HBer

Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Connectbox Giga DNS

Hoi, 
Ik heb sinds kort de Connectbox Giga.
Alles werkt (hoewel ik niet boven de 650Mpbs kom wat beetje teleurstellend is maar voor nu laat ik het daar even bij) maar wel een vraag:
In de Windows 10 netwerk properties  overzicht (bedraad via meegeleverde UTP,  1000/1000 netwerkkaart) staan sinds dit modem de waarden 'dns domain name' en 'dns conection suffix' op arnhem.chello.nl
Dit verbaast me want ik heb niets met chello te maken en met het nu vervangen Ziggo modem waren beide settings leeg. 

Ik kan echter in geen enkele instelling zelf iets dat hierop lijkt terugvinden, niet in de netwerkadapter settings zelf (daar is DNS leeg) en ook niet in de settings van de connectbox.
a) Waar komt deze arnhem.chello.nl DNS vandaan? Het Gigabit netwerk zelf? 
b) Kan het kwaad?

Alvast bedankt voor het meedenken! 🙂 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het AOP is antiek en zal ook moeten worden vervangen door een nieuwe, geschikt voor het hogere frequentiebereik.

Bekijk in context

21 Reacties 21
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dat is niks bijzonders. Het is de naam van de dns server, Komt nog uit de upc / chello tijd.

HBer
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Steefb wrote:

Dat is niks bijzonders. Het is de naam van de dns server, Komt nog uit de upc / chello tijd.



Ah dus geen reden voor bezorgdheid! Dankje, Steefb

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @HBer en welkom op de Community,

Goed dat je bij twijfel aanklopt op dit forum. Zo te zien heeft onze expert @Steefb je al van het juiste antwoord voorzien. Er is inderdaad geen reden tot bezorgdheid. 
Het is de naam van de DNS Server uit het UPC en Chello Tijdperk. 

Laat het maar weten als je nog vragen hebt. We helpen je graag. 
Alvast een fijn weekend!

Groeten,

Paul 

mike cornelisse

Level 1
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Die 650 is dus niet goed en moet hoger zijn, beetje jammer dat daar niet op wordt ingegaan. Het kan overigens door meerdere dingen komen zoals connectoren/signaalversterkers en zelfs het  muurcontact die niet geschikt is voor deze waardes. De monteur heeft dit Bij mij  allemaal vervangen helaas heb ik nog geen internet door problemen bij Ziggo dus kan niet zeggen of het helpt. 
 

is wel iets waar ze bij Ziggo geen rekening mee houden blijkbaar gaan ze er van uit dat alles is zoals het hoort voor hun systeem of je huis nou 2 of 20 jaar oud is. Ik ben dan ook een voorstander om altijd een monteur de installatie te laten doen en de snelheden te checken. Mocht het niet goed zijn tijdens na de installatie (je snelheden zijn te langzaam) moeten ze dat zelf oplossen. 
 

gr Mike

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@mike cornelissen Scherp dat je dit nog even benoemd! Hier ging ik tot mijn spijt inderdaad aan voorbij. 

@HBer De snelheid dien je bekabeld inderdaad wel volledig te kunnen behalen. Kun je eens rechtstreeks bekabeld op het modem testen en eventuele randapparatuur (routers, switches, hubs en Wifiboosters) buiten beschouwing laten?
Gebruik de stappen op deze pagina om mogelijk factoren voor een verminderde snelheid op te sporen. 

HBer
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Paul Ziggo wrote:

@mike cornelissen Scherp dat je dit nog even benoemd! Hier ging ik tot mijn spijt inderdaad aan voorbij. 

@HBer De snelheid dien je bekabeld inderdaad wel volledig te kunnen behalen. Kun je eens rechtstreeks bekabeld op het modem testen en eventuele randapparatuur (routers, switches, hubs en Wifiboosters) buiten beschouwing laten?
Gebruik de stappen op deze pagina om mogelijk factoren voor een verminderde snelheid op te sporen. 

 

Hoi, sorry duurde even. 

Met alle randapparatuur uit, op de Connectbox Giga en Mediabox Next na, via cat 5e (bij modem geleverde) kabel op laptop met Intel I219-LM 1Gbps netwerkkaart zit ik op gemiddeld 480-510Mbps, met een sporadische uitschieter naar ca 620Mbps. Upload is constant op 51.

Wandaansluiting was al eerder (vorig ziggo modem) getest en goed bevonden maar wel lichtelijk anders dan in stappenplan specifiek voor gigamodem (afb daar heeft slechts één aansluitpunt).... 

Eigenlijk wel wat weinig voordeel tav vorige 500mb Abo (die zat structureel strak op 500/40)

 

mike cornelisse

Level 1
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Het is dan dus gewoon niet goed en je moet dan gewoon een monteur krijgen die alles voor je na gaat lopen en het probleem eventueel met de interne medewerkers. tot dat het wel de snelheid haalt horen ze met een vergoeding/compensatie te komen (niet belangrijk voor mij maar ze moeten gewoon voelen dat het geld kost als ze niet leveren wat ze beloven vind ik).

Ziggo is bij veel mensen in gebreken en daar moeten ze maar eens op afgerekend worden het kan niet zo zijn dat ze maar doen wat ze willen.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hey @HBer

Thanks voor de foto! Dit ziet er verder goed uit, je kunt nog checken hoe het gaat als je het kapje van de splitter haalt. Ik heb hoe dan ook een monteur voor je ingepland die op locatie alles goed kan doormeten. Omdat je het pakket pas net hebt, is er installatiegarantie van toepassing. We horen dan ook heel graag van jou hoe het gaat als de monteur langs is geweest. 

De afspraak staat nu op maandag 30 november tussen 08.00 en 13.00 uur. Komt dit niet uit? Dan kun je de afspraak wijzigen via je Mijn Ziggo account onder het kopje Gegevens → Mijn Monteursafspraken. Je krijgt binnen nu en een uur een bevestiging van de afspraak. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het AOP is antiek en zal ook moeten worden vervangen door een nieuwe, geschikt voor het hogere frequentiebereik.

HBer
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Mariska Ziggo wrote:

Hey @HBer

Thanks voor de foto! Dit ziet er verder goed uit, je kunt nog checken hoe het gaat als je het kapje van de splitter haalt. Ik heb hoe dan ook een monteur voor je ingepland die op locatie alles goed kan doormeten. Omdat je het pakket pas net hebt, is er installatiegarantie van toepassing. We horen dan ook heel graag van jou hoe het gaat als de monteur langs is geweest. 

De afspraak staat nu op maandag 30 november tussen 08.00 en 13.00 uur. Komt dit niet uit? Dan kun je de afspraak wijzigen via je Mijn Ziggo account onder het kopje Gegevens → Mijn Monteursafspraken. Je krijgt binnen nu en een uur een bevestiging van de afspraak. 

Hoi Mariska,

bedankt voor je reactie en actie!

Zonder kapje maakt geen verschil helaas. Ook met andere laptop blijft snelheid hangen tussen 480/620. Lijkt haast of er naast nieuwe box geen verandering is doorgevoerd.

Zal een update plaatsen na bezoek monteur!

HBer
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Mariska Ziggo wrote:

Hey @HBer

Thanks voor de foto! Dit ziet er verder goed uit, je kunt nog checken hoe het gaat als je het kapje van de splitter haalt. Ik heb hoe dan ook een monteur voor je ingepland die op locatie alles goed kan doormeten. Omdat je het pakket pas net hebt, is er installatiegarantie van toepassing. We horen dan ook heel graag van jou hoe het gaat als de monteur langs is geweest. 

De afspraak staat nu op maandag 30 november tussen 08.00 en 13.00 uur. Komt dit niet uit? Dan kun je de afspraak wijzigen via je Mijn Ziggo account onder het kopje Gegevens → Mijn Monteursafspraken. Je krijgt binnen nu en een uur een bevestiging van de afspraak. 

Er gaat iets mis met de afspraak 😞

Geplande tijdstip heb ik gewijzigd naar dezelfde dag 30 nog maar in de middag 12:00-18:00 maar nu staat de afspraak als zijnde afgezegd. Kan jij daarnaar kijken?

*Correctie* afspraak staat blijkbaar op  donderdag 3 dec, niet op maandag 30 nov 

*correctie 2* Ik krijg nu twee bevestigingen: 30 nov 12:00-18:00 en 3 dec 12:00-18:00

Welke is het nu?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Oei, dat is wel een beetje teveel van het goede! Wat wil je het liefst? Wel op 30 november maar dan in de middag? Dan check ik het voor je. 

HBer
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Mariska Ziggo wrote:

Oei, dat is wel een beetje teveel van het goede! Wat wil je het liefst? Wel op 30 november maar dan in de middag? Dan check ik het voor je. 

30 nov middag zou perfect zijn!?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Bij deze gelukt! Beide afspraken stonden in het systeem, die van 3 december heb ik voor je geannuleerd. De monteur komt dus maandag in de middag  Fijn weekend!

HBer
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Mariska Ziggo wrote:

Bij deze gelukt! Beide afspraken stonden in het systeem, die van 3 december heb ik voor je geannuleerd. De monteur komt dus maandag in de middag  Fijn weekend!

Mooi werk!  Dankje voor de moeite en ook fijn weekend ?

HBer
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Mariska Ziggo wrote:

Bij deze gelukt! Beide afspraken stonden in het systeem, die van 3 december heb ik voor je geannuleerd. De monteur komt dus maandag in de middag  Fijn weekend!

Hoi, ik krijg nu (19:30) toch weer mail (zie hieronder) en zie ook niets meer onder 'geplande afspraken' op MijnZiggo. Kan er toch nog een keer gecontroleerd worden dat die afspraak wél doorgaat?

"We hebben uw afspraak met de monteur afgezegd. De afspraak stond op:

Datum: 3 december 2020
Tijd: Tussen 12:00 en 18:00 uur
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Ah, gelukkig zie ik je bericht nog op tijd! De afspraak voor komende maandag tussen 12.00 en 18.00 uur staat nog steeds juist. Check over ± 24 uur nog eens via Mijn Ziggo, ik verwacht dat de wijziging nog niet juist is verwerkt in Mijn Ziggo. 

HBer
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Mariska Ziggo wrote:

Ah, gelukkig zie ik je bericht nog op tijd! De afspraak voor komende maandag tussen 12.00 en 18.00 uur staat nog steeds juist. Check over ± 24 uur nog eens via Mijn Ziggo, ik verwacht dat de wijziging nog niet juist is verwerkt in Mijn Ziggo. 

En alweer bedankt!?

HBer
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Monteur geweest; nieuw aansluitpunt geplaatst en hop: 980-1000Mbps op beide laptops ??

Uitgelicht topic