Vraag

ConnectBox | Compal CH7465LG problemen

  • 6 oktober 2020
  • 39 reacties
  • 760 keer bekeken

Goedemorgen,

 

Zelf ervaar ik nog steeds problemen met de Connectbox in combinatie met de puma 6 chips. Ik heb gelezen dat het verscheidenen gelukt is om de connectbox om te ruilen voor een zakelijk modem als particulier die blijkbaar wel goed werkt al heb ik dan wel één met WiFi nodig. Indien niet mogelijk dan schaf ik naast de Ubee wel een router aan.

 

Ik ervaar:

  • packet loss
  • Jitter
  • Wegvallende voicechat tijdens gamen
  • lag
  • hoge latency

Zelf heb ik de de aanbevolen instelling al aangepast die worden gegeven in verscheidene andere topics. De internetkabel heb ik ook al vervangen. Met of zonder splitter zorgt ook niet voor een verschil in resultaat.

 

http://www.dslreports.com/tools/puma6

60ms : x
62ms : x
64ms : x
65ms : xxx
66ms : x
68ms : x
70ms : xx
71ms : x
73ms : xx
74ms : xx
75ms : xx
76ms : xx
77ms : xx
78ms : xxx
80ms : xxxx
81ms : xxx
83ms : x
85ms : xx
86ms : x
88ms : x
94ms : x
95ms : xx
99ms : x
100 - 149ms :xxxxxxxxxxxxx
150 - 199ms :xx
250 - 299ms :x

27ms : x
28ms : xxxx
29ms : xx
30ms : xxx
31ms : xxx
32ms : xxxxxx
33ms : xxxxxxxx
34ms : xxxxxx
35ms : xxx
36ms : xxxxx
37ms : xxxxx
38ms : xx
39ms : xx
40ms : xx
41ms : xxxx
42ms : xx
43ms : xxx
44ms : xx
45ms : xx
46ms : xxxx
47ms : xxxxxxx
49ms : xx
50ms : xxx
51ms : xx
52ms : xx
53ms : x
54ms : xx
55ms : x
56ms : xx
57ms : xxx
58ms : xx
59ms : xxxx
60ms : xx
61ms : x
64ms : x
65ms : x
67ms : xxx
68ms : xx
69ms : x
70ms : x
71ms : xx
72ms : x
73ms : x
75ms : x
77ms : x
78ms : xx
79ms : x
80ms : x
82ms : x
86ms : xx
87ms : xx
89ms : x
92ms : x
93ms : x
95ms : xx
97ms : xx
99ms : x
100 - 149ms :xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
150 - 199ms :xxxxxxxxxxx
200 - 249ms :xxxxxx
300 - 349ms :x

 

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
06-10-2020 09:55:05 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.95];CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-10-2020 09:54:56 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=109.201.19.189 MAC=28:52:61:FB:84:19;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-10-2020 09:42:21 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.95];CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-10-2020 09:41:14 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=148.251.195.140 MAC=28:52:61:FB:84:19;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 15:30:25 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.95];CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 15:27:40 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=40.91.72.120 MAC=28:52:61:FB:84:19;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 12:47:06 notice DHCP Renew - lease parameters time server-212.54.52.105 modified;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 12:47:06 error DHCP REBIND WARNING - Field invalid in response;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 12:46:07 error DHCP RENEW sent - No response for IPv4;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 12:45:25 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=52.113.194.132 MAC=28:52:61:FB:84:19;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 12:45:12 error DHCP RENEW sent - No response for IPv4;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 11:53:36 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=203.69.66.241 MAC=28:52:61:FB:84:19;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 11:47:58 error DHCP RENEW sent - No response for IPv4;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 10:38:33 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=220.122.187.12 MAC=28:52:61:FB:84:19;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 08:50:46 error DHCP RENEW sent - No response for IPv4;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 08:46:35 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=167.142.123.129 MAC=28:52:61:FB:84:19;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 04:54:31 error DHCP RENEW sent - No response for IPv4;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 04:51:00 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=198.251.83.125 MAC=28:52:61:FB:84:19;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 02:35:14 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 02:33:11 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=35.177.95.208 MAC=28:52:61:FB:84:19;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 52000000 43 5.120 64qam 2
2 36000000 43 5.120 64qam 4
3 44500000 43 5.120 64qam 3
4 58800000 44 5.120 64qam 1

