1
Vraag
2
Reacties
GJV64

Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Connect Box tijd instellen dat internet niet werkt

Is het mogelijk dat je met een connect box een tijd kan instellen wanneer het internet niet werkt?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/connect-box-ziggo-ouderlijk-toezicht-tijdsloten-17628

Login op de Connect Box => Geavanceerde Instellingen => Beveiliging => MAC-filtering => Voeg filterregel toe => Invullen Apparaatnaam (dat mag van alles zijn. bv Play Station) en MAC-adres (moet je even opzoeken wat het adres is van het apparaat wat je wilt toevoegen) => Voeg reservering toe.
Bij MAC-filterlijst zie je een overzicht van het toegvoegde apparaat.

Dan naar => Wanneer moet MAC-filter actief zijn? => Ik wil internettoegang blokkeren op: => Zelf keuze maken voor Een vast tijdstip of Verschillende tijdstippen op verschillende dagen van de week => Uren kiezen en dan Instellingen opslaan => KLAAR

Bekijk in context

16 Reacties 16
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/connect-box-ziggo-ouderlijk-toezicht-tijdsloten-17628
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/connect-box-ziggo-ouderlijk-toezicht-tijdsloten-17628

Login op de Connect Box => Geavanceerde Instellingen => Beveiliging => MAC-filtering => Voeg filterregel toe => Invullen Apparaatnaam (dat mag van alles zijn. bv Play Station) en MAC-adres (moet je even opzoeken wat het adres is van het apparaat wat je wilt toevoegen) => Voeg reservering toe.
Bij MAC-filterlijst zie je een overzicht van het toegvoegde apparaat.

Dan naar => Wanneer moet MAC-filter actief zijn? => Ik wil internettoegang blokkeren op: => Zelf keuze maken voor Een vast tijdstip of Verschillende tijdstippen op verschillende dagen van de week => Uren kiezen en dan Instellingen opslaan => KLAAR
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Wat Steefb schrijft is helemaal correct. Houdt er wel rekening mee dat de tijd van de connectbox 1 uur afwijkt van de lokale tijd. De tijden moeten 1 uur vroeger worden ingesteld.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Ik heb ergens gelezen dat de tijd nu na een modem reset goed zou staan, zeker weet ik 't echter niet.
krs

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
In de mac filterlijst kan ik apparaten toevoegen, dat is duidelijk. Maar is het ook mogelijk om dit voor verschillende apparaten afzonderlijk in te stellen?
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
krs wrote:
In de mac filterlijst kan ik apparaten toevoegen, dat is duidelijk. Maar is het ook mogelijk om dit voor verschillende apparaten afzonderlijk in te stellen?



Ja, door meer regels aan te maken, elk apparaat heeft zijn eigen mac adres.
krs

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik volg de stappen zoals beschreven. Ik kies voor verschillende tijdstippen op verschillende dagen. Ik sla op. Vervolgens voeg ik een nieuwe filterregel toe. Ik kies wederom voor verschillende tijdstippen en sla op. In de mac filter lijst staan nu 2 apparaten.
Hoe kan ik controleren welke tijdstippen voor welk apparaat gelden?
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
krs wrote:
Ik volg de stappen zoals beschreven. Ik kies voor verschillende tijdstippen op verschillende dagen. Ik sla op. Vervolgens voeg ik een nieuwe filterregel toe. Ik kies wederom voor verschillende tijdstippen en sla op. In de mac filter lijst staan nu 2 apparaten.
Hoe kan ik controleren welke tijdstippen voor welk apparaat gelden?

Door naar het Mac-adres te kijken. Dat is uniek voor het apparaat.
krs

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Snap ik, ik zie ook 2 mac adressen in de mac filterlijst staan. Maar stel, ik wil een wijziging doorvoeren voor één van de apparaten, ik zie geen mogelijkheid om ze afzonderlijk te selecteren zodat ik deze wijziging kan doorvoeren.
krs

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het toevoegen van meerdere regels is met dit modem niet te doen. Heb drie apparaten geselecteerd, ze draaien allemaal op dezelfde tijdschakelaar. Alle drie een ander schakelprogramma krijg ik volgens de boven genoemde instructie niet voor mekaar. Wanneer ik wil een controle wil uitvoeren kan ik voor de aangevinkte mac adressen de mogelijkheid niet vinden. Ik heb het idee dat dit modem erg beperkt is in de mogelijkheden. Ook verschilt de tijd. Wat een rommel. Kan ik ook een ander modem krijgen?
mhorst

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als ik bedraad aan de Connect box een tweetal Wifi-versterkers (Ziggo TP link) heb toegevoegd, werkt het blokkeren dan ook? Ik heb mac filtering toegepast, maar hij blokkeert niet. Kan dat komen omdat de mobiele apparaten via WiFi verbonden zijn met de bedrade WiFi versterkers?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
mhorst
Ja dan werkt het ook. Alles zit in 1 network, dat bestuurd wordt door de Ziggo Modem/Router. Als die het niet goed doet, heb je een probleem.
Voor de goede orde.
Wat je hebt zijn geen versterkers maar extra Access Points.
Wireless 'versterkers' aka repeaters zijn andere dingen die af te raden zijn.
Gelukkig heb je die niet.
Gr Han
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Steefb Kan je deze tijden ook je modem mee uitschakelen of is dat nu net de enige uitzondering die niet kan, goede info want zoiets zocht ik al even, en heeft me aardig op weg geholpen. :wink:
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Ik denk dat je daarvoor met een gewone tijdschakelaar het beste af bent, pas op de telefonie valt dan ook uit.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Grappig. Over deze twee reakties in dit oude Topic kreeg ik Emails.
Zou nu eindelijk de zaak weer op gang komen?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Steefb wrote:
Ik denk dat je daarvoor met een gewone tijdschakelaar het beste af bent, pas op de telefonie valt dan ook uit.

Dank je wel :blush:

hanh ja het werkt weer gelukkig en de terugwerkende kracht blijft gelukkig uit.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic