Vraag

Connectbox (Arris) probleem alleen bedraad

  • 15 juni 2019
  • 18 reacties
  • 641 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +5
Al enkele malen het probleem gehad dat mijn Connectbox (Arris) alleen bedraad de verbinding weg valt. WiFi blijft intact zowel op de 5.0 en de 2.4.
Vanavond al 3x moeten herstellen . Er is een wifi booster van Ziggo bedraad en een laptop aangesloten op de Connectbox. , Oplossing is dan de wifibooster die connectie maakt met de Toon op de 2.4 en met de laptops van de kids van de stroom te halen, dan heb mijn laptop en de wifibooster weer lan verbinding met de Connectbox. De Connectbox heeft de laatste software. Het vreemde is dus dat als ik alleen de stroom van de wifibooster er even af haalt de lan verbinding van de laptop dan ook weer hersteld word en uiteraard ook van de Wifibooster. Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

18 Reacties

@Dave-
TS meldt een probleem met een bekabelde verbinding.
@Theotje
Het enige wat ik op dit moment in de aanbieding heb is: test de Booster met een andere kabel.
Reputatie 7
Badge +17
@hanh dat is idd vreemd. Maar denk graag met jullie mee. Als TS een screenprint van de systeeminfo wil plaatsen?

Voor driver updating kun je snail driver downloaden:
https://snailsuite.com/
Reputatie 7
Kijk even of de wifibooster en de wifi namen van je modem niet gelijk zijn. Geef de 2,4 en de 5 Ghz een eigen naam.

Zet de kanalen van je modem op handmatig 2,4 kanaal 1,6,11 Ghz op 20mhz en de 5 Ghz op 36,40,48 en 40/80mhz
Reputatie 7
Plaats eens schermprints van de upstream, downstream en netwerk historie status schermen van de Connectbox.
Reputatie 4
Badge +5
Het komt niet dagelijks voor, heb sinds gisterenavond 2 weken geen last gehad, alleen gisteren in de avond was het extreem, wel 4 x na een tussen pose van 20 minuten. Booster aan en uit zetten loste het probleem weer op. Alle poorten van de connectbox zijn bezet namelijk 2 TV's, laptop en de wifibooster. Ik kan uiteraard de kabel vervangen die naar de Booster loopt maar blijf het vreemd vinden dat ook de laptop die rechtstreeks naar de Arris modem gaat dan ook geen verbinding meer heeft. Dan zou zowel de kabels van de laptop en de Booster brak moeten zijn. Denk dat beide tv's ook geen verbinding meer hadden op dat moment, maar hebt dat niet getest omdat beide uitstonden. Dus ik denk dat het probleem in de Connectbox zit of de wifibooster moet een storing geven waardoor alle poorten van de Connectbox van slag raken? Hierbij ook de scherm prints.

Als andere verbindingen op de ConnectBox het goed blijven doen.....
Je zou nog de Booster in een andere poort van de ConnectBox kunnen proberen.
Dit dan in de veronderstelling dat er iets met die poort niet lekker zou zijn.
Reputatie 7
Bedankt voor de schermprints. Het lastige is dat het een Arris Connectbox is waarvan de logging niet te vertrouwen is. Maar goed, laten we er alsnog vanuit gaan dat er de afgelopen geen internet onderbrekingen zijn geweest gezien de log.

Kan je aangeven wat je precies bedoelt met het wegvallen van de verbinding? Merk je dit omdat je geen verbinding meer hebt met het internet of geeft de netwerk adapter van het apparaat aan dat er geen link meer is met de netwerk adapter aan de andere kant van de netwerk kabel?

Als je nog wel verbinding hebt met Wifi, kan je dan via Wifi wel het internet op?
Reputatie 4
Badge +5
Nu alweer 2 weken verder en ben er waarschijnlijk achter gekomen waarom de verbinding bedraad wegvalt. Ben er achter gekomen zodra mijn zoon op zijn laptop verbinding hebt met de booster op de wifi van de 2.4 of de 5 en hij de laptop afsluit alle poorten van de connectbox geen netwerk verbinding meer maken en ook de booster niet meer online is. Booster even van de stroom halen dan werkt alles weer. De reden dat hij verbinding maakt met de booster is omdat de booster bij hem op de kamer staat. De poorten van de booster worden niet in gebruik genomen, ook de booster op een andere poort aangesloten op de connectbox, .Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
Pfff. dat is een rare. Ik verondertsel dat de Booster met een UTP kabel rechstreeks aan de ConnectBox is aangesloten. Is dat zo?

