Beantwoord

Connectbox heeft na installatie een wifi / netwerk fout



Toon eerste bericht

39 Reacties

Hallo Anne dat dacht ik eigenlijk ook maar denk dat het misschien een bug is ofzo als het cache is hoort het naar mijn weten niet terug te komen na een reboot , en zeker niet na een hard reset

maar ach zoiets had ik ook het werkt wel (ook al is het raar) en vandaar dat ik het allemaal deelde op dit topic ook al heb ik het voor mijn gevoel gehijacked (maar dat was zeker niet de bedoeling)

Ik dacht van hey zelfde probleem en laat ik het hier ook maar delen eventueel voor meer mensen die hetzelfde probleem hebben. want ik neem aan dat dat de functie van dit forum ook is .

Ziggo klantenservice kon mij op afstand niet verder helpen en eventueel zou ik een andere box kunnen aanvragen maar ik gun het wat tijd en over een tijdje misschien een andere pc en dan ga ik meteen het hele netwerk ook opnieuw doen misschien gaat het dan wel weg .

dus als de tijd daar is en het is verdwenen zal ik hier ook meteen melding van maken op het forum . toch wil ik bij deze iedereen bedanken voor het meedenken .
Reputatie 7
Badge +25
@Anne H Ziggo Ik heb dit nog nooit gezien bij mij...
@schelie-nelie Ik was behoorlijk druk de afgelopen dagen, gelukkig kwam Anne erbij 🙂
Een nieuw modem kan altijd nog inderdaad, ik ben benieuwd hoe het ter zijner tijd afloopt.
Succes alvast met alle veranderingen! 💪🏼

Ps, je hebt het topic zeker niet gekaapt, anders had Anne wel je berichten verplaatst 😉 juist top dat je het deelt! 👍🏼
same sh*t here

nieuwe connectbox gekregen en geinstalleerd, ... zelfde verhaal
alle overige randappartuur (mediabox, wifibooster) uit het netwerk gehaald, enige verschil is dat nu de verbinding nu langer blijft staan
Reputatie 7
Hallo eruseler, welkom op onze Community.

Heb jij exact hetzelfde? Dus dat je in de modem je wifi verbinding in het rood ziet staan, maar alles werkt verder wel goed? Andere netwerk apparatuur uit je netwerk halen heeft geen invloed begrijp ik, dank voor die test!
Als dit om een bug in de modem gaat zou ik verwachten dat het hier vol stroomt met reacties.. met die reacties onder de arm ga ik dan onze developers hier naar laten kijken. Tot die tijd hoop ik dat we hier met zijn allen meer over de oorzaak kunnen ontdekken.
Inderdaad de status op rood maar ook verder in het menu als “uitgeschakeld”

Daarnaast lijkt het op het moment dat wel netwerkapparatuur aangesloten is (oa WiFi booster utp met zelfde ssid) er geen verbinding wordt gemaakt met de connect box (Speedtest ernstig traag)



Opgelost!

Het probleem onstaat doordat de WiFi hotspot functie aan staat. Deze uitschakelen in “mijn Ziggo” modem opnieuw opstarten en het probleem is weg
Anne H Ziggo schreef:

Is

Is bovenstaande m.b.t. de WIFI hotspot nu de oplossing? Ik heb exact het zelfde probleem vanaf het begin, zo'n twee jaar geleden en 5 modems verder....
@JWS27 Werkt die oplossing voor jou dan niet?
@hanh Ik heb gisteren WIFI hotspot uitgezet. Ik in de afgelopen maanden/jaren de modem ontelbare keren herstart waarbij steeds wisselend het probleem na een uur maar ook soms na 2 dagen weer terug kwam. Alles is uitgeprobeerd. Herstarts met alle aangesloten apparaten een keer losgekoppeld. Ik heb 5 monteurs over de vloer gehad die geen oplossing hadden hiervoor. Een daarvan wist zelfs te vertellen dat het aan mijn zonnepanelen ligt die ik op het dak heb of aan de TOON-thermostaat. Ik heb een logfile met ontelbare T4 meldingen. Als dit de oplossing is dan zou dat super zijn! Het is handig dan dat ze dit in het handboek soldaat zetten zodat er bij de medewerkers gelijk een belletje gaat rinkelen!
Reputatie 7
Voor mij is dit verband ook helemaal nieuw! Achteraf wel een logische; de Wifispots settings in Mijn Ziggo hebben direct invloed op de interne settings van de modem. Dat is een onderdeel die altijd invloed kan hebben op willekeurige wifi issues. Slim! @eruseler hoe ben je hier achter gekomen? En belangrijker heeft dit ook invloed op de speedtest via het extra wifi punt (als het goed is niet)?

@JWS27 @schelie-nelie @schre792 kunnen jullie onderstaande bevestigen:
  • Na het uitzetten van Wifispots in Mijn Ziggo is het wifi icoon weer groen?
  • Klopt het dat wifi prestaties (goed of slecht) niet veranderd zijn met het groene icoon?
@Anne H Ziggo Vanaf gisteravond, na herstart en het uitzetten van de Wifi hotspot blijven alle instellingen tot nu toe goed! Voor de herstart nog twee T4 meldingen ontvangen. Ik ben benieuwd of dit nu ook achterwege blijft.
Reputatie 7
JWS27 schreef:

@Anne H Ziggo Vanaf gisteravond, na herstart en het uitzetten van de Wifi hotspot blijven alle instellingen tot nu toe goed! Voor de herstart nog twee T4 meldingen ontvangen. Ik ben benieuwd of dit nu ook achterwege blijft.

Dankjewel! Ik verwacht niet dat die melding achterwege blijft. T3 en T4 meldingen gaan over de datalaag tussen de modem en wijkcentrale. Dit staat los van wifi en moet je meer in signaalkwaliteit - en dus coaxaansluiting - zoeken. Als je weer last krijgt dan lezen we graag een melding in een nieuw topic.
ik dacht dat ik wifi hot spots uit had staan maar ga het binnenkort ook proberen

Reageer