1
Vraag
2
Reacties
Mrcx

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Connectbox bridge

Beste,

Connectbox met Bridge, iedereen zegt een kwestie van aansluiten en gaan.

Ik geloof er niks van, ben ondertussen al een uurtje of 8 verder. (Bij mijn vader)
Heb zelfs een nieuwe router gekocht, maar ook dit hielp niet.

Connectbox staat in Bridge modus
ip startend met 84. x.x.x.x. werkt rechtstreeks op computer1 (gewoon werkend internet)

Als ik een router (Linksys BEFSR41) aansluit kom ik niet verder
Volgens internet bleek dat die geen bridge kon, dus een andere router gekocht
Ubiquiti EdgeRouter X (Hiermee kan je "ALLES")

Filmpjes op internet gekeken, handleiding gevolgd (quickstart + volledig), (Plug & Play) NOT

Ik heb in de Netwerkaansluiting bij eigenschappen de Ipv4 protocol aangepast zodat ik in de router kon. Ook dit werkte maar 2x (uit de 30 pogingen), maar heb hier nog niet de goede instelling kunnen vinden voor bridge.

WAN + 2LAN2
192.168.2.1

Is voor bridge volgens de handleiding, dit echter toegepast geen verbinding te krijgen. (ook na wisselen kabels)

Ook geeft de router bij elke aansluiting een willekeurig niet werkend IP aan PC1 en PC2
169.x.x.x.x
176.x.x.x.x

ipv de
192.168.1.1 (Uit het boekje voor in te loggen in de router) ( zelf op kunnen lossen met Ipv4 edit)

ipconfig /release (werkt niet na static snap ik)
ipconfig /renew (werkt niet na static snap ik)

Alle combinaties van poorten gebruikt etc... noem het maar op hij heeft er gewoon geen zin in.

Graag zie ik van iemand die hier verstand van heeft een stappen plan zodat ik na 2 weken 4 middagen a 2u eindelijk klaar ben met dit ge****.

Ben vrij handig met computers, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Bij voorbaat dank,
Marco
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Eerst de ER-X instellen.
Ik weet niet precies wat je al gedaan hebt, maar zet hem even terug naar de fabrieksinstellingen:

"Press and hold the Reset button for about 10 seconds until the eth4 LED starts flashing and then becomes solidly lit. After a few seconds, the LED will turn off, and the EdgeRouter X will automatically reboot."

Dan een kabel tussen een PC en ER-X eth0 en volg deze handleiding:
https://help.ubnt.com/hc/en-us/articles/115002531728-EdgeRouter-Beginners-Guide-to-EdgeRouter.
De basic setup wizard laat je de settings voor internet configureren. Voor Ziggo is dat DHCP.
Je stelt hier ook een LAN IP in, bv 192.168.2.1. DHCP voor het LAN aanlaten.
De wizard wijst na een herstart eth0 aan als internet verbinding, en de overige poorten als LAN. Via de eth0 kom je er dan dus niet meer in.

De ER-X herstarten. De kabel tussen ER-X en PC omzetten naar een LAN Poort, en eth0 verbinden met je modem (in bridge). Zet je PC weer op dynamisch IP verkrijgen.

Dan heb je de basis, inclusief firewall er inzitten.

Daarna kun je de firmware downloaden en upgraden (zou ik wel doen.)

Dit is de basic setup. De WLAN 2LAN2 wizard geeft je de optie om meerdere LANs te configureren, itt de basic setup wizard. Wil je meerdere LANs of vLANS?

Bekijk in context

10 Reacties 10
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Zijn je utp kabels goed?

Test je steeds met dezelfde computer ?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik ken deze niet, maar even bij het begin beginnen.

Heb je de power adapter erin zitten?

