schre792

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Connectbox heeft na installatie een wifi / netwerk fout

Na installatie van onze nieuwe Connectbox, bekeek ik de status van de box in het Netwerk diagnose programma. Daar staat het Wifi-signaal in het rood en daarachter staat Netwerk (fout). Wij hebben wel wifi en alle apparaten zijn verbonden. Wat is er fout?

m.vr.gr. fam Schrekker
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
eruseler

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Opgelost!

Het probleem onstaat doordat de WiFi hotspot functie aan staat. Deze uitschakelen in “mijn Ziggo” modem opnieuw opstarten en het probleem is weg

Bekijk in context

51 Reacties 51
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo schre792 ,
Haal de modem eens van de stroom, haal de coax los van de modem, wacht minimaal 30 seconden, sluit dan de coax weer aan, dan de stroom er weer op.
Voor op het modem komen een voor een de lampjes knipperend, dan stil groen tevoorschijn,
wifi, internet en (eventueel) telefoon.
Als alle lampjes constant groen branden, gaan deze na ongeveer een minuut weer uit en brandt alleen het witte aan/uitlampje op het modem.
Als je dan weer inlogt in het modem en je klikt op de tab 'netwerk diagnose' wat zie je dan?
schre792
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alles groen, Draadloos(Actief - 2,4 en 5 GHz).
Zou nu in orde moeten zijn. Krijg wel de melding dat wifi signaal zwak is.

gr. fam. Schrekker
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo schre792 ,
goed om te lezen dat het gelukt is.
Hier nog wat tips om wifi te optimaliseren:
Kies bij de 2.4 band voor de volgende instellingen:
wifimodus b/g/n/
kanaal automatisch
kanaalbreedte 20
Kies bij de 5.0 band voor de volgende instellingen:
wifimodus a/n/ac
een vast kanaal tussen 36 en 48
kanaalbreedte 20/40
Kies voor de 2.4 en de 5.0-band een verschillende naam, bijvoorbeeld jan24 en jan50, naam maakt niet uit als er maar onderscheid gemaakt wordt. Niet alle apparaten kunnen goed overweg met dezelfde naam voor de 2 wifibanden.
Kies bij beveiliging voor WPA2-PSK en niet voor WPA-PSK/WPA2-PSK, dat kost veel snelheid.
Succes.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo schre792, welkom op onze Community. Ik kan me voorstellen dat je vreemd staat te kijken dat een gloeidnieuwe modem bij het eerste gebruik een wifi melding geeft. Soms helpt een extra herstart door de modem uit en aan te zetten.

Ben je al met de super goede tips van N.N. aan de slag gegaan? 🙂
schelie-nelie

Level 7
  • 140Posts
  • 2Oplossingen
  • 40Likes
Hallo ik heb hetzelfde probleem en de connectbox gereset d.m.v. reset knopje en tevens alles ingesteld (ook zoals NN) maar bij mij keert het probleem terug kan het geen ander iets zijn mischien een sofware fout in de box of iets anders ?

Wat ook raar is hij blijkt de 2.4 en de 5ghz uit te schakelen maar toch heeft iedereen wifi hier in huis en werkt gewoon maar in de box staan ze als uit geschakeld

Voor de reset knipperde het wifi lampje wel steeds na de reset niet maar nog steeds hetzelfde verhaal

Alle lampjes zijn nu dus uit en we hebben wifi maar nog steeds fout

en natuurlijk probeer ik niet deze thread te hijacken maar ik dacht van hey ik heb hetzelfde probleem als deze meneer of mevrouw dus leek me handig om erbij te posten omdat ik geprobeerd heb de antwoorden toe te passen maar werkte dus niet voor mij

ik voeg wat screenshots erbij (altijd handig)



Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Ik zie beide wifi banden uitgeschakeld, klopt dat???

Plaatje 2
schelie-nelie

Level 7
  • 140Posts
  • 2Oplossingen
  • 40Likes
ja dat klopt en dat gebeurd automatisch maar toch heb iedereen in huis wifi heel raar en heb reset gedaan via achter knopje en daarna dus setting van 2.4ghz en 5 ghz met beiden een verschillende naam enzo en een dag later kwam dit dus weer heel vreemd

en daarom ook de screenshots dit is nu de tweede keer

en ja wifi werkt gewoon ook al staan ze beiden als uitgeschakeld zoals op de foto


oh ja de eerste keer had ik een groen knipperende wifi lampje vandaar dat ik achter de fout kwam(zondag) , maar na de reset op maandag had ik geen knipperende wifi lampje op de modem meer maar dinsdag logde ik in op de modem en kwam ik tot de conclusie die dus op de screenshots staan maar ook geen groen knipperende lampje op de modem(alles is gewoon uit)

na de reset gaf hij dus wel 1 dag aan dat wifi ook goed was
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi schelie-nelie,

Toen je die reset hebt gedaan, heb je het reset knopje achterop het modem toen net zolang ingedrukt totdat alle lampjes op de voorkant aan gingen/begonnen te knipperen?

Groet,
Evert
schelie-nelie

Level 7
  • 140Posts
  • 2Oplossingen
  • 40Likes
euhm als het goed is wel ik heb het gedaan zoals de voorschriften in het boekje en alles was helemaal naar fabrieksinstellingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Dan lijkt de reset wel helemaal goed te zijn gegaan.
Helaas heeft TS niets meer in dit topic gepost, dus het zal wel goed zijn bij hem/haar.