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 9 0
2 2.0 0 0 27 0
3 2.0 0 0 11 0
4 2.0 0 0 5 0

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 618000000 9 38 256qam 3
2 602000000 9 37 256qam 1
3 610000000 10 37 256qam 2
4 626000000 9 37 256qam 4
5 634000000 9 37 256qam 5
6 642000000 10 37 256qam 6
7 650000000 10 37 256qam 7
8 658000000 10 37 256qam 8
9 666000000 10 37 256qam 9
10 674000000 10 37 256qam 10
11 682000000 11 37 256qam 11
12 690000000 11 37 256qam 12
13 698000000 10 37 256qam 13
14 706000000 11 37 256qam 14
15 714000000 10 37 256qam 15
16 722000000 11 37 256qam 16
17 730000000 10 37 256qam 17
18 738000000 10 37 256qam 18
19 746000000 10 37 256qam 19
20 754000000 10 37 256qam 20
21 762000000 9 37 256qam 21
22 770000000 9 36 256qam 22
23 778000000 8 36 256qam 23
24 786000000 8 36 256qam 24

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 38.605 153290217856 846
2 Goed (Locked) 37.636 153287585892 842
3 Goed (Locked) 37.636 153287588243 967
4 Goed (Locked) 37.636 153287588563 969
5 Goed (Locked) 37.356 153287589227 1295
6 Goed (Locked) 37.636 153287591256 912
7 Goed (Locked) 37.636 153287585867 942
8 Goed (Locked) 37.636 153287589770 1154
9 Goed (Locked) 37.636 153287591594 967
10 Goed (Locked) 37.636 153287584093 936
11 Goed (Locked) 37.356 153287592319 799
12 Goed (Locked) 37.356 153287586749 699
13 Goed (Locked) 37.636 153287593580 810
14 Goed (Locked) 37.356 153287594087 821
15 Goed (Locked) 37.636 153287585557 806
16 Goed (Locked) 37.356 153287592541 829
17 Goed (Locked) 37.636 153287594270 905
18 Goed (Locked) 37.356 153287594734 960
19 Goed (Locked) 37.356 153287595463 1107
20 Goed (Locked) 37.356 153287595948 1014
21 Goed (Locked) 37.356 153287598402 1160
22 Goed (Locked) 36.610 153287597729 1948
23 Goed (Locked) 36.387 153287598578 1994
24 Goed (Locked) 36.610 153287597138

2115


39 Reacties

@Be rt 

 

Zie dat jij in verscheidene soortgelijke topics reageert.

Wellicht heb jij hier een oplossing voor. 

Hi @Niels266,

Sorry dat het wat langer duurde dit keer. Ik ben de wijk aan deze kant ingedoken en vind het een lastige kwestie: Er lijkt een probleem te zijn met de capaciteit in de wijk. Hiervoor is echter altijd een nauwkeurige meting nodig, die ik dan ook voor de komende 3 dagen heb gestart. Wil je in deze periode bijhouden wanneer je de ‘grootste’ problemen ervaart?

Waarom ik nog twijfel is omdat ik uit je berichten haal dat je onder andere ook problemen ervaart met thuiswerken, wat je overdag doet (?) en er dan geen problemen zijn. Dit lijkt vooral in de avond-/piekuren te gebeuren namelijk. Verder verklaart het ook nog niet helemaal waarom je nog steeds ruis binnenkrijgt. Tot slot kan het soms een vertekend beeld zijn, maar daar is de meting dus voor.

In alle gevallen hoop ik dat de nauwkeurige meting ons meer informatie oplevert. Ik hoop dat het nog uit te zingen is op dit moment. 

De Post RS Errors geven een bak ruis aan die je modem binnenkomt en dat geeft sowieso allerlei problemen met je internetverbinding.

Het hoeft dus niet direct aan het Puma 6 probleem te liggen, er zijn veel gamers die er geen probleem mee hebben, na een software update die een tijd geleden is uitgerold naar alle modems.

Gaat de kabel die uit de wandcontactdoos komt direct je modem in of zit er nog iets tussen?

@Paul Ziggo

 

Monteur heeft in ieder geval nu de hoofdaansluiting vervangen. Verder werd mij verteld dat er nu op afstand weer metingen gedaan zouden worden. Modem is kort weer in de lucht en de errors verschijnen alweer.

13-10-2020 09:49:58 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=66.117.28.86 MAC=28:52:61:FB:84:19;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-10-2020 09:46:52 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.95];CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-10-2020 09:45:39 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=178.162.196.28 MAC=28:52:61:FB:84:19;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-10-2020 09:43:00 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.95];CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-10-2020 09:42:54 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a00:1450:400c:0c07:0000:0000:0000:0080 MAC=52:61:FB:84:19:86;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-10-2020 09:42:23 notice GUI Token verify failed; client ip=[192.168.178.95];CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-10-2020 09:42:11 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=216.58.208.99 MAC=28:52:61:FB:84:19;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-10-2020 09:41:19 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-10-2020 09:41:15 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=192.168.178.95 MAC=00:D8:61:52:71:19;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-10-2020 09:41:07 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-10-2020 09:37:57 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=37.58.56.17 MAC=28:52:61:FB:84:19;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 38.605 19390489 5
2 Goed (Locked) 37.356 16827907 5
3 Goed (Locked) 37.636 16827424 5
4 Goed (Locked) 37.636 16828906 6
5 Goed (Locked) 37.356 16825976 11
6 Goed (Locked) 37.356 16830240 5
7 Goed (Locked) 37.636 16833466 6
8 Goed (Locked) 37.636 16836034 5
9 Goed (Locked) 37.636 16836528 0
10 Goed (Locked) 37.356 16836969 4
11 Goed (Locked) 37.356 16828506 5
12 Goed (Locked) 37.356 16837333 5
13 Goed (Locked) 37.636 16830259 5
14 Goed (Locked) 37.636 16840344 5
15 Goed (Locked) 37.636 16839496 6
16 Goed (Locked) 37.356 16841738 4
17 Goed (Locked) 37.356 16840802 7
18 Goed (Locked) 37.356 16830399 5
19 Goed (Locked) 37.356 16842490 6
20 Goed (Locked) 37.356 16844857 6
21 Goed (Locked) 36.610 16845565 1
22 Goed (Locked) 37.093 16846084 0
23 Goed (Locked) 36.610 16823414 5
24 Goed (Locked) 36.610 16840942 14

@Paul Ziggo 

 

Super, wat ik mij nog wel afvraag is de bevestigingsmail met de kosten uitgelegd. 

 

Ik verwacht ook dat de oorzaak van het probleem in het aansluitpunt zelf of het signaal vanaf de straat zit.

 

Hieruit mag ik opmaken dat er toch geen kosten voor mij aan verbonden zijn?

Hi @Niels266,

Sorry dat het wat langer duurde dit keer. Ik ben de wijk aan deze kant ingedoken en vind het een lastige kwestie: Er lijkt een probleem te zijn met de capaciteit in de wijk. Hiervoor is echter altijd een nauwkeurige meting nodig, die ik dan ook voor de komende 3 dagen heb gestart. Wil je in deze periode bijhouden wanneer je de ‘grootste’ problemen ervaart?

Waarom ik nog twijfel is omdat ik uit je berichten haal dat je onder andere ook problemen ervaart met thuiswerken, wat je overdag doet (?) en er dan geen problemen zijn. Dit lijkt vooral in de avond-/piekuren te gebeuren namelijk. Verder verklaart het ook nog niet helemaal waarom je nog steeds ruis binnenkrijgt. Tot slot kan het soms een vertekend beeld zijn, maar daar is de meting dus voor.

In alle gevallen hoop ik dat de nauwkeurige meting ons meer informatie oplevert. Ik hoop dat het nog uit te zingen is op dit moment. 


Ik zal het bijhouden de komende drie dagen. Ik kan wel zeggen dat het niet alleen de avond betreft maar ook overdag. 

De Post RS Errors geven een bak ruis aan die je modem binnenkomt en dat geeft sowieso allerlei problemen met je internetverbinding.

Het hoeft dus niet direct aan het Puma 6 probleem te liggen, er zijn veel gamers die er geen probleem mee hebben, na een software update die een tijd geleden is uitgerold naar alle modems.

Gaat de kabel die uit de wandcontactdoos komt direct je modem in of zit er nog iets tussen?

Dank voor je vlotte reactie.

de kabel uit de wandcontactdoos is direct aangesloten op het modem.

Reputatie 4
Badge +4

Hi @Niels266! Zuur dat je kort na het bezoek van de monteur direct weer tegen problemen aanliep met de verbinding. Dat is natuurlijk geen goed teken :-(

 

Heeft de monteur enkel en alleen je hoofdaansluiting vervangen? Is er nu ook een splitter aangesloten op de hoofdaansluiting of loopt de kabel nog steeds direct vanaf je AOP naar je modem? Dit omdat het signaal aan de hoge kant binnenkomt op het modem en eigenlijk wat gedempt mag (moet) worden.

Goedemorgen Niels266, jammer dat het vervangen van de hoofdaansluiting niet heeft geholpen. Goed dat je al zoveel gegevens hebt meegestuurd, dat maakt de analyse weer een stuk makkelijker. Morgen is er weer een moderator aanwezig die je hiermee verder kan helpen en wat dieper in de systemen kan. Voor nu een goed weekend!

Goedemorgen Niels266, jammer dat het vervangen van de hoofdaansluiting niet heeft geholpen. Goed dat je al zoveel gegevens hebt meegestuurd, dat maakt de analyse weer een stuk makkelijker. Morgen is er weer een moderator aanwezig die je hiermee verder kan helpen en wat dieper in de systemen kan. Voor nu een goed weekend!

 

Ben benieuwd, voor nu hier alsnog weer de data van dit moment.

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 52000000 47 5.120 64qam 2
2 36000000 46 5.120 64qam 4
3 44500000 46 5.120 64qam 3
4 58800000 47 5.120 64qam 1

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 2 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 3 1
4 2.0 0 0 2 0

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 618000000 7 38 256qam 3
2 602000000 6 37 256qam 1
3 610000000 7 37 256qam 2
4 626000000 7 37 256qam 4
5 634000000 6 37 256qam 5
6 642000000 6 37 256qam 6
7 650000000 6 37 256qam 7
8 658000000 6 37 256qam 8
9 666000000 7 37 256qam 9
10 674000000 8 37 256qam 10
11 682000000 8 37 256qam 11
12 690000000 8 37 256qam 12
13 698000000 8 37 256qam 13
14 706000000 8 37 256qam 14
15 714000000 7 37 256qam 15
16 722000000 7 37 256qam 16
17 730000000 7 37 256qam 17
18 738000000 7 37 256qam 18
19 746000000 7 37 256qam 19
20 754000000 7 37 256qam 20
21 762000000 6 37 256qam 21
22 770000000 5 36 256qam 22
23 778000000 5 37 256qam 23
24 786000000 4 37 256qam 24

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 38.605 18267090406 1149
2 Goed (Locked) 37.636 18264521254 1203
3 Goed (Locked) 37.636 18264518007 1229
4 Goed (Locked) 37.636 18264514223 1278
5 Goed (Locked) 37.636 18264507440 1636
6 Goed (Locked) 37.356 18264508030 1722
7 Goed (Locked) 37.356 18264508419 1749
8 Goed (Locked) 37.636 18264507405 1754
9 Goed (Locked) 37.356 18264504073 1601
10 Goed (Locked) 37.356 18264497845 1474
11 Goed (Locked) 37.356 18264488808 2105
12 Goed (Locked) 37.356 18264492513 7824
13 Goed (Locked) 37.636 18264482105 6965
14 Goed (Locked) 37.356 18264491326 2367
15 Goed (Locked) 37.636 18264460919 1695
16 Goed (Locked) 37.356 18264461979 1817
17 Goed (Locked) 37.356 18264457933 2143
18 Goed (Locked) 37.356 18264444199 2261
19 Goed (Locked) 37.356 18268261362 2438
20 Goed (Locked) 37.356 18264531800 2411
21 Goed (Locked) 37.356 18264531595 2571
22 Goed (Locked) 36.610 18264531451 3460
23 Goed (Locked) 37.356 18264491283 2779
24 Goed (Locked) 37.356 18264523686 2845

@Erik S Ziggo 

@Paul Ziggo 

@Marianne Ziggo 

 

Hebben jullie inmiddels al een update? Connectie is afgelopen dagen erg slecht...

