1
Vraag
2
Reacties
Ralph Aerts

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Connect box Ziggo ouderlijk toezicht (tijdsloten)

Hoi,

Hoe zet ik tijd sloten in de connectbox?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes
Login op de Connect Box => Geavanceerde Instellingen => Beveiliging => MAC-filtering => Voeg filterregel toe => Invullen Apparaatnaam (dat mag van alles zijn. bv Play Station) en MAC-adres (moet je even opzoeken wat het adres is van het apparaat wat je wilt toevoegen) => Voeg reservering toe.
Bij MAC-filterlijst zie je een overzicht van het toegvoegde apparaat.

Dan naar => Wanneer moet MAC-filter actief zijn? => Ik wil internettoegang blokkeren op: => Zelf keuze maken voor Een vast tijdstip of Verschillende tijdstippen op verschillende dagen van de week => Uren kiezen en dan Instellingen opslaan => KLAAR

Bekijk in context

10 Reacties 10
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Dat kunt u via MAC-filtering doen via geavanceerde instellingen, beveiliging.
S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes
Login op de Connect Box => Geavanceerde Instellingen => Beveiliging => MAC-filtering => Voeg filterregel toe => Invullen Apparaatnaam (dat mag van alles zijn. bv Play Station) en MAC-adres (moet je even opzoeken wat het adres is van het apparaat wat je wilt toevoegen) => Voeg reservering toe.
Bij MAC-filterlijst zie je een overzicht van het toegvoegde apparaat.

Dan naar => Wanneer moet MAC-filter actief zijn? => Ik wil internettoegang blokkeren op: => Zelf keuze maken voor Een vast tijdstip of Verschillende tijdstippen op verschillende dagen van de week => Uren kiezen en dan Instellingen opslaan => KLAAR
Robert Zuljar

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

En hoe kun je verschillende filters op verschillende apparaten instellen? Ik kan maar 1 filter om meerdere apparaten instellen.

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Goede vraag, @Robert Zuljar

Hopelijk kan @S4R of @Bert je hier meer duidelijkheid over geven.

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Mijn modem staat in Bridge. Kan deze opties niet meer zien.

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Ik heb net even gekeken bij een ander. Wat je wilt dat kan dus niet.

Frank17

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi allen,
deze methode werkt voor mij niet omdat we ook met een Deco werken. IS er een optie om het hele internet eraf te halen voor alles en iedereen van 00:00-06:00 zonder per apparaat regels in te hoeven stellen. En zonder de Connectbox fysiek weg te moeten halen. (Ik zit in een crisis situatie met mijn autistische zoon en ben naarstig op zoek naar hulp op dit vlak.)

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

@Frank17 Er worden volop tips en suggesties gegeven in je eigen topic, blijf s.v.p. daar reageren.

Nopie83

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb deze stappen doorlopen en het werkt helaas nog niet. Ik heb het MAC- adres gebruikt dat onder beheer staat onder instellingen. (=CMMAC adres). Is dit het juiste? Zou je me aub kunnen helpen om dit probleem op te lossen? Ik heb de klantenservice gebeld, maar deze kon mij helaas niet helpen en verwees mij naar de community. Alvast bedankt! 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

@Nopie83 De CM MAC is van het modem zelf en is niet het juiste MAC-adres. Je moet het MAC-adres invoeren dat hoort bij het apparaat waarvoor je MAC-filtering wenst in te stellen, je kunt dit vinden via de pagina 'Verbonden apparaten'.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic