BarendK

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

connectbox geeft geen ipadres aan bekabelde apparaten

Ik heb mijn technicolor moeten omruilen voor een connectbox Compal  sinds deze omwisseling heb ik een slecht werkend netwerk. Deze compal   DHCP uitgifte werkt niet. Hij geeft willekeurig ip adressen uit en apparaten die geen verbinding kunnen maken krijgen een ip adres in de range van 192.168.1.xxx waar je niks mee kan. Ook is dit modem al 2 maal na een hard reset niet meer benaderbaar op ip 192.168.178.1. Dan moet er weer een monteur bij komen die hem op zijn systeem benaderd er restant.

Wat kan ik doen dat mijn dhcp uitgifte gaat werken zoals op mijn technicolor?

 

8 Reacties 8
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@BarendK Heb je misschien ook een mediabox in huis staan en die verbonden met de connectbox?

gr, Henno

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Na de goede vraag van @Henno 

 

Zet even in je profiel je postcode en huisnummer dan komen de moderators dit topic in en kunnen je gegevens erbij pakken en kijken wat er gaande is.

 

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen. 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

krijgen een ip adres in de range van 192.168.1.xxx 

Er is een tweede DHCP Server aktief in je netwerk. Is er ergens een Router in het netwerk, waarvan de DHCP Server aan staat?

De suggestie van Henno gaat over een Mediabox XL die aangesloten is op je Connectbox. Dat moet je niet doen. Zie voor waarschwing + oplossing:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/uit-het-thuisnetwerk-verwijderen#/

Nu lijkt mij dit hier niet het geval. De DHCP Server van de MBXL geeft standaard adressen uit in: 192.168.192.0/24. Zeker niet in 192.168.1.0/24

Als je problemen hebt met inloggen op de Connectbox kun je hem een Factory Reset geven mbv het Reset knopje achterop. Met uitgebogen paperclip of Sateh prikker etc 15 sec ingedrukt houden. Zie ook:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/hoe-zet-ik-mijn-modem-terug-naar-de-fabrieksinstel...

BarendK
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Henno  Ik heb een mediabox in huis deze staat los van de connectbox.

De ziggo monteur die op 29 april is geweest heeft vanaf binnenkomst meterkast groenekabel contact doos enkele aansluiting (was dubbel) splitter erop 1 cabel naar tv versterker van ziggo. 1 cabel naar connectbox gemaakt. ziggo monteur van 8 mei heeft voor de mediabox een wand aansluiting in kamer vervangen naar een ziggo aansluiting van nu en de mediabox vervangen. deze was niet zichtbaar bij ziggo. vanaf binnenkomst splittet helemaal los van de conectbox omgeving.  

@hanh en @Dave-  Ik heb alle apparaten in huis gisteren gecontroleerd en weet alleen niet of een Xbox en een Samsung UE4056240 een dhcp server inzich hebben verder weet ik zeler dat er geen apparaten met dhcp server aanstaan.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

XBOX en TV hebben geen DHCP Server.

Wat gebeurt er als je in een Web Browser 192.168.1.1 intikt?

Gekke vraag: gebruik je Powerline Adaptors?
Ik maakte een keer mee dat die verbindng maakten met idem van de buren. Dan zijn de rapen gaar.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

De Samsung TV heeft alleen wifi en ethernetkaart in het toestel en geen DHCP in de Xbox weet ik het niet.

Daar zal het niet aan liggen, maar @hanh  en @Henno  weten meer op dit vlak. En Han of ik kan altijd nog een moderator inseinen als het niet gaat lukken.

BarendK
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

@hanh  Als ik 192.168.1.1. krijg ik error 404 niet bereikbaar.

Nee geen powerline, ik heb 1 sitecom LN-121 switch en 1 sitecom 450N router als accespoint ingesteld (en DHCP staat uit).

Heb alles uitgezet en losgekoppeld hierna de connectbox op laten komen toen via wifi de instellingen gezet 20 minuten wachten voor dat alles actief was 😞 . toen mijn desktop op poort 1 van de connectbox actief gemaakt. nasbox op poort 2 van de connectbox actief gemaakt. toen de sitecom LN121 op poort 3, waaraan een desktop de tv en de xbox (kamer zoon) actief gemaakt. hierna de sitecom 450N aangezet (op 2 hoog). momenteel werkt het nu al de hele dag. Weet niet waarom het nu werkt. Maar ben voorzichtig blij.

Als jullie een idee hebben hoe dit nu kan na 4 monteurs en 2 connectboxen hou ik mij aanbevolen.

In ieder geval dank voor de snelle reactie's   

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Je volgde de juiste aanpak: netwerk afbreken en weer opbouwen met tussentijdse tests. Leuk is anders.

Het enige wat ik me hierbij kan voorstellen is, dat de DHCP van de Sitecom 450N toch in de lucht is geweest. Staat die inderdaad ingesteld om adressen uit te delen in 192.168.1.0/24? Zo ja, dan is de Sitecom toch wel verdacht.
Verder is het natuurlijk volstrekt duister hoe zoiets zomaar ineens zou kunnen in de volle overtuiging dat die DHCP is uitgezet.

Ik heb er wel enig vertrouwen in dat het nu wel goed blijft lopen. Die Sitecom 450N  nog maar een beetje in de gaten houden of ie geen rare dingen gaat doen.

Succes ermee!.

Uitgelicht topic