Productomschrijving
De Ubiquiti EdgeRouter Lite X is een zakelijke router met 2 PoE (24V) poorten. 1 om de router te voorzien van stroom, de ander om een access point of ip-camera met PoE op aan te sluiten. De 5 gigabit ethernetpoorten zijn volledig onafhankelijk van elkaar te configureren. De router is voorzien het uitgebreide EdgeOS en volledig zelf te configureren. Bekjk de verbindingsstatus en de snelheid van de poorten of bekijk de statistieken op het dashboard.

https://manuals.coolblue.nl/38/ubiquiti-edgerouter-x.pdf
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Na het wisselen van een aangesloten apparaat op een modem in bridge, moet je
het modem even resetten. Anders krijgt het nieuwe apparaat geen IP.

Met de ER X kun je inderdaad zo'n beetje alles. Dat maakt het meteen een router voor de ietwat gevorderden. Met de wizard moet het echter wel zo'n beetje goedkomen. Kijk wel even aan welke poorten je LAN wordt toegewezen.

Een 169 adres geeft aan dat er geen DHCP server kan worden bereikt vanaf die PC. Loopt er wel een DHCP server op de ER X (op de aangesloten poorten?)
een 176 adres kan ik zo 1-2-3 niet thuisbrengen.

Post anders de config van je ERX eens hier. Inloggen via CLI en dan typen:
show configuration
Mrcx
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
efok wrote:
Na het wisselen van een aangesloten apparaat op een modem in bridge, moet je
het modem even resetten. Anders krijgt het nieuwe apparaat geen IP.

Met de ER X kun je inderdaad zo'n beetje alles. Dat maakt het meteen een router voor de ietwat gevorderden. Met de wizard moet het echter wel zo'n beetje goedkomen. Kijk wel even aan welke poorten je LAN wordt toegewezen.

Een 169 adres geeft aan dat er geen DHCP server kan worden bereikt vanaf die PC. Loopt er wel een DHCP server op de ER X (op de aangesloten poorten?)
een 176 adres kan ik zo 1-2-3 niet thuisbrengen.

Post anders de config van je ERX eens hier. Inloggen via CLI en dan typen:
show configuration



De keer dat ik wel ingelogd was op de ER X stond DHCP ingeschakeld, maar toen ik de wizard had gebruikt verloor ik mijn verbinding, en herinloggen onmogelijk, na een hard reset nog een keer ingelogt, met een andere wizard weer verbinding kwijt.

Modem is van mijn vader dus die moet ik dan posten als ik daar ben.
Mits het me lukt om er uberhaubt weer in te komen. (zelfs dit vond ik al vaag)

Mijn oude modem ben ik wel 100x in geweest voor forwarding etc...

Kan 1-2-3 dagen duren voor een update... bedankt alvast
Mrcx
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
Ik ken deze niet, maar even bij het begin beginnen.

Heb je de power adapter erin zitten?

ProductomschrijvingDe Ubiquiti EdgeRouter Lite X is een zakelijke router met 2 PoE (24V) poorten. 1 om de router te voorzien van stroom, de ander om een access point of ip-camera met PoE op aan te sluiten. De 5 gigabit ethernetpoorten zijn volledig onafhankelijk van elkaar te configureren. De router is voorzien het uitgebreide EdgeOS en volledig zelf te configureren. Bekjk de verbindingsstatus en de snelheid van de poorten of bekijk de statistieken op het dashboard.

https://manuals.coolblue.nl/38/ubiquiti-edgerouter-x.pdf


Power adapter zit er idd in, plus ik had al een betere manual gevonden, dit is de quickstart zit ook bij geleverd als boekje. Nutteloos. Toch bedankt
Mrcx
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steefb wrote:
Zijn je utp kabels goed?

Test je steeds met dezelfde computer ?


Kabels werken wel met een directe aansluiting. Ja met dezelfde computer, maar ook met een andere voorafgaand. De computer die eigenlijk op het netwerk erbij moet komen.
Mrcx
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ontvang het liefste een stappenplan dat werkt in mijn hoofd het beste.
Dan kan ik ook nagaan wat ik fout doe.


  • Modem aan
  • Kabel tussen modem en router?
  • Ipv4 aanpassen op PC om toegang te krijgen tot router?

  • ip 192.168.1.100
  • sub 255.255.255.0
  • gateway 192.168.1.1
Checken bij cmd -> ipconfig of het ook aangepast is


  • Poging tot inloggen in ER X 192.168.1.1 in adresbalk
  • Moet ik firmware nu wel of niet updaten? ( is bij de hand )
  • Moet ik ook daadwerkelijk WAN 2LAN2 Wizard gebruiken?
  • wat nog meer?
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Eerst de ER-X instellen.
Ik weet niet precies wat je al gedaan hebt, maar zet hem even terug naar de fabrieksinstellingen:

"Press and hold the Reset button for about 10 seconds until the eth4 LED starts flashing and then becomes solidly lit. After a few seconds, the LED will turn off, and the EdgeRouter X will automatically reboot."

Dan een kabel tussen een PC en ER-X eth0 en volg deze handleiding:
https://help.ubnt.com/hc/en-us/articles/115002531728-EdgeRouter-Beginners-Guide-to-EdgeRouter.
De basic setup wizard laat je de settings voor internet configureren. Voor Ziggo is dat DHCP.
Je stelt hier ook een LAN IP in, bv 192.168.2.1. DHCP voor het LAN aanlaten.
De wizard wijst na een herstart eth0 aan als internet verbinding, en de overige poorten als LAN. Via de eth0 kom je er dan dus niet meer in.

De ER-X herstarten. De kabel tussen ER-X en PC omzetten naar een LAN Poort, en eth0 verbinden met je modem (in bridge). Zet je PC weer op dynamisch IP verkrijgen.

Dan heb je de basis, inclusief firewall er inzitten.

Daarna kun je de firmware downloaden en upgraden (zou ik wel doen.)

Dit is de basic setup. De WLAN 2LAN2 wizard geeft je de optie om meerdere LANs te configureren, itt de basic setup wizard. Wil je meerdere LANs of vLANS?
Mrcx
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
efok wrote:
Eerst de ER-X instellen.
Ik weet niet precies wat je al gedaan hebt, maar zet hem even terug naar de fabrieksinstellingen:

"Press and hold the Reset button for about 10 seconds until the eth4 LED starts flashing and then becomes solidly lit. After a few seconds, the LED will turn off, and the EdgeRouter X will automatically reboot."

Dan een kabel tussen een PC en ER-X eth0 en volg deze handleiding:
https://help.ubnt.com/hc/en-us/articles/115002531728-EdgeRouter-Beginners-Guide-to-EdgeRouter.
De basic setup wizard laat je de settings voor internet configureren. Voor Ziggo is dat DHCP.
Je stelt hier ook een LAN IP in, bv 192.168.2.1. DHCP voor het LAN aanlaten.
De wizard wijst na een herstart eth0 aan als internet verbinding, en de overige poorten als LAN. Via de eth0 kom je er dan dus niet meer in.

De ER-X herstarten. De kabel tussen ER-X en PC omzetten naar een LAN Poort, en eth0 verbinden met je modem (in bridge). Zet je PC weer op dynamisch IP verkrijgen.

Dan heb je de basis, inclusief firewall er inzitten.

Daarna kun je de firmware downloaden en upgraden (zou ik wel doen.)

Dit is de basic setup. De WLAN 2LAN2 wizard geeft je de optie om meerdere LANs te configureren, itt de basic setup wizard. Wil je meerdere LANs of vLANS?



Bedankt, gaan we proberen
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Hi Mrcx, hopelijk heb je een leuk oud & nieuw gehad! Het is al weer even geleden dat er onder dit topic is gereageerd. Ben je er nog uitgekomen met de tips van efok? We zijn erg benieuwd hoe het er voor staat! 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic