Hoi
Lycke Ziggo, ik ervaar regelmatig internet uitval wat ik in deze Topic bespreek
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/slechte-verbinding-van-internet-wifi-44534 De enige reden waarom ik deze Forum Post heb aangemaakt is om aan te geven hoe slecht de Connect Box is die Ziggo overhandigd aan hun Klanten.
Er zijn heel veel mensen die problemen ondervinden met de Connect Box en de Problemen stapelen zich alleen maar op. Mijn vraag hierop is, als iets zoveel problemen geeft en Ziggo zelf weet daar heel goed vanaf ook. Waarom blijft Ziggo het Modem grofweg uitgeven aan mensen. Hij reset regelmatig uit zichzelf. Dan te bedenken dat een Storingsmonteur nog afgelopen Dinsdag bij is langs geweest en die beweerde dat het aan mijn Netwerkkaart Ligt...
Heb ik ook even per direct uitgesloten door even mijn Windows Logboek uit te lezen tot mijn Stomste Verbazing, is er niks aan de hand met mijn Netwerkkaart.
Tevens werd mij vertelt dat het soms kan zijn dat je connectie problemen hebt dankzij ipv4 en ipv6 connectie. Ook dat heb ik even uitgesloten door specifiek connectie te maken met internet op basis van ipv4 en ipv6. Wat mij opviel tijdens ipv6 connectie is dat sommige websites niet toegankelijk zijn zoals www.telegraaf.nl en ja voer deze test zelf ook uit en je zult zien je komt niet op de website van de Telegraaf.
Dus denk ik dat als ik ipv6 uitschakel in algemeen kan dus ook Problemen veroorzaken als website of bepaalde game servers gebruik zou maken van ipv6 connectie, in plaats van ipv4.
Dus heb ik aardig wat uit kunnen sluiten en mijn enige conclusie is dus de Connect Box die je beter de naam Disconnect Box kunt noemen :thinking: