S.Kauw

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Connectbox en ASUS RT-AC68U - waarom werkt het niet?

Beste,

Vandaag de connectbox geinstalleerd nadat de Cisco overleden was waarbij de Asus bleef vertellen dat de ISP's DHCP niet correct zou werken.
Inmiddels via de community geleerd dat dit niet aan de router ligt maar juist aan de ziggo modem en/of de verbinding naar buiten toe.

Inmiddels zijn we bijna 3 uur helpdesk verder maar 0 internet. De connectbox staat nu weer op zijn originele modus en de ASUS staat stof te happen.

Gelezen heb ik dat het probleem zich toch op het ziggo netwerk heeft bevonden waardoor de connectbox met enige regelmaat een zogenaamde T3 foutmelding gaf en ook met enige regelmaat opnieuw startte zonder aanleiding.

Hoe kan ik Ziggo nu zover krijgen dat ze verder zoeken dan hun klantenservice lang is? Het probleem wordt inmiddels afgedaan als een defecte router terwijl de router al 2 jaar feilloos werkt.
45 Reacties 45
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi S.Kauw,

Om een begin te maken, wat zijn je upstream en downstream waardes? Waar je die kunt vinden, wordt hier uitgelegd.
Kun je ook een foto plaatsen van je AOP (de plek waar Ziggo je huis binnenkomt) inclusief de aansluiting van en naar het modem toe?

Groet,
Evert
S.Kauw
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi,

Kun je hier iets mee?

Ik heb inmmidels nog iets gevonden. Een aantal gewijzigde standaard instellingen van de router veranderen waarbij diverse mensen, ook internationaal, succes mee bleken te behalen.

Dat de router stuk zou zijn heb ik erg moeite mee om te geloven.


efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Die spin, die heeft het gedaan:grinning:.

Even serieus welke van de afgebeelde kabels gaat naar je modem? Zo te zien zijn de coax-kabels na de splitter niet helemaal lekker aangesloten.

Wat me ook niet duidelijk is, is of je op dit moment nu wel of geen internet hebt, rechtstreeks via het modem (dus zonder de asus). Je zegt dat de connectbox weer in "originele" modus staat. Stond hij eerst in Bridge dan?

Dus, wat is het probleem exact op dit moment?
S.Kauw
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het "opgerolde" kabeltje gaat naar de modem. Die andere twee zijn voor televisie en die werken prima. Overigens... aangesloten door ziggo monteur.

Ik heb internet/wifi via de connectbox maar ik wil mjjn eigen router gebruiken. Nadat de modem het deed de klantenservice verzocht hem in bridge te zetten. Resultaat was dat de Router zegt dat de DHCP van de ISP niet goed functioneerd. Diverse kabels geprobeerd om dat uit te sluiten maar probleem blijft.

Hierna de modem terug in "normale functie" gezet zodat we in ieder geval nog iets hebben.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Hmm, vreemd. Moet gewoon werken. Op welke poort van het modem had je de Asus aangesloten, toen het modem in Bridge stond? Alleen LAN1 doet het dan nog.
S.Kauw
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Klopt en dus ook op poort 1 aangesloten. Modem harde reset gehad, router harde reset gehad.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
S.Kauw

Modem in bridge opnieuw laten zetten < formal ziggo.

Router aansluiten op lan poort 1 , als het mogelijk is hiervoor een nieuwe utp kabel gebruiken.

Router 1e resetten ruim 30 seconden de reset knop ingedrukt houden

Let op je ip adres van de router word dan 192.168.1.1

Ben je wat gevorderd zet dan deze firmware op je router https://asuswrt.lostrealm.ca/

( moet uiteraard niet maar maakt de router nog stabieler als hij al was met een iets uitgebreidere interface )

Bij de wan settings kiezen voor automatisch ip verkrijgen.

Laat ff horen of dit lukt ?
S.Kauw
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Precies deze acties gisteren eindeloos mee bezig geweest zonder resultaat.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
S.Kauw wrote:
Precies deze acties gisteren eindeloos mee bezig geweest zonder resultaat.



Ik zou toch nog proberen die alternatieve firmware er op te zetten daar heb ik persoonlijk zeer goede ervaring mee.

Als het modem zonder router het wel goed doet en de firmware oplossing niet helpt zou je toch aan je router moeten gaan twijfelen , ik heb ook een RT_AC68u die in accespoint modes staat maar het is mijn 2e omdat de 1e het niet meer wilde doen maar gewoon wel in zijn gui omgeving benaderbaar was maar geen internet wilde doorgeven.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Een modem in bridge vind het niet zo leuk als je er wisselend een ander device op aansluit, meestal moet je hem dan even resetten voor het nieuwe device(router) een IP-adres krijgt. Kan ook nog een rol spelen.
S.Kauw
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goeie. Ga ik zo naar kijken!
simonlebon

Level 8
  • 260Posts
  • 4Oplossingen
  • 61Likes
Misschien dat het wat helpt, ik heb ook de Merlin Firmware draaien. Hier wat screenshots.
In het begin had ik wel wat problemen met IPV6 en heb Ziggo toen gevraagd om het modem met IPV4 te laten werken.

simonlebon

Level 8
  • 260Posts
  • 4Oplossingen
  • 61Likes
Ik zou ook de modem aan de muur bevestigen. Mijn router staat in het midden van mijn huis en het modem een stukje verderop.
S.Kauw
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Waarom weet ik niet maar na het installeren van de Merlin software werkt het zelfs zonder de modem in bridge te zetten. Schiet mij maar lek. Ik zie ook geen drastische veranderingen in de instellingen van zowel de router als de modem....

Nogmaals... schiet mij maar lek.
S.Kauw
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ok, nu kun je me begraven na het lek schieten.
Zojuist valt ie weer weg en komt niet meer terug en blijft weer hangen op ISP's DHCP failure. Nu maar WEER in de ellenlange wachtrij van de klantenservice.

Nog eens in Bridge modus zetten....
S.Kauw
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bridge modus ook geen resultaat. Nu met klantenservice afspraak gemaakt voor een monteur. Pas Dinsdag de 25e....! :rolling_eyes:
Er is ook altijd wel wat... Drama spullen.
Sjonnie

Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dezelfde router en ziggo modem in bridge staan
Ten eerste moet je bij wan instellingen "Connect to DNS server automatically op No zetten
Vul bij 1e DNS server1 in 1.1.1.1 en bij de 2e 4.2.2.2

Ook moet je het MAC adres leeg laten (waar MAC clone achter staat)

Na de installatie van de merlin firmware, 384.5 is de laatste versie voor jou router, moet je de router naar fabrieksinstellingen herstellen
Dat hoeft normaal niet behalve als je merlin voor de 1e x erop hebt gezet

Zo zou het wel moeten werken en houd je ziggo modem in bridge modus, dat scheelt weer ingewikkeld op elkaar afstemmerij en misschien wil je ooit vpn erop dan heb je het een stuk makkelijker

Nog een nieuwsgierig vraagje: 55 clients connected (in network map) ?
Zit de hele straat op je wifi ?:grin:
S.Kauw
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maar waarom moet dat zo'n raar gestuntel zijn om het werkend te krijgen? Het heeft een aantal jaar zonder enig probleem gewerkt en plotseling stopt het er allemaal mee. Dan ligt het issue toch bij Ziggo en niet bij mij??
Sjonnie

Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
S.Kauw wrote:
Maar waarom moet dat zo'n raar gestuntel zijn om het werkend te krijgen? Het heeft een aantal jaar zonder enig probleem gewerkt en plotseling stopt het er allemaal mee. Dan ligt het issue toch bij Ziggo en niet bij mij??


Dat wel raar idd en als het altijd gewerkt heeft dan ligt het dus aan de connectbox (vraag anders om een normale modem (geen connectbox geval))
Maar het komt doordat je een nieuwe ziggo modem (een connectbox in jouw geval) hebt gekregen die heel anders is dan je oude cisco modem
Ik heb zelf al heel wat ziggo modems versleten (maar nooit een connectbox gehad) maar meestal was het plug and play en mijn asus router had er ook geen problemen mee

Uitgelicht topic