Beantwoord

Connectbox blijft zichzelf herstarten


Goeiedag!

Allereerst even complimenten, ik ben al zeer lang klant, eerst UPC toen Ziggo, en altijd zeer tevreden.
Er is echter 1 probleem: sinds ik de nieuwe connectbox heb, herstart deze zich spontaan.
als de box stabiel is, gaat ie als een zonnetje maar om de zoveel tijd herstart het modem zich vanzelf.

Is dit op een of andere manier op te lossen (firmware update) of is een monteur of vervanging modem enige optie?

Alvast dank voor de reactie,


Chris
icon

Best beantwoord door Be rt 15 januari 2019, 22:51

OK, dan is een nieuwe AOP = Abonnee Overname Punt waarschijnlijk de oorzaak, deze is nog niet afgeschermd tegen instraling van 4G mobiele telefoonzenders.

Chat met Ziggo voor een gratis monteur die de AOP gratis komt vervangen:

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat

Laat SVP weten hoe het verder gaat?

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

21 Reacties

Reputatie 7
Badge +20
Kijk hier eens, misschien staat er wat tussen.
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/ziggo-connectbox-reset-zich-erg-vaak-en-onregelmatig-35269
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/connectbox-start-meerdere-keren-per-uur-opnieuw-op-35202
Dank, daar had ik inderdaad ook gekeken.

dit zijn mijn gegevens, volgens mij zien die er wel oke uit.

Het lijkt erop dat het probleem zich vooral voordoet als er een netwerkkabel aan het modem is aangesloten (van tv bv) toen ik dat niet had herstartte het modem niet.... of ik moet net niet thuis zijn geweest. Maakt overigens niet uit in welke netwerkpoort de kabel zit.

Reputatie 7
Badge +20
We willen ook graag het scherm met de (pre(rs)) errors.

Het kan een probleem zijn met (4g) instraling. Die zie je daar goed op.
Is dat deze?

Reputatie 7
Badge +20
Nee deze.

Aah, excuus.

Reputatie 7
Badge +20
Je hebt dus op kanaal 16 en 17 veel errors, grote kans dat het aan ja AOP licht of aan je coax, Een foto van de plaats waar Ziggo je huis binnen komt (AOP) zou helpen.
De coax verbinding tussen dat AOP en je connect box moet ook goed zijn
Connectbox zit vlakbij de AOP, coaxkabel wellicht verouderd....

Reputatie 7
Badge +20
@Be rt @Lycke Ziggo Kun jij hier eens naar kijken, lijkt me verouderd.
Reputatie 7
Badge +31
Dit is een oude AOP met een oude splitter, vandaar de errors die te zien zijn in het modem op kanaal 16 en 17.

Chat met Ziggo en meld je problemen en plaats deze link,

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/connectbox-blijft-zichzelf-herstarten-35362?postid=351321

dan kunnen ze direct je AOP zien en de juiste actie ondernemen.
Ik verwacht een gratis monteur die alles in orde komt maken.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
Reputatie 7
Badge +20
Neem even contact op met de chat

https://www.ziggo.nl/chat

Laat hun ook dit topic zien, waarschijnlijk kom je in aanmerking voor een nieuw AOP(gratis)
Dank, zal ik doen.
Reputatie 7
Hey @CvanRooij. Welkom hier! Hoe is het gegaan de afgelopen dagen? 🙂. Heb je contact gehad voor een monteur? ^^
Hoi!
via de chat hebben we afgesproken dat ik eerst een nieuwe coaxkabel zou proberen. Die is opgestuurd maar nog niet geleverd door PostNL. Dus kan nog niet zeggen of dat gewerkt heeft.
ivm werk kan ik pas maandag verder testen. Hopelijk is de kabel er dan wel en blijft het modem stabiel draaien, anders moet ik inderdaad een afspraak maken met een monteur.
Modem blijft zich maar herstarten na nieuwe kabels nieuw aansluitpunt, begint nu wel beetje vervelend te worden. Is dit niet gewoon een modem probleem?
Reputatie 7
Badge +31
Begrijp ik dat er een nieuwe witte doos is geplaatst bij je? @CvanRooij

Zo ja, kun je hier een foto plaatsen van de nieuwe situatie en nog een keer de gebundelde downstream kanalen?
En als je nog zin hebt de downstream en upstream dBmV waarden?
Zoals je kan zien, veel fouten bij 16 en 18

Reputatie 7
Badge +31
Zit er achter die splitter een nieuwe doos met één gat?
Of is dit er nog één met 2 gaten?
2, eentje radio en tv
Reputatie 7
Badge +31
OK, dan is een nieuwe AOP = Abonnee Overname Punt waarschijnlijk de oorzaak, deze is nog niet afgeschermd tegen instraling van 4G mobiele telefoonzenders.

Chat met Ziggo voor een gratis monteur die de AOP gratis komt vervangen:

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat

Laat SVP weten hoe het verder gaat?
Dank je, ga ik dat doen. Ik laat wat weten als ik meer weet 👍🏻😉
Zo, vandaag (29-2) is de monteur gekomen en heeft het, zo lijkt het, opgelost.

Het probleem leek overdag niet te bestaan en 's avonds rond een uurtje of zes (als iedereen dus thuis komt) begonnen de storingen,

Het had dus inderdaad te maken met de 4g frequenties.
Nieuwe aansluiting gemaakt direct op de kabel die het huis binnenkomt. (dankzij de gelijktijdige verbouwen kwamen we het punt tegen waar de aansluiting echt zat)
De doos aan de muur was dus NIET het AOP, wat ik dacht.
De kabel kwam nog ergens anders naar binnen.

Nieuwe aansluiting en nu, vanavond, nog geen storingen/herstarts van het modem gehad.

Ook bij de gebundelde downstream geen enorme errors meer:


Dus eind goed al goed, zo lijkt het.
Reputatie 7
Badge +31
TOP. veel internetplezier gewenst.☺