videolink

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Connectbox doet spontaan resetten en denkt dat ie een UPC box is ?

Zo af en toe gaat mijn witte connectbox spontaan in een reset. Uiteraard heb ik dan even geen internet meer, maar na enkele minuten komt het weer terug. Maar als ik dan naar de box toe ga met de browser zie ik de pagina van een UPC modem (zie foto) , mijn wachtwoord doet het dan ook niet. Internet werkt gewoon, maar ik kom het modem niet in. Dan doe ik maar even de stroomstekker eruit en weer erin, en dan is ie spontaan een Ziggo modem geworden, en kan ik er wel weer in met mijn eigen wachtwoord. (zie foto)
In de history lees ik:

  • RCS Partial Service etc,,,
  • SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync etc..
  • Lost MDD Timeout;CM-MAC=48 etc....
  • Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;
  • TLV-11 - unrecognized
  • No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48: etc....

Wordt het tijd voor een nieuw modem ? Heb ook regelmatig packetloss.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
makkie21

Level 5
  • 100Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes
Anne H Ziggo hanh Pff daar ben ik weer ik heb het gevonden het was een flinke bevalling. Nadat ik mijn vaste PC via een nieuwe cat5e kabel een week had aangesloten bleef internet stabiel. Het moest dus in deze oude kabel ergens zitten. Na het opnieuw monteren van de nieuw geplaatste Wall-outlets in een inbouw doos en door het lenen van een kabel tester bleek alles goed te zitten. Er was nog 1 kabeltje in de meter kast welke van de cat5 jack naar het modem liep ook een cat5e kabel van 0,5 meter. Ik heb dit kabeltje vervangen en uiteindelijk bleek dit dus de boosdoener de kabel tester gaf aan dat deze goed was. Sindsdien heb ik nu ruim 3 weken al geen uitval meer gehad.

Ik wil een ieder bedanken die mij heefgeholpen in het bijzonder Anne H Ziggo en hanh

En alle overige medewerkers van Ziggo die ik heb gesproken.

Bekijk in context

107 Reacties 107
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Nee, het wordt tijd dat de signaalproblemen opgelost gaan worden. Werk voor Ziggo.
videolink
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
mmm... ik ben niet de enige....

https://www.nu.nl/internet/5616074/modems-van-vodafoneziggo-klanten-herstarten-spontaan.html
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
videolink wrote:
mmm... ik ben niet de enige....

https://www.nu.nl/internet/5616074/modems-van-vodafoneziggo-klanten-herstarten-spontaan.html
In die gevallen gaat om het internet wat kortstondig helemaal niet werkt volgens de beschrijving. Jij geeft juist aan dat je wel kan blijven internetten als ik het goed lees.

Wanneer het uitzetten van wifispots in Mijn Ziggo bij jou ook de problemen oplost dan heeft het met dezelfde issue te maken. Kun je voor ons testen of dat verschil maakt?
Boutje

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook al een poos dat de witte connectbox spontaan reset. Soms meerdere malen op een dag, maar er gaan ook dagen voorbij dat het niet gebeurt. Het meest opvallende is wel dat het alleen gebeurt na 4 uur 's middags. Als ik Wifispots uitzet heb ik waarschijnlijk geen internetverbinging meer met mijn tablet dus dat is geen optie voor mij.
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Anne H Ziggo wrote:
In die gevallen gaat om het internet wat kortstondig helemaal niet werkt volgens de beschrijving. Jij geeft juist aan dat je wel kan blijven internetten als ik het goed lees.


Huh: "Zo af en toe gaat mijn witte connectbox spontaan in een reset. Uiteraard heb ik dan even geen internet meer, maar na enkele minuten komt het weer terug."

Wat denk je dat er gebeurt op het moment dat de Connectbox spontaan reset? Lijkt mij dat er dan ook niet geïnternet kan worden. Het modem moet zich immers eerst weer registreren bij de CMTS. Het is geen toverbox.
videolink
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Boutje wrote:
Als ik Wifispots uitzet heb ik waarschijnlijk geen internetverbinging meer met mijn tablet dus dat is geen optie voor mij.


Als het goed is zal het uitzetten van Wifispots geen invloed hebben op je tablet. Het betekent alleen dat andere mensen (ziggo klanten) niet meer zomaar van jouw verbinding gebruik kunnen maken. En jijzelf dan ook niet bij andere ziggo spots.
Maar als je gewoon je eigen WiFi aanzet - met zelfverzonnen password uiteraard - dan heb je gewoon nog verbinding met je tablet.

Als het uitzetten van die Spots helpt, dan laat ik het uit. Doe er toch niets mee.
Maar ik zou het wel netjes vinden van Ziggo als ze die witte modems gaan omwisselen. Niemand wil een onbetrouwbaar modem.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
videolink wrote:

Boutje wrote:
Als ik Wifispots uitzet heb ik waarschijnlijk geen internetverbinging meer met mijn tablet dus dat is geen optie voor mij.
Als het goed is zal het uitzetten van Wifispots geen invloed hebben op je tablet. Het betekent alleen dat andere mensen (ziggo klanten) niet meer zomaar van jouw verbinding gebruik kunnen maken. En jijzelf dan ook niet bij andere ziggo spots.
Maar als je gewoon je eigen WiFi aanzet - met zelfverzonnen password uiteraard - dan heb je gewoon nog verbinding met je tablet.

Als het uitzetten van die Spots helpt, dan laat ik het uit. Doe er toch niets mee.
Maar ik zou het wel netjes vinden van Ziggo als ze die witte modems gaan omwisselen. Niemand wil een onbetrouwbaar modem.


hier zal zeker een "firm 'ware update voor komen , wees gerust 😉
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
WifiSpots uitzetten in Mijn Ziggo heeft geen invloed op je Wifinetwerk thuis, dit blijft hetzelfde, maar kan wel de oplossing zijn voor het wegvallend modem en Wifi probleem.

videolink Waarschijnlijk is een softwarematige oplossing dan wel hardware matige oplossing in de achtergrond sneller, mede ook omdat het regio bepaald lijkt te gebeuren.:relaxed:
Boutje

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik had vrijdag mijn Wifispots uitgezet, ik dacht het gaat goed, maar vanavond toch weer een spontane reset van de connectbox gehad. Klopt wel, want er zijn wel meer periodes geweest dat het resetten een paar dagen niet gebeurde zonder dat de Wifi spots uitstonden. Dus voor mij werkt het uitzetten ervan niet.
RNRS001

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ook ik heb dit probleem inmiddels. Het is er sinds de werkzaamheden hier in Overschie. Mijn schoonvader had ook deze problemen, die woont een wijk verder op Rotterdam. Ook bij hem werkte het modem niet meer na werkzaamheden (wat dat ook mag inhouden). Wat volgde is een spontane reset van het modem en een snelheid die steeds langzamer werd. Inmiddels is er een monteur geweest en deze heeft het modem omgeruild en een software update gedaan. Hierna was het probleem een avond weg en mijn normale snelheid terug.

Een dag later kom ik thuis en zie ik dat het internet er alweer plat heeft gelegen. We zijn nu een paar dagen verder en het vliegt er weer ieder uur een keer uit en ik heb een veel te lage snelheid. Het resetten van het modem duurt soms een dik kwartier en ik kan als ik wel netwerk heb helemaal niet inloggen op het modem. Volgens mij is hier op dit moment helemaal geen oplossing voor.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
RNRS001 Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot of copy/paste en de andere pagina's die daar staan met modemwaarden?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Miriam70

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hier in ridderkerk hetzelfde..nieuwe kabel zei ziggo..helaas joh morgen maar bellen want het ligt echt aan de modem die steeds reset
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Zoals eerder aangegeven: plaats eens schermprints van de status schermen van het modem zodat te achterhalen is of er sprake is van signaalproblemen als gevolg van het onderhoud.
RNRS001

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Be rt wrote:
RNRS001 Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot of copy/paste en de andere pagina's die daar staan met modemwaarden?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?


Ik zou graag de up- en downstreamwaardes plaatsen maar na het vreselijk trage inloggen kom ik vervolgens niet op de pagina die die waardes moet tonen. Het menu blijft laden en er verschijnt niets.

Wat betreft de foto met splitter en versterker; Hiervan weet ik gewoon dat het goed zit. Dit is door een monteur aangesloten en het heeft verder altijd gewerkt op de manier waarop het nu aangesloten zit. Het was letterlijk 2 uur nadat de werkzaamheden waren afgerond dat het internet hier niet meer fatsoenlijk werkte.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
RNRS001 OK, dan kan ik je ook niet verder helpen, we zien wel eens meer vreemde zaken na monteursbezoek, iedereen kan een vergissing of een fout maken.
Veel succes verder.:relaxed:
jankr

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb er ook weer last van sinds gisteren.
2 dagen goed gegaan.
Is al vanaf 26 november.
Weet alleen dat ziggo in de nacht van 25 - 26 november werkzaam heden heeft uit gevoerd in de wijk.
Ok doe met de TCP ip box test mee.
Zal morgen de oude mediabox terug plaatsen, kijken of dat wat uit maakt.
Ik heb de box moeten terugzetten naar fabrieksinstellingen, op verzoek van de helpdesk zei nog dat het om de TCP ip box ging.
Maar later bleek dat hij niet wist waar ik het over had.
lennemen75

Level 2
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Miriam70 wrote:
Hier in ridderkerk hetzelfde..nieuwe kabel zei ziggo..helaas joh morgen maar bellen want het ligt echt aan de modem die steeds reset

Ziggo gaat nieuwe coax kabeltjes en splitters opsturen. Ik ben ook bang dat dat niet gaat helpen.
jankr

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sorry ik bedoel de TCP-ip 6 test.
En ik woon in Zwijndrecht.

Connect Box informatie
De onderstaande informatie geeft de Connect Box status weer.
Conform standaard specificaties:DOCSIS 3.0
Hardware versie:4.01
Software versie:CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4m1-GA-NOSH
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
.... doe met de TCP ip box test mee.

jankr
Die test zegt mij niets. Wat is een TCP ip Box?

Nou zegt dat niet alles.
Tests zijn geheim en er is dan een besloten groep op het Forum waarin je terecht kan.
En er kan een speciale helpdesk voor zijn met een speciaal telefoonnr,
omdat de algemene helpdesk er niks van kan weten.

Lees de info bij de start van de test er op na.

Gr Han

Uitgelicht topic