Wat gebeurt er bij jou als je het modem een minuutje van de stroom afhaalt?
schelie-nelie

Level 7
  • 140Posts
  • 2Oplossingen
  • 40Likes
dat had ik dus tijdens de reset gedaan omdat meestal het 30 sec moet gebeuren maar ik had hem al iets langer gedaan maar ik denk dat ik hem gewoon strax weer een reset ga geven en als het dan weer terug komt moet het gewoon of een bug zijn of mischien wel een defect aan de router

dus ik houd jullie op de hoogte in dit topic wat de uitkomst weer is
schelie-nelie

Level 7
  • 140Posts
  • 2Oplossingen
  • 40Likes
alleen de vorige keer had ik dus na de reset een dag alles goed en de dag daarna is het weer terug gekomen en dat vind ik wel vaag zelfs omdat allebei de wifi uitgeschakeld staan maar er toch wifi is dus ik denk dat na de reset het ik het weer minimaal weer 1 of 2 dagen de tijd moet gaan geven
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Wat heb je tijdens de reset gedaan? Wanneer je het reset knopje aan de achterkant met zoiets als een sateprikker indrukt, moet het modem aan de stroom blijven staan, anders gebeurt er namelijk niets.

Ik ben benieuwd naar het resultaat 🙂
schelie-nelie

Level 7
  • 140Posts
  • 2Oplossingen
  • 40Likes
yep dat heb ik ook gedaan (ik kwam erachter omdat groene wifi lampje knipperde aan de voorkant ) en daarna heb ik hem helemaal laten booten en daarna heb ik de wifi namen gewijzigd (2,4 iets anders dan de 5 ghz) en toen was alles daarna ook groen ook de wifi (op inlog pagina ) en dat was maandag en dinsdag geen lampjes die knipperde (dus dat is goed) maar toen ik dus inlogde zag ik wifi weer rood op inlog pagina en netwerk diagnose gedaan (zie screenshots) maar het leuke is nu knipper het groene wifi lampje aan de voorkant dus niet maar toch de wifi error op inlog pagina (de screenshots zijn gemaakt een dag na het booten) en wifi lampje knippert ook niet aan voorkant het is dus toeval dat ik dit zag omdat ik weer inlogde in de router anders was het me ook niet opgevallen de tweede keer
schelie-nelie

Level 7
  • 140Posts
  • 2Oplossingen
  • 40Likes
reset net gedaan vreemd is ik heb nu opeens als ik kijk op de telefoon van mijn partner 2 maal 5GHz wifi en 1 maal 2.4GHz staan dus wederom het netwerknaam gewijzigd naar 1 maal 2.4 GHz met naam 1 en de 5GHz met een iets andere naam dan de 2.4GHz nu kijken we het dus maar weer effe aan hier screenshot alvast
schelie-nelie

Level 7
  • 140Posts
  • 2Oplossingen
  • 40Likes
dus nu maar effe een dagje of mischien 2 wachten of het weer om slaat zoals de vorige keer . en ik snap nog steeds niet waarom ik 2 maal het 5GHz netwerk zie en 1 maal 2.4GHz maar okay mischien heeft dat te maken met het feit dat hij in het begin beiden als 1 uitstraalt dus we zien het over een dag wel of het weer terug komt heb dezelfde reset gedaan als de vorige keer alleen nu heb ik de reset knop 30 seconde ingedrukt gehouden en klopt heb precies dezelfde dingen als bij de vorige reset gezien knipperende lampjes groen en daarna na volledige boot alleen onderste blijft wit en de rest gaan na een tijdje uit
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoe het komt dat op de telefoon van je partner 2 keer het 5Ghz netwerk zichtbaar is, weet ik ook niet. Als je die telefoon opnieuw opstart, staat ie er dan nog steeds 2 keer tussen?

De screenshots zien er nu in ieder geval goed uit, hopelijk blijft dat ook zo 🙂
En even voor mijn beeld, als ik je goed heb begrepen, wil je dat de wifi ingeschakeld is. Het modem geeft/gaf echter aan dat de wifi uitgeschakeld is, terwijl de wifi nog wel uitgezonden wordt. Klopt dit?
schelie-nelie

Level 7
  • 140Posts
  • 2Oplossingen
  • 40Likes
dat weet ik ook niet hij ziet dat als ik haar mobiel weer wil inloggen op het wifi (heb haar wifi wel uit en aan gezet) netwerk maar goed passwoord ingevoerd en zit ook weer op het wifi netwerk . heb vannacht dus maar eens 30 seconden de reset knop ingedrukt gehouden en de screenshot voorgaand spreken voor zich alles stond goed

Uiteindelijk ben ik gaan slapen en de volgende dag JA HOOR het is weer terug (zie screenshots hier onder)

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Evert96 wrote:
Hoe het komt dat op de telefoon van je partner 2 keer het 5Ghz netwerk zichtbaar is, weet ik ook niet. Als je die telefoon opnieuw opstart, staat ie er dan nog steeds 2 keer tussen?

De screenshots zien er nu in ieder geval goed uit, hopelijk blijft dat ook zo 🙂
En even voor mijn beeld, als ik je goed heb begrepen, wil je dat de wifi ingeschakeld is. Het modem geeft/gaf echter aan dat de wifi uitgeschakeld is, terwijl de wifi nog wel uitgezonden wordt. Klopt dit?


In de laatste screenshot staat Wifi netjes aan zie ik. Als ik de berichten van schelie-nelie lees dan begrijp ik dat het na de laatste Fabrieksreset voorlopig weer goed werkt.

Uitgelicht topic