Zo ja.
Wellicht is dit lastig, maar is het mogelijk de Booster met andere UTP kabel aan de ConnectBox te testen?
Je zou de Booster voor de test kunnen verplaatsten en korter aansluiten op de ConnectBox.
Reputatie 4
Badge +5
Alles wat bekabeld is maakt geen internetverbinding meer. Als voorbeeld, mijn toon maakt verbinding via de wifibooster op de 2,4, geeft dan aan dat er geen verbinding meer is. Ga ik kijken op mijn laptop zie ik dus ook dat er geen internet toegang meer is via de kabel. Doe ik de wifi aan op mijn laptop kan ik op het wifi kanaal van de Connectbox verbinding maken.
Dus wifi van de Connectbox blijft intact zowel de 5 en de 2.4 en het gastnetwerk. De wifibooster ligt er wel helemaal uit zowel bekabeld en de wifi verbinding. Dus alle poorten van de Connectbox doen het niet meer. Na herstart van de wifibooster werken alle poorten weer van de Connectbox. Ik ga zomenteen op advies van Hanh de kabel van de wifibooster in een andere poort doen. Het kan zo maar zijn dat ik weer een aantal dagen/weken geen last meer hebt van dit euvel dat dus best wel lastig is om te achterhalen of het probleem nu ontstaat door de Connectbox of de wifibooster.
Reputatie 7
Ga ik kijken op mijn laptop zie ik dus ook dat er geen internet toegang meer is via de kabel. Doe ik de wifi aan op mijn laptop kan ik op het wifi kanaal van de Connectbox verbinding maken.
Wat me nog niet duidelijk is of je in dat laatste geval dan via het Wifi wel gebruik kan maken van het internet of dat je dan alleen maar via Wifi kan verbinden met de Connectbox.
Reputatie 4
Badge +5
Kan dus wel verbinden via wifi op mijn laptop, met mijn mobiel heb ik ook verbinding met de wifi van de Connectbox op de 2.4 en de 5. Bekabelt dus geen verbinding op de laptop
Reputatie 4
Badge +5
Ja heel vreemd. Er zijn best wel veel apparaten die verbinding maken met de Booster die bekabeld is aangesloten met de connectbox. Alleen de laptop van mijn zoon veroorzaakt het probleem van de verbinding. Kan mij dus niet voorstellen dar de UTP kabel de oorzaak kan zijn. Is ook wel een hele klus om de kabel te vervangen, alles nu netjes via een loose leiding en grootjes weg gewerkt. Zijn laptop is een Dell XPS 15 9517. Kan de oorzaak ook misschien de laptop zijn?
De vraag was of je verbinding hebt met het Internet via Wireless.
Je antwoord is dus: Ja?
Ok. Als het met andere systemen met een Wifi verbindng wel goed gaat, dan is de laptop verdacht.
Mijn probleem: ik snap dan niet hoe dit via die Laptop mis zou kunnen gaan.
Niets is onmogelijk, maar ik heb er geen ideetje bij.
Je kunt natuurlijk altijd de Driver software van de Wireless adaptor een opfisbeurt geven. Baat het niet, dan schaadt het niet.
Reputatie 4
Badge +5
Ja, heb wel verbinding met het internet via wireless op de laptop en op mijn mobiel
Reputatie 4
Badge +5
Begrepen van mijn zoon dat de Dell laptop up to date is wat drivers betref, laptop nog geen 7 maanden oud en al via Dell updates ontvangen en geïnstalleerd. Windows ook up to date.
Ga hem vragen om een screenprint te maken van de systeeminfo, kan wel even duren, hij is niet altijd thuis. Ga ook nog dan enkele testen uitvoeren met de laptop o.a verbinding met de connectbox laten maken en kijken of dat ook hetzelfde probleem oplevert
Reputatie 7
Badge +17
Updates, ontvangen van MS en de fabrikant, betreffen lang niet altijd ook de adapters. Het is dus wel degelijk zinvol die controles alsnog uit te voeren.