1
Vraag
2
Reacties
Silsur

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Connectbox blijft resetten

Hoi allen,

Sinds gistermiddag Ziggo klant. Televisie, internet, bellen. Installatie ging prima, de fout gemaakt thuisnetwerk in te stellen, maar dankzij dit forum dat snel er weer afgegooid.

Nu nog een ander probleempje, de connect box reset regelmatig. Door T3 timeout critical error.

Na chat met Ziggo, was het advies een monteur te laten komen (afspraak is nu gemaakt), omdat ze niets aan de 'signalen' konden zien. Het moest wel aan de modem liggen, terwijl ik juist dacht T3 zit 'm tussen modem en ziggo? (bekabeling of AOP?)

Coax punt / splitter zit 1 mtr van connect box (en mediabox) vandaan, nieuwe spitter en kabels van Ziggo gebruikt

Vraag me af er nog andere tips zin? Kan ik dit niet zelf oplossen?

gr, sander


Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Patsi32

Level 6
  • 86Posts
  • 6Oplossingen
  • 38Likes
Hi Silsur,

Welkom op de Ziggo Communty.

Eens kijken waar de schoen knelt.

De monteur zal sowieso de wandcontactdoos welke ik zie op jouw foto gaan vervangen. De splitter is goed maar de wandcontactdoos is antiek.

Komt hier het signaal binnen of heb je een AOP in de meterkast, zo ja kun je daar dan ook een foto van plaatsen?

Groetjes

Bekijk in context

10 Reacties 10
Patsi32

Level 6
  • 86Posts
  • 6Oplossingen
  • 38Likes
Hi Silsur,

Welkom op de Ziggo Communty.

Eens kijken waar de schoen knelt.

De monteur zal sowieso de wandcontactdoos welke ik zie op jouw foto gaan vervangen. De splitter is goed maar de wandcontactdoos is antiek.

Komt hier het signaal binnen of heb je een AOP in de meterkast, zo ja kun je daar dan ook een foto van plaatsen?

Groetjes
Silsur
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hoi,

denk dat de wandcontactdoos inderdaad uit 1976 is (bouwjaar van dit huis). Er zit verder niets bij de meterkast, dus deze WCD is de eerste plek waar ik bij de aansluiting kan.

gr, sander.
Patsi32

Level 6
  • 86Posts
  • 6Oplossingen
  • 38Likes
Ok Sander ik denk dat daar het verbindingsprobleem ligt van de connectbox.

De monteur zal je weer voorzien van het nieuwste materiaal (wandcontactdoos) hij zal na montage het signaal meten of het in orde is. Zo ben je weer helemaal up-to-date.

Dus nog even geduld ? Geef je ff feedback hier als de monteur geweest is?

Ik wens je een fijn weekend.

Groetjes Patrick
Silsur
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hoi Patrick,

als de monteur is geweest geef ik een update.

gr, sander.
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Silsur, Welkom bij de club! Is de monteur al bij je op de koffie geweest of zit je nog op wacht? Uiteraard zijn we erg benieuwd of de verbinding nu goed loopt. laat je het weten?
Silsur
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hoi, nu op vakantie (Texel), de monteur komt a.s. zaterdag.

Wel is er nog een probleem met MijnZiggo account. Mijn oude "MijnUpc" zit daar in de weg. Dus staan er nog geen producten in. Ietwat onhandig, zou in orde moeten komen bij de volgende facturatie run. Ik ben benieuwd.

Recap als nieuwe klant:
- eerste installatie zeer voorspoedig
- snelheidsbelofte (250mbps) klopt
- fout gemaakt door thuisnetwerk in te stellen maar dit forum bood raad
- sprong naar negatief beeld, maar ook daar bood dit forum raad (hdmi van auto naar rgb)
- veel T3 time outs, oude coaxdoos uut 1976, monteur komt as zaterdag
- MijnZiggo werkt niet door oud upc klantnr / account

Klinkt wat minder goed, maar op zich werkt alles eigenlijk gewoon prima.

Ik hou jullie op de hoogte.

Gr, sander
DGroov

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Toevallig liep ik ook tegen dat rebooten aan.

Kan je met wifiscan app op android eens kijken naar dat mac adres 18.35.d1.32.87.d3

Zou van het wifi hotspot "Ziggo' kunnen zijn en bij mij leidde dat tot spontane reboots van het modem

Ik heb dat nu uitgeschakeld in Mijn Ziggo en heb tot nu toe geen reboots gehad
Silsur
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
hoi,

Ondertussen weer thuis, vrouw en dochter niet heppie door de vele resets. Even zaterdag maar afwachten.

DGroov MijnZiggo doet het nog niet (oud UPC account zit in de weg), dus ZiggoHotspots nog niet ingesteld (ga er even van uit dat het standaard uit staat?). Zodra MijnZiggo het doet kijk ik gelijk even naar de ZiggoHotspots.

Wifi scan laat dat mac adres ook niet zien.

gr, sander
Silsur
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hoi,

de monteur is vandaag langs geweest. Hij heeft inderdaad als eerste de coax connectie / plaat in de muur vervangen. Dat scheelde nogal.......

Daarna netjes alles nagelopen, snelheidstesten gedaan. Zolder was niet heel jofel dus een powerbooster (die via het stopcontact) aangelegd. Zeer prettige en kundige monteur, niets dan lof.

Alles up and running en snel. Afgelopen 2,5u geen reset gehad, dus tot nu toe veel belovend.

MijnZiggo doet het ondertussen ook. Eerste factuur/kosten was binnen (0,20cent voor bellen) en dat triggerde blijkbaar dat 'mijn producten' beschikbaar kwamen. Dus email aangemaakt en Ziggo Safe Online geïnstalleerd.

Laatste restpuntje: ik heb ook Vodafone (accounts gekoppeld), maar de extra's zijn blijkbaar nog niet geactiveerd (dubbele data bij Vodafone, korting op abbo Vodafone en Movies&Series L bij Ziggo). Daar morgen maar eens voor chatten met Ziggo.

gr, sander.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Fijn dat het weer in orde is! 🙂

Over de gratis extra's, je kunt wat dat betreft beter contact opnemen met Vodafone. Je Ziggo abonnement zal goed staan, misschien de Vodafone abonnementen nog niet helemaal. Het wil wel eens voorkomen dat bij Vodafone je adres niet op elke regel goed staat waardoor de gratis extra's niet geactiveerd worden.

Al duurt het al gauw een weekje of langer (max 4 weken) voordat alle gratis extra's actief zijn.

Groet en fijn weekend verder,
Evert
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic