De antwoorden heb ik hierboven al gegeven:
- Ja, het nieuwe door Ziggo geleverde modem is rechtstreeks met een nieuwe door Ziggo geleverde coaxkabel aangesloten op een nieuwe door Ziggo geleverde splitter, direct op het punt waar de Ziggo kabel het huis binnenkomt.
- Ja, ik zie het modem opnieuw opstarten. Dan zie ik eerst een wit lampje en een tijd daarna een groen lampje. Ook zie ik via de connectbox GUI dat de parameter ‘Beschikbaarheid’ gereset is en opnieuw vanaf 00:00:00 begint te tellen met de tijd.
- Nee, ik heb geen vreemde apparatuur in huis. Op de connectbox is met een kabel alleen een router aangesloten en de apparatuur in huis maakt verbinding via die router.
Het probleem treedt willekeurig op, soms zeer frequent, soms minder frequent, op tijden dat we wel thuis zijn maar ook op tijden dat we niet thuis zijn.
Als de verbinding werkt en op is, dan werkt het snel en prima maar het probleem is de herstarts/onderbrekingen.
Als jullie metingen doen terwijl de verbinding op is, geloof ik graag dat jullie normale waarden zien. Er moet anders gezocht worden: wat veroorzaakt de herstarts en hoe kunnen we dat uitzoeken...
Zelf werk ik in de IT sector waarbij beveiliging erg belangrijk is. Als in mijn thuiswerksituatie de verbinding wegvalt doordat de connectbox herstart ben ik allereerst een paar minuten offline omdat de connectbox die tijd nodig heeft om te herstarten en daarna ben ik nog eens 10 minuten bezig om mijn beveiligde verbindingen weer te starten met o.a. opnieuw invoeren van de wachtwoorden.
Het zal duidelijk zijn dat de onbetrouwbare kwaliteit van de Ziggo internetverbinding thuiswerken voor mij wel heel erg moeilijk maakt.
Voorheen had ik KPN ADSL maar de hogere snelheid van Ziggo was de reden om over te stappen, een slechte keus. Met KPN ADSL heb ik zelden problemen met de verbinding gehad.