb hetzelfde probleem ook al maanden, zelfs na het toezenden van een nieuwe connectbox blijft het wifi logo op rood staan met de vermelding "fout" terwijl hier ook alle draadloze apparaten gewoon draadloos zijn verbonden en werken. Ik kreeg het nieuwe modem opgestuurd omdat 5g in het oude niet goed meer werkte en dat probleem is opgelost met de komst van de nieuwe connect box terwijl het wifi logo wel rood blijft.
Ik denk dat als de moderator verbaast is dat het niet volloopt met meldingen hij zich moet realiseren dat veel mensen niet "in" hun modem gaan kijken als alles werkt!
Ik heb het ook telefonisch aangekaart en daar werd geadviseerd het in de gaten te houden maar als alles gewoon werkt het waarschijnlijk een bug in de software van het modem is.
Voor de goede orde: Het probleem was niet aanwezig toen ik mijn eerste nieuwe connect box ontving, dus mijn conclusie is dat de hardware geen probleem oplevert maar de software na een update de foutmelding genereert zonder dat de werking van het modem daadwerkelijk wordt verstoord.

Hi Leo1953,

Je hebt helemaal gelijk. Ik heb het probleem eigenlijk niet gemerkt tot aan gisteren. Heb dus ook nog niet eerder dit probleem kunnen melden. We willen een apparaat op 5ghz zetten en kwamen er toen achter dat die verbinding “verdwenen” was. Ook het groene lampje van wifi op de buitenkant van de box brand niet. Was ons ook nog niet opgevallen. Nu is het wel fijn om op de ipadjes en iphones te internetten, maar we willen toch graag gebruik maken van 5 ghz. Nu we dat niet vanuit de connect box kunnen regelen, want de link naar die instellingen staat er niet, is er m.i. wel degelijk iets meer aan de hand als een bugje, zoals de klantenservice ons wil doen laten geloven. Ik heb ook de afgelopen 24 uur een speedtest gedaan en die was schrikbarend laag vergeleken met eerst. Al met al enorm vervelend. Temeer ook omdat we deze connectbox nu toch al ongeveer 2 jaar hebben zonder ooit eerder problemen te hebben gehad. Ook altijd een hele hoge down- en upload.

Hi Leo1953,

Je hebt helemaal gelijk. Ik heb het probleem eigenlijk niet gemerkt tot aan gisteren. Heb dus ook nog niet eerder dit probleem kunnen melden. We willen een apparaat op 5ghz zetten en kwamen er toen achter dat die verbinding “verdwenen” was. Ook het groene lampje van wifi op de buitenkant van de box brand niet. Was ons ook nog niet opgevallen. Nu is het wel fijn om op de ipadjes en iphones te internetten, maar we willen toch graag gebruik maken van 5 ghz. Nu we dat niet vanuit de connect box kunnen regelen, want de link naar die instellingen staat er niet, is er m.i. wel degelijk iets meer aan de hand als een bugje, zoals de klantenservice ons wil doen laten geloven. Ik heb ook de afgelopen 24 uur een speedtest gedaan en die was schrikbarend laag vergeleken met eerst. Al met al enorm vervelend. Temeer ook omdat we deze connectbox nu toch al ongeveer 2 jaar hebben zonder ooit eerder problemen te hebben gehad. Ook altijd een hele hoge down- en upload.

Reageer