1
Vraag
2
Reacties
CvanRooij

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Connectbox blijft zichzelf herstarten

Goeiedag!

Allereerst even complimenten, ik ben al zeer lang klant, eerst UPC toen Ziggo, en altijd zeer tevreden.
Er is echter 1 probleem: sinds ik de nieuwe connectbox heb, herstart deze zich spontaan.
als de box stabiel is, gaat ie als een zonnetje maar om de zoveel tijd herstart het modem zich vanzelf.

Is dit op een of andere manier op te lossen (firmware update) of is een monteur of vervanging modem enige optie?

Alvast dank voor de reactie,


Chris
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
OK, dan is een nieuwe AOP = Abonnee Overname Punt waarschijnlijk de oorzaak, deze is nog niet afgeschermd tegen instraling van 4G mobiele telefoonzenders.

Chat met Ziggo voor een gratis monteur die de AOP gratis komt vervangen:

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat

Laat SVP weten hoe het verder gaat?

Bekijk in context

25 Reacties 25
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Kijk hier eens, misschien staat er wat tussen.
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/ziggo-connectbox-reset-zich-erg-vaak-en-onregelmatig-35269
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/connectbox-start-meerdere-keren-per-uur-opnieuw-op-35202
CvanRooij
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank, daar had ik inderdaad ook gekeken.

dit zijn mijn gegevens, volgens mij zien die er wel oke uit.

Het lijkt erop dat het probleem zich vooral voordoet als er een netwerkkabel aan het modem is aangesloten (van tv bv) toen ik dat niet had herstartte het modem niet.... of ik moet net niet thuis zijn geweest. Maakt overigens niet uit in welke netwerkpoort de kabel zit.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
We willen ook graag het scherm met de (pre(rs)) errors.

Het kan een probleem zijn met (4g) instraling. Die zie je daar goed op.
CvanRooij
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is dat deze?
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Nee deze.

CvanRooij
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Aah, excuus.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Je hebt dus op kanaal 16 en 17 veel errors, grote kans dat het aan ja AOP licht of aan je coax, Een foto van de plaats waar Ziggo je huis binnen komt (AOP) zou helpen.
De coax verbinding tussen dat AOP en je connect box moet ook goed zijn
CvanRooij
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Connectbox zit vlakbij de AOP, coaxkabel wellicht verouderd....
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Be rt Lycke Ziggo Kun jij hier eens naar kijken, lijkt me verouderd.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dit is een oude AOP met een oude splitter, vandaar de errors die te zien zijn in het modem op kanaal 16 en 17.

Chat met Ziggo en meld je problemen en plaats deze link,

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/connectbox-blijft-zichzelf-herstarten-35362?postid=351321

dan kunnen ze direct je AOP zien en de juiste actie ondernemen.
Ik verwacht een gratis monteur die alles in orde komt maken.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Neem even contact op met de chat

https://www.ziggo.nl/chat

Laat hun ook dit topic zien, waarschijnlijk kom je in aanmerking voor een nieuw AOP(gratis)
CvanRooij
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank, zal ik doen.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @CvanRooij. Welkom hier! Hoe is het gegaan de afgelopen dagen? :-). Heb je contact gehad voor een monteur? ^^
CvanRooij
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi!
via de chat hebben we afgesproken dat ik eerst een nieuwe coaxkabel zou proberen. Die is opgestuurd maar nog niet geleverd door PostNL. Dus kan nog niet zeggen of dat gewerkt heeft.
ivm werk kan ik pas maandag verder testen. Hopelijk is de kabel er dan wel en blijft het modem stabiel draaien, anders moet ik inderdaad een afspraak maken met een monteur.
CvanRooij
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Modem blijft zich maar herstarten na nieuwe kabels nieuw aansluitpunt, begint nu wel beetje vervelend te worden. Is dit niet gewoon een modem probleem?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Begrijp ik dat er een nieuwe witte doos is geplaatst bij je? CvanRooij

Zo ja, kun je hier een foto plaatsen van de nieuwe situatie en nog een keer de gebundelde downstream kanalen?
En als je nog zin hebt de downstream en upstream dBmV waarden?
CvanRooij
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zoals je kan zien, veel fouten bij 16 en 18
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Zit er achter die splitter een nieuwe doos met één gat?
Of is dit er nog één met 2 gaten?
CvanRooij
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
2, eentje radio en tv
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic