Vraag

ConnectBox | Compal CH7465LG problemen

  • 6 oktober 2020
  • 39 reacties
  • 760 keer bekeken


Toon eerste bericht

39 Reacties

Hieronder met splitter, verder nog steeds dezelfde problemen. Oftewel hoofdaansluiting vervangen heeft niks verholpen. Met/zonder splitter maakt ook niets uit.

 

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 618000000 7 37 256qam 3
2 602000000 7 37 256qam 1
3 610000000 7 37 256qam 2
4 626000000 7 37 256qam 4
5 634000000 7 37 256qam 5
6 642000000 7 37 256qam 6
7 650000000 7 37 256qam 7
8 658000000 7 37 256qam 8
9 666000000 7 36 256qam 9
10 674000000 8 36 256qam 10
11 682000000 8 36 256qam 11
12 690000000 8 36 256qam 12
13 698000000 8 36 256qam 13
14 706000000 8 36 256qam 14
15 714000000 7 36 256qam 15
16 722000000 8 36 256qam 16
17 730000000 7 36 256qam 17
18 738000000 7 36 256qam 18
19 746000000 7 36 256qam 19
20 754000000 7 36 256qam 20
21 762000000 7 36 256qam 21
22 770000000 6 36 256qam 22
23 778000000 5 36 256qam 23
24 786000000 5 36 256qam 24

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 37.356 10499746204 1068
2 Goed (Locked) 37.356 10497177138 1102
3 Goed (Locked) 37.636 10497173864 1144
4 Goed (Locked) 37.356 10497170155 1162
5 Goed (Locked) 37.636 10497163441 1505
6 Goed (Locked) 37.356 10497164141 1594
7 Goed (Locked) 37.356 10497164518 1629
8 Goed (Locked) 37.356 10497163970 1631
9 Goed (Locked) 36.610 10497160596 1471
10 Goed (Locked) 36.610 10497157384 1375
11 Goed (Locked) 36.610 10497148296 2013
12 Goed (Locked) 36.610 10497152010 7736
13 Goed (Locked) 36.610 10497141595 6871
14 Goed (Locked) 36.610 10497150857 2251
15 Goed (Locked) 36.610 10497120399 1589
16 Goed (Locked) 36.387 10497121447 1720
17 Goed (Locked) 36.610 10497117401 2029
18 Goed (Locked) 36.610 10497103755 2101
19 Goed (Locked) 36.610 10500919274 2280
20 Goed (Locked) 36.610 10497189682 2288
21 Goed (Locked) 36.610 10497189583 2371
22 Goed (Locked) 36.387 10497189523 3156
23 Goed (Locked) 36.387 10497149360 2477
24 Goed (Locked) 36.387 10497181764 2554

Er zit toch nog meer in de achtergrond, gezien aan de Post RS Errors.

Maar dat zal wel opgepikt worden door de meting waar de monteur het over had.

Heb er verder tot dusver weinig meer van gehoord. Ben benieuwd hoe lang ik daar op moet wachten dan. Thuiswerken en gamen vereist voor mij een goeie verbinding.

Ik heb het bij een Ziggo moderator weggelegd, zij komen hier morgen of overmorgen langs.

Goedemorgen Niels266, jammer dat het vervangen van de hoofdaansluiting niet heeft geholpen. Goed dat je al zoveel gegevens hebt meegestuurd, dat maakt de analyse weer een stuk makkelijker. Morgen is er weer een moderator aanwezig die je hiermee verder kan helpen en wat dieper in de systemen kan. Voor nu een goed weekend!

Goedemorgen Niels266, jammer dat het vervangen van de hoofdaansluiting niet heeft geholpen. Goed dat je al zoveel gegevens hebt meegestuurd, dat maakt de analyse weer een stuk makkelijker. Morgen is er weer een moderator aanwezig die je hiermee verder kan helpen en wat dieper in de systemen kan. Voor nu een goed weekend!

 

Ben benieuwd, voor nu hier alsnog weer de data van dit moment.

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 52000000 47 5.120 64qam 2
2 36000000 46 5.120 64qam 4
3 44500000 46 5.120 64qam 3
4 58800000 47 5.120 64qam 1

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 2 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 3 1
4 2.0 0 0 2 0

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 618000000 7 38 256qam 3
2 602000000 6 37 256qam 1
3 610000000 7 37 256qam 2
4 626000000 7 37 256qam 4
5 634000000 6 37 256qam 5
6 642000000 6 37 256qam 6
7 650000000 6 37 256qam 7
8 658000000 6 37 256qam 8
9 666000000 7 37 256qam 9
10 674000000 8 37 256qam 10
11 682000000 8 37 256qam 11
12 690000000 8 37 256qam 12
13 698000000 8 37 256qam 13
14 706000000 8 37 256qam 14
15 714000000 7 37 256qam 15
16 722000000 7 37 256qam 16
17 730000000 7 37 256qam 17
18 738000000 7 37 256qam 18
19 746000000 7 37 256qam 19
20 754000000 7 37 256qam 20
21 762000000 6 37 256qam 21
22 770000000 5 36 256qam 22
23 778000000 5 37 256qam 23
24 786000000 4 37 256qam 24

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 38.605 18267090406 1149
2 Goed (Locked) 37.636 18264521254 1203
3 Goed (Locked) 37.636 18264518007 1229
4 Goed (Locked) 37.636 18264514223 1278
5 Goed (Locked) 37.636 18264507440 1636
6 Goed (Locked) 37.356 18264508030 1722
7 Goed (Locked) 37.356 18264508419 1749
8 Goed (Locked) 37.636 18264507405 1754
9 Goed (Locked) 37.356 18264504073 1601
10 Goed (Locked) 37.356 18264497845 1474
11 Goed (Locked) 37.356 18264488808 2105
12 Goed (Locked) 37.356 18264492513 7824
13 Goed (Locked) 37.636 18264482105 6965
14 Goed (Locked) 37.356 18264491326 2367
15 Goed (Locked) 37.636 18264460919 1695
16 Goed (Locked) 37.356 18264461979 1817
17 Goed (Locked) 37.356 18264457933 2143
18 Goed (Locked) 37.356 18264444199 2261
19 Goed (Locked) 37.356 18268261362 2438
20 Goed (Locked) 37.356 18264531800 2411
21 Goed (Locked) 37.356 18264531595 2571
22 Goed (Locked) 36.610 18264531451 3460
23 Goed (Locked) 37.356 18264491283 2779
24 Goed (Locked) 37.356 18264523686 2845

@Erik S Ziggo 

@Paul Ziggo 

@Marianne Ziggo 

 

Hebben jullie inmiddels al een update? Connectie is afgelopen dagen erg slecht...

@Niels266 Je vraag heb ik op de moderators hun ontbijtbordje gelegd.

Veel mensen met een @mention noemen heeft geen zin, diegene die het topic onder zich heeft zal gaan reageren, de anderen zijn er mogelijk niet of hebben andere werkzaamheden en krijgen nu een mail waar ze niets mee kunnen.

Hi @Niels266,

Sorry dat het wat langer duurde dit keer. Ik ben de wijk aan deze kant ingedoken en vind het een lastige kwestie: Er lijkt een probleem te zijn met de capaciteit in de wijk. Hiervoor is echter altijd een nauwkeurige meting nodig, die ik dan ook voor de komende 3 dagen heb gestart. Wil je in deze periode bijhouden wanneer je de ‘grootste’ problemen ervaart?

Waarom ik nog twijfel is omdat ik uit je berichten haal dat je onder andere ook problemen ervaart met thuiswerken, wat je overdag doet (?) en er dan geen problemen zijn. Dit lijkt vooral in de avond-/piekuren te gebeuren namelijk. Verder verklaart het ook nog niet helemaal waarom je nog steeds ruis binnenkrijgt. Tot slot kan het soms een vertekend beeld zijn, maar daar is de meting dus voor.

In alle gevallen hoop ik dat de nauwkeurige meting ons meer informatie oplevert. Ik hoop dat het nog uit te zingen is op dit moment. 

Hi @Niels266,

Sorry dat het wat langer duurde dit keer. Ik ben de wijk aan deze kant ingedoken en vind het een lastige kwestie: Er lijkt een probleem te zijn met de capaciteit in de wijk. Hiervoor is echter altijd een nauwkeurige meting nodig, die ik dan ook voor de komende 3 dagen heb gestart. Wil je in deze periode bijhouden wanneer je de ‘grootste’ problemen ervaart?

Waarom ik nog twijfel is omdat ik uit je berichten haal dat je onder andere ook problemen ervaart met thuiswerken, wat je overdag doet (?) en er dan geen problemen zijn. Dit lijkt vooral in de avond-/piekuren te gebeuren namelijk. Verder verklaart het ook nog niet helemaal waarom je nog steeds ruis binnenkrijgt. Tot slot kan het soms een vertekend beeld zijn, maar daar is de meting dus voor.

In alle gevallen hoop ik dat de nauwkeurige meting ons meer informatie oplevert. Ik hoop dat het nog uit te zingen is op dit moment. 


Ik zal het bijhouden de komende drie dagen. Ik kan wel zeggen dat het niet alleen de avond betreft maar ook overdag. 

Hi @Niels266,

Sorry dat het wat langer duurde dit keer. Ik ben de wijk aan deze kant ingedoken en vind het een lastige kwestie: Er lijkt een probleem te zijn met de capaciteit in de wijk. Hiervoor is echter altijd een nauwkeurige meting nodig, die ik dan ook voor de komende 3 dagen heb gestart. Wil je in deze periode bijhouden wanneer je de ‘grootste’ problemen ervaart?

Waarom ik nog twijfel is omdat ik uit je berichten haal dat je onder andere ook problemen ervaart met thuiswerken, wat je overdag doet (?) en er dan geen problemen zijn. Dit lijkt vooral in de avond-/piekuren te gebeuren namelijk. Verder verklaart het ook nog niet helemaal waarom je nog steeds ruis binnenkrijgt. Tot slot kan het soms een vertekend beeld zijn, maar daar is de meting dus voor.

In alle gevallen hoop ik dat de nauwkeurige meting ons meer informatie oplevert. Ik hoop dat het nog uit te zingen is op dit moment. 

 

Dag @Alex Ziggo 

 

Inmiddels drie dagen verder, wat zijn jullie bevindingen?

Zelf heb ik niet het idee dat het alleen in de avond is. Op dit moment is de data vanuit het modem:

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 52000000 47 5.120 64qam 2
2 36000000 46 5.120 64qam 4
3 44500000 46 5.120 64qam 3
4 58800000 47 5.120 64qam 1

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 3 0
2 2.0 0 0 3 0
3 2.0 0 0 4 1
4 2.0 0 0 2 0

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 618000000 6 38 256qam 3
2 602000000 6 37 256qam 1
3 610000000 7 37 256qam 2
4 626000000 6 37 256qam 4
5 634000000 6 37 256qam 5
6 642000000 6 37 256qam 6
7 650000000 6 37 256qam 7
8 658000000 6 37 256qam 8
9 666000000 7 37 256qam 9
10 674000000 7 37 256qam 10
11 682000000 8 37 256qam 11
12 690000000 8 37 256qam 12
13 698000000 8 37 256qam 13
14 706000000 7 37 256qam 14
15 714000000 7 37 256qam 15
16 722000000 7 37 256qam 16
17 730000000 7 37 256qam 17
18 738000000 7 37 256qam 18
19 746000000 7 37 256qam 19
20 754000000 7 37 256qam 20
21 762000000 6 37 256qam 21
22 770000000 5 37 256qam 22
23 778000000 4 37 256qam 23
24 786000000 4 37 256qam 24

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 38.605 32986059240 1306
2 Goed (Locked) 37.636 32983488491 1359
3 Goed (Locked) 37.636 32983485274 1390
4 Goed (Locked) 37.636 32983481531 1450
5 Goed (Locked) 37.636 32983474709 1885
6 Goed (Locked) 37.636 32983475480 1897
7 Goed (Locked) 37.636 32983475862 1927
8 Goed (Locked) 37.636 32983475289 1934
9 Goed (Locked) 37.356 32983471861 1808
10 Goed (Locked) 37.356 32983468696 1659
11 Goed (Locked) 37.636 32983459646 2242
12 Goed (Locked) 37.636 32983463267 7999
13 Goed (Locked) 37.356 32983451566 7137
14 Goed (Locked) 37.636 32983460726 2578
15 Goed (Locked) 37.356 32983430330 1883
16 Goed (Locked) 37.636 32983431291 2029
17 Goed (Locked) 37.636 32983426616 2378
18 Goed (Locked) 37.636 32983410994 2515
19 Goed (Locked) 37.636 32987228172 2657
20 Goed (Locked) 37.636 32983494919 2653
21 Goed (Locked) 37.356 32983494709 2852
22 Goed (Locked) 37.356 32983494357 3937
23 Goed (Locked) 37.636 32983454189 3292
24 Goed (Locked) 37.356 32983486585 3322

 

Hi @Niels266,

Heb je ook bijgehouden op welke specifieke momenten je problemen hebt ervaren in die dagen?

Zoals aangegeven zie ik nog steeds lichte problemen bij de capaciteit, maar of dit gerelateerd is aan je problemen weet ik alleen zeker als het overeen komt qua tijden bijvoorbeeld.

 

@Alex Ziggo 

vrijwel elk van de dagen in de vroege ochtend, de namiddag en de avond in zijn geheel.

Helder! Ik vind het een lastige situatie; ik zie een capaciteitsprobleem, maar dat gebeurt alleen op enkele piekmomenten. Ik ga het sowieso doorzetten, maar als jij op bíjna elk moment van de dag problemen ervaart, weet ik niet zeker of dit alleen de oorzaak is van je problemen. Als ik bijvoorbeeld 23 oktober erbij pak, hoor je de hele dag een normale verbinding te hebben gehad. Vanaf ongeveer +-21:00 zie ik pas problemen terug die dag.

Dan de andere momenten; Ik zie verder vrij weinig bijzonderheden op je signaal. Er zijn nog wel twee momenten dat je zelf je volledige internetsnelheid verbruikt. Mogelijk bewust, maar uiteraard heeft het ook op dat moment invloed op de rest van de eventueel verbonden apparaten.

Reageer