Vraag

ConnectBox | Compal CH7465LG problemen

  • 6 oktober 2020
  • 39 reacties
  • 760 keer bekeken

Goedemorgen,

 

Zelf ervaar ik nog steeds problemen met de Connectbox in combinatie met de puma 6 chips. Ik heb gelezen dat het verscheidenen gelukt is om de connectbox om te ruilen voor een zakelijk modem als particulier die blijkbaar wel goed werkt al heb ik dan wel één met WiFi nodig. Indien niet mogelijk dan schaf ik naast de Ubee wel een router aan.

 

Ik ervaar:

  • packet loss
  • Jitter
  • Wegvallende voicechat tijdens gamen
  • lag
  • hoge latency

Zelf heb ik de de aanbevolen instelling al aangepast die worden gegeven in verscheidene andere topics. De internetkabel heb ik ook al vervangen. Met of zonder splitter zorgt ook niet voor een verschil in resultaat.

 

http://www.dslreports.com/tools/puma6

60ms : x
62ms : x
64ms : x
65ms : xxx
66ms : x
68ms : x
70ms : xx
71ms : x
73ms : xx
74ms : xx
75ms : xx
76ms : xx
77ms : xx
78ms : xxx
80ms : xxxx
81ms : xxx
83ms : x
85ms : xx
86ms : x
88ms : x
94ms : x
95ms : xx
99ms : x
100 - 149ms :xxxxxxxxxxxxx
150 - 199ms :xx
250 - 299ms :x

27ms : x
28ms : xxxx
29ms : xx
30ms : xxx
31ms : xxx
32ms : xxxxxx
33ms : xxxxxxxx
34ms : xxxxxx
35ms : xxx
36ms : xxxxx
37ms : xxxxx
38ms : xx
39ms : xx
40ms : xx
41ms : xxxx
42ms : xx
43ms : xxx
44ms : xx
45ms : xx
46ms : xxxx
47ms : xxxxxxx
49ms : xx
50ms : xxx
51ms : xx
52ms : xx
53ms : x
54ms : xx
55ms : x
56ms : xx
57ms : xxx
58ms : xx
59ms : xxxx
60ms : xx
61ms : x
64ms : x
65ms : x
67ms : xxx
68ms : xx
69ms : x
70ms : x
71ms : xx
72ms : x
73ms : x
75ms : x
77ms : x
78ms : xx
79ms : x
80ms : x
82ms : x
86ms : xx
87ms : xx
89ms : x
92ms : x
93ms : x
95ms : xx
97ms : xx
99ms : x
100 - 149ms :xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
150 - 199ms :xxxxxxxxxxx
200 - 249ms :xxxxxx
300 - 349ms :x

 

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
06-10-2020 09:55:05 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.95];CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-10-2020 09:54:56 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=109.201.19.189 MAC=28:52:61:FB:84:19;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-10-2020 09:42:21 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.95];CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
06-10-2020 09:41:14 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=148.251.195.140 MAC=28:52:61:FB:84:19;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 15:30:25 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.95];CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
05-10-2020 15:27:40 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=40.91.72.120 MAC=28:52:61:FB:84:19;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 12:47:06 notice DHCP Renew - lease parameters time server-212.54.52.105 modified;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 12:47:06 error DHCP REBIND WARNING - Field invalid in response;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 12:46:07 error DHCP RENEW sent - No response for IPv4;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 12:45:25 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=52.113.194.132 MAC=28:52:61:FB:84:19;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 12:45:12 error DHCP RENEW sent - No response for IPv4;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 11:53:36 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=203.69.66.241 MAC=28:52:61:FB:84:19;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 11:47:58 error DHCP RENEW sent - No response for IPv4;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 10:38:33 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=220.122.187.12 MAC=28:52:61:FB:84:19;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 08:50:46 error DHCP RENEW sent - No response for IPv4;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 08:46:35 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=167.142.123.129 MAC=28:52:61:FB:84:19;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 04:54:31 error DHCP RENEW sent - No response for IPv4;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 04:51:00 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=198.251.83.125 MAC=28:52:61:FB:84:19;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 02:35:14 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-10-2020 02:33:11 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=35.177.95.208 MAC=28:52:61:FB:84:19;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 52000000 43 5.120 64qam 2
2 36000000 43 5.120 64qam 4
3 44500000 43 5.120 64qam 3
4 58800000 44 5.120 64qam 1

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 9 0
2 2.0 0 0 27 0
3 2.0 0 0 11 0
4 2.0 0 0 5 0

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 618000000 9 38 256qam 3
2 602000000 9 37 256qam 1
3 610000000 10 37 256qam 2
4 626000000 9 37 256qam 4
5 634000000 9 37 256qam 5
6 642000000 10 37 256qam 6
7 650000000 10 37 256qam 7
8 658000000 10 37 256qam 8
9 666000000 10 37 256qam 9
10 674000000 10 37 256qam 10
11 682000000 11 37 256qam 11
12 690000000 11 37 256qam 12
13 698000000 10 37 256qam 13
14 706000000 11 37 256qam 14
15 714000000 10 37 256qam 15
16 722000000 11 37 256qam 16
17 730000000 10 37 256qam 17
18 738000000 10 37 256qam 18
19 746000000 10 37 256qam 19
20 754000000 10 37 256qam 20
21 762000000 9 37 256qam 21
22 770000000 9 36 256qam 22
23 778000000 8 36 256qam 23
24 786000000 8 36 256qam 24

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 38.605 153290217856 846
2 Goed (Locked) 37.636 153287585892 842
3 Goed (Locked) 37.636 153287588243 967
4 Goed (Locked) 37.636 153287588563 969
5 Goed (Locked) 37.356 153287589227 1295
6 Goed (Locked) 37.636 153287591256 912
7 Goed (Locked) 37.636 153287585867 942
8 Goed (Locked) 37.636 153287589770 1154
9 Goed (Locked) 37.636 153287591594 967
10 Goed (Locked) 37.636 153287584093 936
11 Goed (Locked) 37.356 153287592319 799
12 Goed (Locked) 37.356 153287586749 699
13 Goed (Locked) 37.636 153287593580 810
14 Goed (Locked) 37.356 153287594087 821
15 Goed (Locked) 37.636 153287585557 806
16 Goed (Locked) 37.356 153287592541 829
17 Goed (Locked) 37.636 153287594270 905
18 Goed (Locked) 37.356 153287594734 960
19 Goed (Locked) 37.356 153287595463 1107
20 Goed (Locked) 37.356 153287595948 1014
21 Goed (Locked) 37.356 153287598402 1160
22 Goed (Locked) 36.610 153287597729 1948
23 Goed (Locked) 36.387 153287598578 1994
24 Goed (Locked) 36.610 153287597138

2115


39 Reacties

@Be rt 

 

Zie dat jij in verscheidene soortgelijke topics reageert.

Wellicht heb jij hier een oplossing voor. 

De Post RS Errors geven een bak ruis aan die je modem binnenkomt en dat geeft sowieso allerlei problemen met je internetverbinding.

Het hoeft dus niet direct aan het Puma 6 probleem te liggen, er zijn veel gamers die er geen probleem mee hebben, na een software update die een tijd geleden is uitgerold naar alle modems.

Gaat de kabel die uit de wandcontactdoos komt direct je modem in of zit er nog iets tussen?

De Post RS Errors geven een bak ruis aan die je modem binnenkomt en dat geeft sowieso allerlei problemen met je internetverbinding.

Het hoeft dus niet direct aan het Puma 6 probleem te liggen, er zijn veel gamers die er geen probleem mee hebben, na een software update die een tijd geleden is uitgerold naar alle modems.

Gaat de kabel die uit de wandcontactdoos komt direct je modem in of zit er nog iets tussen?

Dank voor je vlotte reactie.

de kabel uit de wandcontactdoos is direct aangesloten op het modem.

Reputatie 7
Badge +17

Door het ontbreken van de splitter is het vermogen downstream te hoog en daarmee aan zijn maximum. Aangezien het volgens je eigen zeggen niets uitmaakt voor de ondervonden problemen, kun je die dus terug plaatsen.

Het modemlog geeft veel DHCP renew-, gerelateerd aan IPv4-, en dropped packets meldingen, waardoor korte tijd de verbinding wegvalt en dus packketjes verloren gaan, evenals T3 meldingen upstream. Er is dus een verbindingsprobleem met de server.

Welke apparaten heb je nog meer aangesloten op je netwerk?

 

Door het ontbreken van de splitter is het vermogen downstream te hoog en daarmee aan zijn maximum. Aangezien het volgens je eigen zeggen niets uitmaakt voor de ondervonden problemen, kun je die dus terug plaatsen.

Het modemlog geeft veel DHCP renew-, gerelateerd aan IPv4-, en dropped packets meldingen, waardoor korte tijd de verbinding wegvalt en dus packketjes verloren gaan, evenals T3 meldingen upstream. Er is dus een verbindingsprobleem met de server.

Welke apparaten heb je nog meer aangesloten op je netwerk?

 

Op een macbook, iPhone en mijn desktop computer niets.

Gezien het aantal Post RS Errors kan een Ziggo moderator mogelijk meer zien in de achtergrond en een mogelijke oorzaak vinden.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Ervaar je ook uitval van de internetverbinding?

Reputatie 7
Badge +17

Dat was precies de reactie waarop ik wachtte @Be rt :wink:

Gezien het aantal Post RS Errors kan een Ziggo moderator mogelijk meer zien in de achtergrond en een mogelijke oorzaak vinden.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

heb ik, ben benieuwd.

@Niels266 Ervaar je ook uitval van de internetverbinding?

@Niels266 Ervaar je ook uitval van de internetverbinding?

Nee, daar heb ik dan weer totaal geen last van.

Gelukkig, dan blijft het even wachten op een Ziggo moderator, een Ziggo monteur gaat het dan niet direct worden vanwege de Corona maatregelen:

https://community.ziggo.nl/over-onze-community-210/update-corona-situatie-gepland-onderhoud-monteursbezoek-tijdelijk-extra-veel-op-tv-53841

Gelukkig, dan blijft het even wachten op een Ziggo moderator, een Ziggo monteur gaat het dan niet direct worden vanwege de Corona maatregelen:

https://community.ziggo.nl/over-onze-community-210/update-corona-situatie-gepland-onderhoud-monteursbezoek-tijdelijk-extra-veel-op-tv-53841

Geen probleem, dank voor de hulp tot dusver. Ik wacht dit topic even af.

Reputatie 7

Goedemorgen @Niels266 en welkom op de Community,

Goed dat je hiermee via dit forum even aan de bel getrokken hebt! Ik heb de verbinding even bekeken en ik aardig wat ruis terug op met name de upstream verbinding.
Qua binnenhuisinstallatie lijkt aan jouw kant prima in orde, op  basis van wat ik terugzie op de foto's die je hier gedeeld hebt. Ik verwacht ook dat de oorzaak van het probleem in het aansluitpunt zelf of het signaal vanaf de straat zit.
Ik wil hiervoor een afspraak inplannen met een netwerkmonteur. Op welke data zou een afspraak jou  het beste uitkomen?

@Paul Ziggo 

 

Goedemorgen Paul,

 

dank voor je reactie. Wat zijn de eerstvolgende mogelijkheden? Oftewel hoe ver vooruit moet ik datums aangeven? 

Reputatie 7

@Niels266 Dankjewel voor je reactie! Dit zijn op het moment de eerst mogelijke data waarop ik een monteur kan inplannen.
 

 

@Paul Ziggo 

 

13-10 is akkoord. Welke van de twee tijdvakken maakt mij niet zoveel uit. Hoor graag welke het is geworden.

 

met vriendelijke groet,

 

niels 

Reputatie 7

@Niels266 Top! Ik heb de afspraak met de monteur ingepland op dinsdag 13 oktober 2020 tussen 08:00 uur en 13:00 uur.
Daarnaast heb ik 50 GB gratis extra data voor je in orde gemaakt zodat je tot het monteursbezoek eventueel via mobiele data kunt internetten en je telefoon als mobiele hotspot inzet. 

@Paul Ziggo 

 

Super, wat ik mij nog wel afvraag is de bevestigingsmail met de kosten uitgelegd. 

 

Ik verwacht ook dat de oorzaak van het probleem in het aansluitpunt zelf of het signaal vanaf de straat zit.

 

Hieruit mag ik opmaken dat er toch geen kosten voor mij aan verbonden zijn?

Reputatie 7
Badge +17

De reactie van @Paul Ziggo mag je beschouwen als bevestigingsmail.

Alle zaken van buiten tot en met AOP zijn voor rekening Ziggo. Werkzaamheden binnenshuis voor je eigen rekening.

Reputatie 7

@Niels266 Precies zoals @KBX458 aangeeft! ;) Laat maar weten wat je bevindingen zijn na het monteursbezoek.

@Paul Ziggo

 

Monteur heeft in ieder geval nu de hoofdaansluiting vervangen. Verder werd mij verteld dat er nu op afstand weer metingen gedaan zouden worden. Modem is kort weer in de lucht en de errors verschijnen alweer.

13-10-2020 09:49:58 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=66.117.28.86 MAC=28:52:61:FB:84:19;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-10-2020 09:46:52 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.95];CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-10-2020 09:45:39 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=178.162.196.28 MAC=28:52:61:FB:84:19;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-10-2020 09:43:00 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.95];CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-10-2020 09:42:54 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a00:1450:400c:0c07:0000:0000:0000:0080 MAC=52:61:FB:84:19:86;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-10-2020 09:42:23 notice GUI Token verify failed; client ip=[192.168.178.95];CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-10-2020 09:42:11 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=216.58.208.99 MAC=28:52:61:FB:84:19;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-10-2020 09:41:19 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-10-2020 09:41:15 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=192.168.178.95 MAC=00:D8:61:52:71:19;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-10-2020 09:41:07 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-10-2020 09:37:57 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=37.58.56.17 MAC=28:52:61:FB:84:19;CM-MAC=34:2c:c4:cb:61:74;CMTS-MAC=28:52:61:fb:86:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 38.605 19390489 5
2 Goed (Locked) 37.356 16827907 5
3 Goed (Locked) 37.636 16827424 5
4 Goed (Locked) 37.636 16828906 6
5 Goed (Locked) 37.356 16825976 11
6 Goed (Locked) 37.356 16830240 5
7 Goed (Locked) 37.636 16833466 6
8 Goed (Locked) 37.636 16836034 5
9 Goed (Locked) 37.636 16836528 0
10 Goed (Locked) 37.356 16836969 4
11 Goed (Locked) 37.356 16828506 5
12 Goed (Locked) 37.356 16837333 5
13 Goed (Locked) 37.636 16830259 5
14 Goed (Locked) 37.636 16840344 5
15 Goed (Locked) 37.636 16839496 6
16 Goed (Locked) 37.356 16841738 4
17 Goed (Locked) 37.356 16840802 7
18 Goed (Locked) 37.356 16830399 5
19 Goed (Locked) 37.356 16842490 6
20 Goed (Locked) 37.356 16844857 6
21 Goed (Locked) 36.610 16845565 1
22 Goed (Locked) 37.093 16846084 0
23 Goed (Locked) 36.610 16823414 5
24 Goed (Locked) 36.610 16840942 14

@Paul Ziggo 

 

Een dag later na het bezoek van de monteur ziet de data er zo uit. Zie hierboven voor de data na het vervangen van de hoofdaansluiting. Ik ervaar nog steeds problemen.

 

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 52000000 43 5.120 64qam 2
2 36000000 43 5.120 64qam 4
3 44500000 43 5.120 64qam 3
4 58800000 43 5.120 64qam 1

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 2 0

 

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 37.356 3378339759 46
2 Goed (Locked) 37.356 3375777185 38
3 Goed (Locked) 37.636 3375776703 36
4 Goed (Locked) 37.356 3375778192 52
5 Goed (Locked) 36.610 3375774765 56
6 Goed (Locked) 37.356 3375778290 45
7 Goed (Locked) 37.636 3375781441 34
8 Goed (Locked) 37.636 3375783571 47
9 Goed (Locked) 36.387 3375783921 39
10 Goed (Locked) 36.610 3375784447 38
11 Goed (Locked) 36.610 3375775963 43
12 Goed (Locked) 36.610 3375784754 28
13 Goed (Locked) 36.610 3375777539 50
14 Goed (Locked) 37.356 3375787592 62
15 Goed (Locked) 36.610 3375785342 47
16 Goed (Locked) 36.610 3375786684 59
17 Goed (Locked) 36.610 3375785743 78
18 Goed (Locked) 36.387 3375775352 73
19 Goed (Locked) 36.387 3375787449 82
20 Goed (Locked) 36.610 3375789806 70
21 Goed (Locked) 36.387 3375788970 92
22 Goed (Locked) 36.610 3375789457 110
23 Goed (Locked) 35.780 3375766751 122
24 Goed (Locked) 36.387 3375784247 94
Reputatie 4
Badge +4

Hi @Niels266! Zuur dat je kort na het bezoek van de monteur direct weer tegen problemen aanliep met de verbinding. Dat is natuurlijk geen goed teken :-(

 

Heeft de monteur enkel en alleen je hoofdaansluiting vervangen? Is er nu ook een splitter aangesloten op de hoofdaansluiting of loopt de kabel nog steeds direct vanaf je AOP naar je modem? Dit omdat het signaal aan de hoge kant binnenkomt op het modem en eigenlijk wat gedempt mag (moet) worden.

Dag @Erik S Ziggo ,

 

voor het vervangen van de hoofdaansluiting hielp een splitter ertussen niet. Ik ervaarde nog steeds dezelfde problemen. Ze ontstonden namelijk ook terwijl ik altijd een splitter heb gebruikt. Slechts om te testen heb ik die er tussenweg gehad.

@Niels266 “Verder werd mij verteld dat er nu op afstand weer metingen gedaan zouden worden.”

Dan is het die even afwachten.

Wat zijn nu je downstream dBmV waarden?
Die mis ik nog in je laatste screenshots.

Reageer