Beantwoord

Connect Box valt steeds uit

  • 27 november 2018
  • 38 Reacties
  • 4549x Bekeken

De Connect Box valt telkens uit en start dan opnieuw op. Dit gebeurt ongeveer elk half uur. Hierdoor minutenlang helemaal geen internetverbinding (niet via kabel en niet via WIFI). Erg vervelend. Via google zag ik veel community topics hierover, maar als ik daarop klik krijg ik de volgende melding: "Sorry, je kan deze pagina niet bekijken. We hebben deze pagina verplaatst naar ons archief of deze pagina maakt deel uit van een besloten groep."
Daarom heb ik maar een nieuw topic gestart.

Graag hoor ik hoe ik dit kan oplossen.


Hieronder de gegevens van mijn Connect Box:

Conform standaard specificaties:DOCSIS 3.0

Hardware versie:5.01

Software versie:CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4m1-GA-NOSH

MAC-adres:90:5C:44:E0:FB:00

Serienummer modem:DEAP70310742

Beschikbaarheid:0day(s)0h:18m:47s

Netwerk toegang:Toegang tot internet
icon

Best beantwoord door Be rt 1 december 2018, 13:46

Dat maakt gelukkig wel uit. voor bepaalde problemen zijn oplossingen, probeer deze mogelijke oplossing eens: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/problemen-met-trage-slechte-verbinding-op-android-met-ipv6-foutcode-303-lees-een-mogelijke-workaround-hier-19644

Beide zijn Android toestellen.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

38 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot of copy/paste?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Reputatie 7
Badge +26
Het lijkt er op dat de modem defect is. Bel de helpdesk of ga naar www.zoggo.nl/chat.
Bedankt voor je reactie. Zie hieronder.

Reputatie 7
Badge +35
Dat ziet er allemaal goed uit.
Splitter heb ik al verwijderd...

Reputatie 7
Badge +35
Ik denk dat @Jan F. gelijk begint te krijgen.

Maar nog één puntje, heb je het modem al een keer gereset met de resetknop achterop?
20 seconden indrukken moet genoeg zijn, dacht ik.

Reputatie 7
Badge +35
Is dit de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?
Bedankt voor je snelle reactie!
Wat vind je van de logs?

Reset ga ik proberen. Dan ben ik wel even uit de lucht weer... Kan dat met een potloodje?
Ja dat is de eerste plaats waar Ziggo binnenkomt
Reputatie 7
Badge +26
@Be rt en @pieterdevlaam
De aard van de klacht deed mij al vermoeden dat het geen signaalprobleem is. Periodieke uitval na een relatieve vaste tijd doet mij denken aan een temperatuur gerelateerd probleem. Dat kan veroorzaakt worden door een defect component dat uitschakelt als het te heet wordt, maar ook door gebrek aan koeling. Als er voldoende ruimte is rond de modem en deze normaal rechtop staat of met de beugel aan een wand is gemonteerd zal het wel een hardware probleem zijn. Dit betreft een Compal modem, de ander topics met klachten over uitval van wifi betreffen voor zover ik het kan zien, Arris modems.
Hierbij nog configuratie van Connect Box

Reputatie 7
Je laat niet alle pre en post RS waarden zien van de downstream kanalen. Vooral 17 tot 24 zijn belangrijk aangezien dat de frequenties zijn waar de 4G interferentie optreedt.
@Be rt @Jan F.
Modem staat rechtop met voldoende ruimte eromheen. CV-radiator wel in de buurt, wellicht komt het daardoor, maar dit lijkt me sterk (zeker 30cm ertussen)
@ArChie.DVB
hierbij

Reputatie 7

Wat vind je van de logs?

DCC zijn niet de bedoeling. En de lost MDD timout geeft ook aan dat er downstream problemen zijn aangezien de CMTS dergelijke MDD berichten iedere 2 seconden naar alle modems in het coaxsegment verstuurt.
Reputatie 7
De resterende downstream kanalen laten signaalproblemen als gevolg van 4G interferentie zien. Werk voor Ziggo.
@ArChie.DVB
Tsja.. hij blijft ze geven, zie onder. Maar wat is de oorzaak? En hoe kan het opgelost worden?

Reputatie 7
Badge +26
@Be rt @Jan F.


Modem staat rechtop met voldoende ruimte eromheen. CV-radiator wel in de buurt, wellicht komt het daardoor, maar dit lijkt me sterk (zeker 30cm ertussen)

Dat lijkt me geen ideale plaats. Kunt u de modem niet eens verder van de radiator zetten en kijken of de frequentie van uitval dan afneemt?
Overigens lijkt me uw AOP redelijk oud en zou mogelijk vervangen moeten worden.
@Jan F.
Dat ga ik proberen
@Be rt @Jan F. @ArChie.DVB
Ik moet morgen vroeg werken dus ik ga nu naar bed. Ik check of hij minder uitvalt als hij verder van de radiator vandaan staat. Mocht dit de oorzaak zijn, is box dan onherstelbaar beschadigd?
Bedankt voor zover!
Reputatie 7
Er is sprake van signaalproblemen (downstream). Iets wat Ziggo verder mag onderzoeken. Ligt niet aan de Compal Connectbox, maar aan het niet goed 4G afgeschermd zijn van de coax infrastructuur.
@Jan F. AOP vervangen, kan ik dit aan Ziggo vragen?