Beantwoord

Connectbox Arris TG2492LG-ZG blijft zich iedere keer resetten

• 21 april 2019
  • 30 Reacties
  • 2510x Bekeken

Reputatie 1
Sinds gisteravond 20-04-2019 tussen 19:30 uur en 23:00 uur hadden wij te maken met problemen met de Connectbox. Deze bleef zich iedere keer resetten/opnieuw opstarten met als gevolg geen internet en telefonie. Nu vandaag weer het zelfde probleem vanaf 18:10 uur. Weer spontane reset om 18:12 uur, 18:43 uur, 18:57 uur 19:04 uur 19:24 uur. Op de website van Ziggo geen storing bekend. Wij hebben deze modem sinds een maand in combinatie met de nieuwe mediabox Next gekregen en werkte tot gisteravond perfect zonder problemen dus rara hoe kan dit ? Nog meer mensen met dit probleem ?
icon

Best beantwoord door King006 22 april 2019, 09:35

@Tommy777,

Die in de meterkast is goed. Ik zou wel de connectoren vervangen voor 4G proof connectoren. Net als Bert aangeeft een nieuwe POA01 vragen bij Ziggo en vraag daar gelijk om een nieuwe kabel voor naar je modem welk past in de POA01. De POA01 heeft geen aparte ‘modem’ waar je hem in kunt draaien zoals je oude splitter nu wel heeft.
Bekijk origineel

30 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
Ik zou als eerste een andere splitter aan Ziggo vragen, de huidige kan echt niet meer.
Die is niet goed afgeschermd en dat kan al allerlei storingen veroorzaken met de 4G instraling.
En ik zie aan de plaatjes van je modem dat je die frequenties nu gebruikt.
Analoog is bij jullie blijkbaar al uitgeschakeld.☺
Reputatie 1
@Be rt @King006 @Dave-
Beste mensen ik heb zojuist een dame van Ziggo gesproken en zij sturen mij een nieuwe POA01 splitter toe met kabel voor naar de modem. Tevens heeft zij de modem uitgelezen maar kon geen uitval ontdekken. Wel heeft zij een aanpassing gedaan in de modem zodat deze wat stabieler zou worden maar wat er is aangepast weet ik niet. Haar overige advies is contact opnemen zodra er weer last is van het besproken probleem. Ook ontvangen wij een 5 meter coaxkabel met blauw/groen aansluiting voor vanaf de splitter naar de mediabox Next toe.
Alvast bedankt voor al jullie hulp en advies.
Reputatie 1
Goed om te lezen @Tommy777 ! Hou je ons op de hoogte als alles binnen is wat de waardes dan zijn en de bevindingen?
Word vervolgt, ik hou jullie op de hoogte.
Reputatie 7
Badge +26
Ik heb deze AOP vaker gezien en ik weet niet of deze nog ondersteund wordt.

@King006 is al bezig met de AOP dat laat ik bij hem, modem heb je al gereset dat is het probleem gelukkig niet tot zover.

Anders hebben we @Be rt die ook nog een aantal tips kan geven.
Reputatie 5
Badge +3
@Tommy777,

Tijd voor actie! Je AOP is niet helemaal dicht, er zit geen kapje meer op. Is dit de AOP waar de groene kabel binnenkomt? Verder is de connector op de kabel van TV ouderwets en tijd voor vervanging. Deze is niet 4G proof. De splitter is ook ouderwets. Via Ziggo kun je een gratis nieuwe POA01 ontvangen. Vraag dan gelijk om een kabel welk je kunt aansluiten op de POA01 richting je modem.

AOP komt Ziggo gratis doen. Het is dan wel handig dat je zeker weet dat dit het eerste punt is.
Reputatie 5
Badge +3
@Tommy777,

Ik ben blij om te lezen dat je nu weer ongestoord kunt surfen 😉
Reputatie 5
Badge +3
@Tommy777,

Die in de meterkast is goed. Ik zou wel de connectoren vervangen voor 4G proof connectoren. Net als Bert aangeeft een nieuwe POA01 vragen bij Ziggo en vraag daar gelijk om een nieuwe kabel voor naar je modem welk past in de POA01. De POA01 heeft geen aparte ‘modem’ waar je hem in kunt draaien zoals je oude splitter nu wel heeft.
Reputatie 7
Badge +26
Laten we hopen dat de nieuwe POA01 rust in het modem brengt en dat je alsnog weer kan genieten van het internet.😊
Reputatie 5
Badge +3
Goed om te lezen @Tommy777 ! Hou je ons op de hoogte als alles binnen is wat de waardes dan zijn en de bevindingen?
Reputatie 7
Badge +26
De downstreams en Upstreams laat ik aan @Be rt of @King006 over dat zegt me niet veel, die zullen straks wel even een antwoordt plaatsen hier.
Reputatie 5
Badge +3
@Tommy777,

Dit ziet er veel beter uit zo! 🙂 sommige blijven wat achter in de downstream, maar dat zie je vaker na uitschakelen analoge TV dat dat wat achter blijft. Voor de rest is het opgelost.
Reputatie 7
Badge +26
Ik ben dit al eens eerder tegen gekomen, heb je misschien het modem even van de stroom gehaald 30 seconde.

Ik gebruik zelf ook de Arris Connect Box met de Next en hier geen problemen.
Reputatie 1
Ik ben dit al eens eerder tegen gekomen, heb je misschien het modem even van de stroom gehaald 30 seconde.

Ik gebruik zelf ook de Arris Connect Box met de Next en hier geen problemen.

Is dit een vraag of adviseer je mij de modem 30 seconde van het stroom af te halen ?
Dus zo juist weer een spontane reset gehad om 19:49 uur.
Gisteren heb ik wel 60 seconde de modem van het stroom afgehaald.
Reputatie 7
Badge +26
Dan heeft een modem van de stroom geen zin, wat gebeurt er als je een fabrieksherstel doet.

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/hoe-zet-ik-mijn-modem-terug-naar-de-fabrieksinstellingen-2945
Reputatie 1
Dan heeft een modem van de stroom geen zin, wat gebeurt er als je een fabrieksherstel doet.

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/hoe-zet-ik-mijn-modem-terug-naar-de-fabrieksinstellingen-2945

Dave, ik heb gedaan wat jij zei dus reset naar fabrieksinstellingen en het is nu dus even afwachten hoe de modem blijft functioneren.

Aanvulling - 20:24 uur voor alsnog blijft de modem online.
Reputatie 7
Badge +35
@Tommy777 Aanpassingen in het modem kunnen dieper liggen en niet te zien in de waarden die je te voorschijn kan toveren.

De nieuwe splitter en kabels kunnen nu geen instraling van 4G enz. meer doorlaten.
Ik vermoed dat beide acties het juiste effect hebben gehad.

Veel internet plezier gewenst verder.☺
Reputatie 1
@King006
zie hierboven 3 bijlages
Reputatie 5
Badge +3
@Tommy777,

Dank! Heb je ook een foto van AOP?
Reputatie 1
@Tommy777,

Dank! Heb je ook een foto van AOP?

Reputatie 1

Reputatie 1
@King006
Bovenstaande foto vanuit de meterkast alvorens de kabel naar de woonkamer toe gaat. Deze situatie/aansluiting heeft altijd goed gewerkt en het spontaan resetten van de modem is pas sinds gisteravond. het punt in de woonkamer is inderdaad niet meer voorzien van een kapje daar anders de splitter er niet helemaal goed in past.
De modem blijft nu al weer een dikke uur online zonder spontane reset.
Reputatie 1
@Dave- @Be rt @King006
Beste mensen, ik heb vandaag onderdelen in het netwerk vervangen en de bestaande gecontroleerd.
AOP = Braun Telecom btv 1 IEC-NL
Wancontactdoos = Braun Telecom btv 01
Splitter = Braun Telecom POA 3 IEC-NL
Modem kabel = Technetix RLA++ Class A++ 1,5 meter
TV kabel = Wisi DS37U0500

Reputatie 7
Badge +26
Werkt het nu wel beter met alle aanpassingen of nog niet.
Reputatie 1
Werkt het nu wel beter met alle aanpassingen of nog niet.
Sinds de aanpassing in het modem heb ik geen last meer gehad van uitvallen van internet/telefonie en het spontane resetten van de modem. Ik heb nog steeds geen idee wat de Ziggo medewerker in het modem heeft aangepast maar is sindsdien stabiel. Kunnen jullie nog wat wijs uit de downstream en upstream gegevens ?
Reputatie 1
@Tommy777,

Dit ziet er veel beter uit zo! 🙂 sommige blijven wat achter in de downstream, maar dat zie je vaker na uitschakelen analoge TV dat dat wat achter blijft. Voor de rest is het opgelost.

@King006
Wat heeft nu eigenlijk voor de verbetering gezorgd ? Zijn dat de vernieuwde materialen in het netwerk of de aanpassing in het modem door de Ziggo medewerker ? Of een combinatie van beiden ? En wat is nu "het beste antwoord" voor dit topic ?

Reageer