Reputatie 7
Badge +17

De reactie van @Paul Ziggo mag je beschouwen als bevestigingsmail.

Alle zaken van buiten tot en met AOP zijn voor rekening Ziggo. Werkzaamheden binnenshuis voor je eigen rekening.

Dag @Erik S Ziggo ,

 

voor het vervangen van de hoofdaansluiting hielp een splitter ertussen niet. Ik ervaarde nog steeds dezelfde problemen. Ze ontstonden namelijk ook terwijl ik altijd een splitter heb gebruikt. Slechts om te testen heb ik die er tussenweg gehad.

@Niels266 Je vraag heb ik op de moderators hun ontbijtbordje gelegd.

Veel mensen met een @mention noemen heeft geen zin, diegene die het topic onder zich heeft zal gaan reageren, de anderen zijn er mogelijk niet of hebben andere werkzaamheden en krijgen nu een mail waar ze niets mee kunnen.

Reputatie 7
Badge +17

Door het ontbreken van de splitter is het vermogen downstream te hoog en daarmee aan zijn maximum. Aangezien het volgens je eigen zeggen niets uitmaakt voor de ondervonden problemen, kun je die dus terug plaatsen.

Het modemlog geeft veel DHCP renew-, gerelateerd aan IPv4-, en dropped packets meldingen, waardoor korte tijd de verbinding wegvalt en dus packketjes verloren gaan, evenals T3 meldingen upstream. Er is dus een verbindingsprobleem met de server.

Welke apparaten heb je nog meer aangesloten op je netwerk?

 

Door het ontbreken van de splitter is het vermogen downstream te hoog en daarmee aan zijn maximum. Aangezien het volgens je eigen zeggen niets uitmaakt voor de ondervonden problemen, kun je die dus terug plaatsen.

Het modemlog geeft veel DHCP renew-, gerelateerd aan IPv4-, en dropped packets meldingen, waardoor korte tijd de verbinding wegvalt en dus packketjes verloren gaan, evenals T3 meldingen upstream. Er is dus een verbindingsprobleem met de server.

Welke apparaten heb je nog meer aangesloten op je netwerk?

 

Op een macbook, iPhone en mijn desktop computer niets.

Hi @Niels266,

Sorry dat het wat langer duurde dit keer. Ik ben de wijk aan deze kant ingedoken en vind het een lastige kwestie: Er lijkt een probleem te zijn met de capaciteit in de wijk. Hiervoor is echter altijd een nauwkeurige meting nodig, die ik dan ook voor de komende 3 dagen heb gestart. Wil je in deze periode bijhouden wanneer je de ‘grootste’ problemen ervaart?

Waarom ik nog twijfel is omdat ik uit je berichten haal dat je onder andere ook problemen ervaart met thuiswerken, wat je overdag doet (?) en er dan geen problemen zijn. Dit lijkt vooral in de avond-/piekuren te gebeuren namelijk. Verder verklaart het ook nog niet helemaal waarom je nog steeds ruis binnenkrijgt. Tot slot kan het soms een vertekend beeld zijn, maar daar is de meting dus voor.

In alle gevallen hoop ik dat de nauwkeurige meting ons meer informatie oplevert. Ik hoop dat het nog uit te zingen is op dit moment. 

 

Dag @Alex Ziggo 

 

Inmiddels drie dagen verder, wat zijn jullie bevindingen?

Zelf heb ik niet het idee dat het alleen in de avond is. Op dit moment is de data vanuit het modem:

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 52000000 47 5.120 64qam 2
2 36000000 46 5.120 64qam 4
3 44500000 46 5.120 64qam 3
4 58800000 47 5.120 64qam 1

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 3 0
2 2.0 0 0 3 0
3 2.0 0 0 4 1
4 2.0 0 0 2 0

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 618000000 6 38 256qam 3
2 602000000 6 37 256qam 1
3 610000000 7 37 256qam 2
4 626000000 6 37 256qam 4
5 634000000 6 37 256qam 5
6 642000000 6 37 256qam 6
7 650000000 6 37 256qam 7
8 658000000 6 37 256qam 8
9 666000000 7 37 256qam 9
10 674000000 7 37 256qam 10
11 682000000 8 37 256qam 11
12 690000000 8 37 256qam 12
13 698000000 8 37 256qam 13
14 706000000 7 37 256qam 14
15 714000000 7 37 256qam 15
16 722000000 7 37 256qam 16
17 730000000 7 37 256qam 17
18 738000000 7 37 256qam 18
19 746000000 7 37 256qam 19
20 754000000 7 37 256qam 20
21 762000000 6 37 256qam 21
22 770000000 5 37 256qam 22
23 778000000 4 37 256qam 23
24 786000000 4 37 256qam 24

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 38.605 32986059240 1306
2 Goed (Locked) 37.636 32983488491 1359
3 Goed (Locked) 37.636 32983485274 1390
4 Goed (Locked) 37.636 32983481531 1450
5 Goed (Locked) 37.636 32983474709 1885
6 Goed (Locked) 37.636 32983475480 1897
7 Goed (Locked) 37.636 32983475862 1927
8 Goed (Locked) 37.636 32983475289 1934
9 Goed (Locked) 37.356 32983471861 1808
10 Goed (Locked) 37.356 32983468696 1659
11 Goed (Locked) 37.636 32983459646 2242
12 Goed (Locked) 37.636 32983463267 7999
13 Goed (Locked) 37.356 32983451566 7137
14 Goed (Locked) 37.636 32983460726 2578
15 Goed (Locked) 37.356 32983430330 1883
16 Goed (Locked) 37.636 32983431291 2029
17 Goed (Locked) 37.636 32983426616 2378
18 Goed (Locked) 37.636 32983410994 2515
19 Goed (Locked) 37.636 32987228172 2657
20 Goed (Locked) 37.636 32983494919 2653
21 Goed (Locked) 37.356 32983494709 2852
22 Goed (Locked) 37.356 32983494357 3937
23 Goed (Locked) 37.636 32983454189 3292
24 Goed (Locked) 37.356 32983486585 3322

 

Gezien het aantal Post RS Errors kan een Ziggo moderator mogelijk meer zien in de achtergrond en een mogelijke oorzaak vinden.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Ervaar je ook uitval van de internetverbinding?

Reputatie 7
Badge +17

Dat was precies de reactie waarop ik wachtte @Be rt :wink:

Gezien het aantal Post RS Errors kan een Ziggo moderator mogelijk meer zien in de achtergrond en een mogelijke oorzaak vinden.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

heb ik, ben benieuwd.

@Niels266 Ervaar je ook uitval van de internetverbinding?

@Niels266 Ervaar je ook uitval van de internetverbinding?

Nee, daar heb ik dan weer totaal geen last van.

@Niels266 “Verder werd mij verteld dat er nu op afstand weer metingen gedaan zouden worden.”

Dan is het die even afwachten.

Wat zijn nu je downstream dBmV waarden?
Die mis ik nog in je laatste screenshots.

Gelukkig, dan blijft het even wachten op een Ziggo moderator, een Ziggo monteur gaat het dan niet direct worden vanwege de Corona maatregelen:

https://community.ziggo.nl/over-onze-community-210/update-corona-situatie-gepland-onderhoud-monteursbezoek-tijdelijk-extra-veel-op-tv-53841

Helder! Ik vind het een lastige situatie; ik zie een capaciteitsprobleem, maar dat gebeurt alleen op enkele piekmomenten. Ik ga het sowieso doorzetten, maar als jij op bíjna elk moment van de dag problemen ervaart, weet ik niet zeker of dit alleen de oorzaak is van je problemen. Als ik bijvoorbeeld 23 oktober erbij pak, hoor je de hele dag een normale verbinding te hebben gehad. Vanaf ongeveer +-21:00 zie ik pas problemen terug die dag.

Dan de andere momenten; Ik zie verder vrij weinig bijzonderheden op je signaal. Er zijn nog wel twee momenten dat je zelf je volledige internetsnelheid verbruikt. Mogelijk bewust, maar uiteraard heeft het ook op dat moment invloed op de rest van de eventueel verbonden apparaten.

Reageer