Beantwoord

Connectbox heeft na installatie een wifi / netwerk fout

  • 10 september 2018
  • 51 Reacties
  • 11434x Bekeken


Toon eerste bericht

51 Reacties

Reputatie 1
Hallo Anne dat dacht ik eigenlijk ook maar denk dat het misschien een bug is ofzo als het cache is hoort het naar mijn weten niet terug te komen na een reboot , en zeker niet na een hard reset

maar ach zoiets had ik ook het werkt wel (ook al is het raar) en vandaar dat ik het allemaal deelde op dit topic ook al heb ik het voor mijn gevoel gehijacked (maar dat was zeker niet de bedoeling)

Ik dacht van hey zelfde probleem en laat ik het hier ook maar delen eventueel voor meer mensen die hetzelfde probleem hebben. want ik neem aan dat dat de functie van dit forum ook is .

Ziggo klantenservice kon mij op afstand niet verder helpen en eventueel zou ik een andere box kunnen aanvragen maar ik gun het wat tijd en over een tijdje misschien een andere pc en dan ga ik meteen het hele netwerk ook opnieuw doen misschien gaat het dan wel weg .

dus als de tijd daar is en het is verdwenen zal ik hier ook meteen melding van maken op het forum . toch wil ik bij deze iedereen bedanken voor het meedenken .
Reputatie 7
Badge +30
@Anne H Ziggo Ik heb dit nog nooit gezien bij mij...
@schelie-nelie Ik was behoorlijk druk de afgelopen dagen, gelukkig kwam Anne erbij :)
Een nieuw modem kan altijd nog inderdaad, ik ben benieuwd hoe het ter zijner tijd afloopt.
Succes alvast met alle veranderingen! 💪🏼

Ps, je hebt het topic zeker niet gekaapt, anders had Anne wel je berichten verplaatst 😉 juist top dat je het deelt! 👍🏼
same sh*t here

nieuwe connectbox gekregen en geinstalleerd, ... zelfde verhaal
alle overige randappartuur (mediabox, wifibooster) uit het netwerk gehaald, enige verschil is dat nu de verbinding nu langer blijft staan
Reputatie 7
Hallo eruseler, welkom op onze Community.

Heb jij exact hetzelfde? Dus dat je in de modem je wifi verbinding in het rood ziet staan, maar alles werkt verder wel goed? Andere netwerk apparatuur uit je netwerk halen heeft geen invloed begrijp ik, dank voor die test!
Als dit om een bug in de modem gaat zou ik verwachten dat het hier vol stroomt met reacties.. met die reacties onder de arm ga ik dan onze developers hier naar laten kijken. Tot die tijd hoop ik dat we hier met zijn allen meer over de oorzaak kunnen ontdekken.
Inderdaad de status op rood maar ook verder in het menu als “uitgeschakeld”

Daarnaast lijkt het op het moment dat wel netwerkapparatuur aangesloten is (oa WiFi booster utp met zelfde ssid) er geen verbinding wordt gemaakt met de connect box (Speedtest ernstig traag)



Opgelost!

Het probleem onstaat doordat de WiFi hotspot functie aan staat. Deze uitschakelen in “mijn Ziggo” modem opnieuw opstarten en het probleem is weg
Is

Is bovenstaande m.b.t. de WIFI hotspot nu de oplossing? Ik heb exact het zelfde probleem vanaf het begin, zo'n twee jaar geleden en 5 modems verder....
@JWS27 Werkt die oplossing voor jou dan niet?
@hanh Ik heb gisteren WIFI hotspot uitgezet. Ik in de afgelopen maanden/jaren de modem ontelbare keren herstart waarbij steeds wisselend het probleem na een uur maar ook soms na 2 dagen weer terug kwam. Alles is uitgeprobeerd. Herstarts met alle aangesloten apparaten een keer losgekoppeld. Ik heb 5 monteurs over de vloer gehad die geen oplossing hadden hiervoor. Een daarvan wist zelfs te vertellen dat het aan mijn zonnepanelen ligt die ik op het dak heb of aan de TOON-thermostaat. Ik heb een logfile met ontelbare T4 meldingen. Als dit de oplossing is dan zou dat super zijn! Het is handig dan dat ze dit in het handboek soldaat zetten zodat er bij de medewerkers gelijk een belletje gaat rinkelen!
Reputatie 7
Voor mij is dit verband ook helemaal nieuw! Achteraf wel een logische; de Wifispots settings in Mijn Ziggo hebben direct invloed op de interne settings van de modem. Dat is een onderdeel die altijd invloed kan hebben op willekeurige wifi issues. Slim! @eruseler hoe ben je hier achter gekomen? En belangrijker heeft dit ook invloed op de speedtest via het extra wifi punt (als het goed is niet)?

@JWS27 @schelie-nelie @schre792 kunnen jullie onderstaande bevestigen:
  • Na het uitzetten van Wifispots in Mijn Ziggo is het wifi icoon weer groen?
  • Klopt het dat wifi prestaties (goed of slecht) niet veranderd zijn met het groene icoon?
@Anne H Ziggo Vanaf gisteravond, na herstart en het uitzetten van de Wifi hotspot blijven alle instellingen tot nu toe goed! Voor de herstart nog twee T4 meldingen ontvangen. Ik ben benieuwd of dit nu ook achterwege blijft.
Reputatie 7
@Anne H Ziggo Vanaf gisteravond, na herstart en het uitzetten van de Wifi hotspot blijven alle instellingen tot nu toe goed! Voor de herstart nog twee T4 meldingen ontvangen. Ik ben benieuwd of dit nu ook achterwege blijft.Dankjewel! Ik verwacht niet dat die melding achterwege blijft. T3 en T4 meldingen gaan over de datalaag tussen de modem en wijkcentrale. Dit staat los van wifi en moet je meer in signaalkwaliteit - en dus coaxaansluiting - zoeken. Als je weer last krijgt dan lezen we graag een melding in een nieuw topic.
Reputatie 1
ik dacht dat ik wifi hot spots uit had staan maar ga het binnenkort ook proberen
Reputatie 1
alles geprobeerd maar het blijft bij mij terugkomen
Reputatie 7
Hallo @schelie-nelie,

Dus met WifiSpots uitgeschakeld en een modem reset zie je nog steeds de gekke error melding in de modem. Gelukkig heeft het verder nog steeds geen negatieve invloed op de werking van internet begrijp ik. Ik wil graag even kijken of ik iets geks in je modem configuratie zie 🙂 Mag ik daarvoor je klantnummer en postcode en huisnummer via een privébericht?
Hallo schelie-nelie, als alles werkt is er niks ergs aan de hand. Uiteindelijk kijk je naar een website die instellingen vanuit de modem laat zien. Misschien is het legen van de cache al voldoende om het goed weer te geven.

Herkennen mensen die meelezen deze problemen met de weergave van de Connectbox wifi instellingen?

Hoi Anne, ik herken de problemen over de connectbox die Schelie-Nelie heeft beschreven. Wij hebben echt letterlijk hetzelfde probleem. Ook wij kunnen thuis gewoon draadloos internetten op onze telefoons en ipads en ook op de bekabelde pc, maar als ik een speedtest doe dan zie ik wel dat de snelheid niet zo hoog is. We hebben toevallig vandaag de connectbox wel 10 x gereset, stekker eruit, wachten, maar ook het knopje ingedrukt voor de harde reset. Steeds daarna gekeken naar de instellingen van de connectbox en elke weer weer hetzelfde bericht. Draadloos uitgeschakeld en geen 2.4 en 5 ghz verbinding. Ook staat er dan controleer modem en internet. Zoals gezegd, we kunnen desondanks wel internetten en netflix e.d. kijken op tv. Ik kan me wel herinneren dat we voorheen, enkele maanden terug, ook de ssid 5ghz netwerk konden zien als verbindingsmogelijkheid. Dat zien we dus nergens meer staan op onze telefoon en ipads. Heb je iets aan deze info?
Ik heb hetzelfde probleem ook al maanden, zelfs na het toezenden van een nieuwe connectbox blijft het wifi logo op rood staan met de vermelding "fout" terwijl hier ook alle draadloze apparaten gewoon draadloos zijn verbonden en werken. Ik kreeg het nieuwe modem opgestuurd omdat 5g in het oude niet goed meer werkte en dat probleem is opgelost met de komst van de nieuwe connect box terwijl het wifi logo wel rood blijft.
Ik denk dat als de moderator verbaast is dat het niet volloopt met meldingen hij zich moet realiseren dat veel mensen niet "in" hun modem gaan kijken als alles werkt!
Ik heb het ook telefonisch aangekaart en daar werd geadviseerd het in de gaten te houden maar als alles gewoon werkt het waarschijnlijk een bug in de software van het modem is.
Voor de goede orde: Het probleem was niet aanwezig toen ik mijn eerste nieuwe connect box ontving, dus mijn conclusie is dat de hardware geen probleem oplevert maar de software na een update de foutmelding genereert zonder dat de werking van het modem daadwerkelijk wordt verstoord.
Ik heb hetzelfde probleem ook al maanden, zelfs na het toezenden van een nieuwe connectbox blijft het wifi logo op rood staan met de vermelding "fout" terwijl hier ook alle draadloze apparaten gewoon draadloos zijn verbonden en werken. Ik kreeg het nieuwe modem opgestuurd omdat 5g in het oude niet goed meer werkte en dat probleem is opgelost met de komst van de nieuwe connect box terwijl het wifi logo wel rood blijft.
Ik denk dat als de moderator verbaast is dat het niet volloopt met meldingen hij zich moet realiseren dat veel mensen niet "in" hun modem gaan kijken als alles werkt!
Ik heb het ook telefonisch aangekaart en daar werd geadviseerd het in de gaten te houden maar als alles gewoon werkt het waarschijnlijk een bug in de software van het modem is.
Voor de goede orde: Het probleem was niet aanwezig toen ik mijn eerste nieuwe connect box ontving, dus mijn conclusie is dat de hardware geen probleem oplevert maar de software na een update de foutmelding genereert zonder dat de werking van het modem daadwerkelijk wordt verstoord.

Hi Leo1953,

Je hebt helemaal gelijk. Ik heb het probleem eigenlijk niet gemerkt tot aan gisteren. Heb dus ook nog niet eerder dit probleem kunnen melden. We willen een apparaat op 5ghz zetten en kwamen er toen achter dat die verbinding “verdwenen” was. Ook het groene lampje van wifi op de buitenkant van de box brand niet. Was ons ook nog niet opgevallen. Nu is het wel fijn om op de ipadjes en iphones te internetten, maar we willen toch graag gebruik maken van 5 ghz. Nu we dat niet vanuit de connect box kunnen regelen, want de link naar die instellingen staat er niet, is er m.i. wel degelijk iets meer aan de hand als een bugje, zoals de klantenservice ons wil doen laten geloven. Ik heb ook de afgelopen 24 uur een speedtest gedaan en die was schrikbarend laag vergeleken met eerst. Al met al enorm vervelend. Temeer ook omdat we deze connectbox nu toch al ongeveer 2 jaar hebben zonder ooit eerder problemen te hebben gehad. Ook altijd een hele hoge down- en upload.

Ik heb hetzelfde probleem ook al maanden, zelfs na het toezenden van een nieuwe connectbox blijft het wifi logo op rood staan met de vermelding "fout" terwijl hier ook alle draadloze apparaten gewoon draadloos zijn verbonden en werken. Ik kreeg het nieuwe modem opgestuurd omdat 5g in het oude niet goed meer werkte en dat probleem is opgelost met de komst van de nieuwe connect box terwijl het wifi logo wel rood blijft.
Ik denk dat als de moderator verbaast is dat het niet volloopt met meldingen hij zich moet realiseren dat veel mensen niet "in" hun modem gaan kijken als alles werkt!
Ik heb het ook telefonisch aangekaart en daar werd geadviseerd het in de gaten te houden maar als alles gewoon werkt het waarschijnlijk een bug in de software van het modem is.
Voor de goede orde: Het probleem was niet aanwezig toen ik mijn eerste nieuwe connect box ontving, dus mijn conclusie is dat de hardware geen probleem oplevert maar de software na een update de foutmelding genereert zonder dat de werking van het modem daadwerkelijk wordt verstoord.
Hi Leo1953,

Je hebt helemaal gelijk. Ik heb het probleem eigenlijk niet gemerkt tot aan gisteren. Heb dus ook nog niet eerder dit probleem kunnen melden. We willen een apparaat op 5ghz zetten en kwamen er toen achter dat die verbinding “verdwenen” was. Ook het groene lampje van wifi op de buitenkant van de box brand niet. Was ons ook nog niet opgevallen. Nu is het wel fijn om op de ipadjes en iphones te internetten, maar we willen toch graag gebruik maken van 5 ghz. Nu we dat niet vanuit de connect box kunnen regelen, want de link naar die instellingen staat er niet, is er m.i. wel degelijk iets meer aan de hand als een bugje, zoals de klantenservice ons wil doen laten geloven. Ik heb ook de afgelopen 24 uur een speedtest gedaan en die was schrikbarend laag vergeleken met eerst. Al met al enorm vervelend. Temeer ook omdat we deze connectbox nu toch al ongeveer 2 jaar hebben zonder ooit eerder problemen te hebben gehad. Ook altijd een hele hoge down- en upload.
Hierbij wil ik wat informatie vanuit een ander perspectief toevoegen.
Over de zinnigheid valt nog niet veel te zeggen, maar dit is het verhaal.

Onze directe (niet in de materie geïnteresseerde) buren hebben na het overlijden van de daar aanwezige EVW321B sinds een aantal maanden een connectbox. Zeer waarschijnlijk met standaard settings behalve de wachtwoorden.
Dat ding zou net als zijn voorganger, zo goed als altijd zichtbaar moeten zijn in een log van de omgevingsscan van de bij ons in gebruik zijnde accespoints. Dat is niet zo.
Op het moment dat ik dit tik zien de AP's wel de normale signalen van andere Ziggo en KPN WiFi zenders en 3 dagen geleden (30 april) voor het laatst die van onze directe buren. Op dat moment was de signaalkwaliteit 89% en de signaalsterkte -54dBm op de 2.4 Mhz.

Onze buren gebruiken alleen draadloze apparatuur en claimen geen problemen te hebben met de verbinding, ze komen nooit aan de instellingen van hun apparaten als het eenmaal werkt.
Ik heb de zelfde problemen met een net geinsttaleerde connectbox
heb ziggo spots uitgeschakeld
en moet maar even afwachten of het correct blijft.
2 mei 2019
Werkt nu zonder probleem na ziggo uit te schakelen.
het wordt dus tijd dat ziggo er iets aan doet . (software)
Reputatie 1
hierbij laat ik iedereen even weten en bedankt voor de hulp maar ik heb een internet snelheidsverhoging gedaan en ben toen ook maar even in router/modem gaan kijken en nu staat alles bij mij weer ineens zoals het hoort alles staat groen dus het probleem heeft zichzelf mischien toch opgelost bedankt voor de hulp en ondersteuning
Reputatie 7
Bedankt voor je update @schelie-nelie!

Reageer