darker193

Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Connectbox geen internet in bridgemode

Beste mensen,

ik heb een nieuwe modem, de connectbox gekregen, heb hem in bridge mode laten zetten omdat ik een eigen router heb, de ASUS AC86U die geen verbinding maakt als ik de connectbox in normale stand laat staan, maar als ik de modem in bridge mode zet dan valt al het internet weg, ik heb ook een wifi booster of versterker van Ziggo zelf, ook niet op de modem als die in bridge mode staat, ik heb verschillende kabels geprobeerd maar niks help, heb de modem nu naar de normale stand laten zetten om zo toch nog internet te hebben maar zou graag m'n router willen gebruiken.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
darker193
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor het mee denken en het helpen, ik heb uiteindelijk m'n router naar fabrieksinstellingen gezet en opnieuw opgestart en dat bleek te helpen.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Heb je het modem al even 15 minuten van de stroom gehad, hierdoor kan alles even tot rust komen en weer online komen.

 

Zonder Bridge kan je evengoed je router gebruiken dan heb je 4 Lan poorten op je Modem waarnaar je een UTP naar je router of switch kan gebruiken.

 

Mocht na een herstart nog niet lukken, geef dan even bericht dan laat ik even een moderator je modem een zetje geven.

 

Zet even in je profiel postcode en huisnummer (niet zichtbaar voor leden, alleen jezelf en moderator)

***Gemeld aan een Moderator***

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen. 

 

Mocht het te lang duren dan kan je altijd nog even Contact met Ziggo opnemen

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
darker193 wrote:

...heb hem in bridge mode laten zetten….

 

Misschien een te simpele ‘oplossing’, maar ik zie het niet in uw logje staan:

In bridge mode is alleen poort 1 van de CB actief. De andere 3 poorten zitten er dan voor de show  op.

darker193
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Pasi wrote:
darker193 wrote:

...heb hem in bridge mode laten zetten….

 

Misschien een te simpele ‘oplossing’, maar ik zie het niet in uw logje staan:

In bridge mode is alleen poort 1 van de CB actief. De andere 3 poorten zitten er dan voor de show  op.

Dat weet ik, had m'n vorige modem ook in bridge staan, tot die sneuvelde

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Heb topic gemeld, denk dat ie even een zetje nodig heeft door een moderator.

 

Word aangewerkt.

darker193
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Dave- wrote:

Heb je het modem al even 15 minuten van de stroom gehad, hierdoor kan alles even tot rust komen en weer online komen.

 

Zonder Bridge kan je evengoed je router gebruiken dan heb je 4 Lan poorten op je Modem waarnaar je een UTP naar je router of switch kan gebruiken.

 

Mocht na een herstart nog niet lukken, geef dan even bericht dan laat ik even een moderator je modem een zetje geven.

 

Zet even in je profiel postcode en huisnummer (niet zichtbaar voor leden, alleen jezelf en moderator)

***Gemeld aan een Moderator***

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen. 

 

Mocht het te lang duren dan kan je altijd nog even Contact met Ziggo opnemen

dat heb ik gedaan gehad, daarna deed die nog niks in bridge mode maar in de normal mode doet de box het gewoon goed maar doet het verder niet met m'n router, ik gebruik een switch nu ook dat die in normal staat, dat werkt gewoon goed, alleen in bridge mode werkt die niet

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Oke modem werkt wel maar de router niet, heb je de router al gereset de pin achter op.

 

Ondersteunt je Router wel Bridge modus met type modem, als vorige modem andere type was.

Welk modem had je en welk modem heb je nu van de Connect Box de Arris TG2492LG of de 

Compal CH7465-LG

darker193
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Dave- wrote:

Oke modem werkt wel maar de router niet, heb je de router al gereset de pin achter op.

 

Ondersteunt je Router wel Bridge modus met type modem, als vorige modem andere type was.

Welk modem had je en welk modem heb je nu van de Connect Box de Arris TG2492LG of de 

Compal CH7465-LG

Ik had de stroom er af gehaald en opnieuw op laten starten.

 

Ik had de TC7210.Z

Ik heb nu de Arris

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo @darker193 welkom op de Community 🙂

Onze modems hebben een ingebouwde router, zie dat als een internet verdeler.

Zet je de modem in bridge, dan zet je het router deel uit en kan internet alleen maar worden doorgegeven aan 1 apparaat tegelijk. Daarom is het wifi signaal ook uitgeschakeld in bridge mode en werkt alleen LAN poort 1. 

Alle bedrade en draadloze apparaten koppel je vervolgens aan je eigen router en niet meer aan de modem. Het lijkt erop dat deze informatie nog niet bekend was bij je 🙂

Staat de modem niet in bridge en sluit je toch een eigen router aan? Dit lijkt in eerste instantie te werken. Eigenlijk heb je dan een router op een router aangesloten en dat kan gekke verbindingsproblemen veroorzaken wanneer je meer met internet doet dan alleen maar websites bezoeken.

darker193
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Anne H Ziggo wrote:

Hallo @darker193 welkom op de Community 🙂

Onze modems hebben een ingebouwde router, zie dat als een internet verdeler.

Zet je de modem in bridge, dan zet je het router deel uit en kan internet alleen maar worden doorgegeven aan 1 apparaat tegelijk. Daarom is het wifi signaal ook uitgeschakeld in bridge mode en werkt alleen LAN poort 1. 

Alle bedrade en draadloze apparaten koppel je vervolgens aan je eigen router en niet meer aan de modem. Het lijkt erop dat deze informatie nog niet bekend was bij je 🙂

Staat de modem niet in bridge en sluit je toch een eigen router aan? Dit lijkt in eerste instantie te werken. Eigenlijk heb je dan een router op een router aangesloten en dat kan gekke verbindingsproblemen veroorzaken wanneer je meer met internet doet dan alleen maar websites bezoeken.

dat was al bekend bij mij, ik had m'n vorige modem ook in bridge staan met een switch er tussen en toen werkte m'n eigen router wel, maar bij deze modem als ik hem in bridge heb dan doet de oorspronkelijke poort LAN 1 het niet, die stuurt dan geen internet door.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@darker193 Even hardop gedacht, mogelijk heb je dit al nagekeken of gedaan.

Staat de WAN kant van de router ingesteld om een WAN IP adres via DHCP te ontvangen?

Heb je eerder bij je eerdere modem handmatige instellingen gemaakt om de verbinding tot stand te brengen?

Soms helpt bij een nieuw modem om de router, zonder UTP aansluiting, aan het modem een volledig reset naar fabrieksinstellingen te geven en daarna weer aan te sluiten.

darker193
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Be rt wrote:

@darker193 Even hardop gedacht, mogelijk heb je dit al nagekeken of gedaan.

Staat de WAN kant van de router ingesteld om een WAN IP adres via DHCP te ontvangen?

Heb je eerder bij je eerdere modem handmatige instellingen gemaakt om de verbinding tot stand te brengen?

Soms helpt bij een nieuw modem om de router, zonder UTP aansluiting, aan het modem een volledig reset naar fabrieksinstellingen te geven en daarna weer aan te sluiten.

Ik heb niet specifiek iets gedaan wat merkwaardig zou moeten zijn, gewoon kabels aangesloten en verder niks, bij de vorige modem heb ik de modem in bridge laten zetten en toen deed die het gewoon, ik heb verder niet echt in de router gekeken, heb niet genoeg verstand daarvan om dingen daarin aan te passen naast het gebruikelijke zoals naam en wachtwoord.

 

Ik heb de modem gisteren nieuw aangesloten, dus een fabrieksreset zou een oplossing kunnen zijn van de modem? Want dat heb ik niet gedaan op het moment.

 

Ik heb even snel in m'n router gekeken, die staat op PPPoE 

darker193
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor het mee denken en het helpen, ik heb uiteindelijk m'n router naar fabrieksinstellingen gezet en opnieuw opgestart en dat bleek te helpen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

“Ik heb even snel in m'n router gekeken, die staat op PPPoE” @darker193 

PPPoE wordt niet door Ziggo gebruikt, dit is aanmelden met een inlognaam en wachtwoord bij een provider zoals KPN, dat gaat bij Ziggo niet werken met een modem in bridge.

In de WAN instellingen van de router moet je meestal iets als “automatische DHCP” kiezen en dan krijgt de router wel een IP adres van Ziggo, als je modem in bridge staat.

Uitgelicht topic